Je to tak trochu módní vlna. V příspěvcích na Linkedin používat “tučné” písmo, které ale není tučné. Jsou využity znaky z Unicode, které jsou “tučné” (ale můžete i „šikmé“). Zpravidla jsou takto použity na počátku příspěvku a snahou je vyvolat pozornost, připoutat pohled.
Můžete to dělat, proč ne, váš Linkedin je váš, takže si na něm dělejte co chcete a pište o čem chcete. Ale bylo by dobré si trochu probrat výhody vs. nevýhody.
Výhody
- Vizuální výraznost, je vcelku jasná. Použití tučných Unicode znaků může pomoci přitáhnout pozornost čtenářů k příspěvkům, protože se vizuálně odlišují od běžného textu. To může být užitečné, pokud se snažíte zvýšit povšimnutí k vašim příspěvkům na LinkedIn.
- Originalita, diskutabilní, v okamžiku kdy je toho příliš. Použití tučných Unicode znaků může pomoci vytvořit unikátní vzhled vašich příspěvků. V dnešním konkurenčním prostředí může být důležité vyniknout a přitáhnout pozornost uživatelů, a to může být jedním z prostředků, jak toho dosáhnout.
![](https://365tipu.cz/wp-content/uploads/2023/06/image-1.jpg)
Nevýhody
- Čitelnost, to proto, že některé tučné Unicode znaky nemusí být na všech zařízeních a platformách podporovány, což může vést k jejich nečitelnosti nebo nahrazení jinými znaky. To může způsobit, že váš text bude nečitelný nebo ztratí svůj zamýšlený efekt.
- Spolehlivost. Použití tučných Unicode znaků jako náhrady za skutečně tučný text může být nepředvídatelné a spoléhat se na to, že budou vždy fungovat, není zaručeno. Pokud je pro vás důležitá konzistence a spolehlivost vašich příspěvků, mohlo by být lepší se spoléhat na standardní formátovací možnosti poskytované samotnou platformou.
- Profesionální dojem, protože nakonec chcete být profesionálové, že? LinkedIn je profesní síť, kde lidé (teoreticky) vytvářejí obchodní a pracovní vztahy. Použití tučných Unicode znaků může být vnímáno jako neformální nebo nedbalé a může snížit profesionální dojem, který se snažíte na LinkedIn vybudovat.
- Pro češtinu nutno dodat, že nejsou k dispozici české znaky (nabodeníčka)
- Problém může vzniknout i s fonty, protože ne každý font tyto symboly podporuje.
Jak získat 𝐛𝐨𝐥𝐝 𝐮𝐧𝐢𝐜𝐨𝐝𝐞 𝐭𝐞𝐱𝐭?
Můžete to hezky sestavit znak po znaku (viz tabulka níže), ale snazší bude využít různé generátory dostupné online. Třeba Bold Text Generator. Umí i ty různé další 𝕧𝕒𝕣𝕚𝕒𝕟𝕥𝕪. Hodně variant
Jak to funguje?
Vlastně docela snadno. V Unicode jsou k dispozici tzv. „matematická tučná písmena“ (U+1D400 až U+1D7FF). Tyto znaky mají odlišný vizuální vzhled a vytvářejí dojem tučného textu. Pro malá a velká písmena tedy tyto:
𝐀 | U+1D400 | 𝐈 | U+1D408 | 𝐐 | U+1D410 |
𝐁 | U+1D401 | 𝐉 | U+1D409 | 𝐑 | U+1D411 |
𝐂 | U+1D402 | 𝐊 | U+1D40A | 𝐒 | U+1D412 |
𝐃 | U+1D403 | 𝐋 | U+1D40B | 𝐓 | U+1D413 |
𝐄 | U+1D404 | 𝐌 | U+1D40C | 𝐔 | U+1D414 |
𝐅 | U+1D405 | 𝐍 | U+1D40D | 𝐕 | U+1D415 |
𝐆 | U+1D406 | 𝐎 | U+1D40E | 𝐖 | U+1D416 |
𝐇 | U+1D407 | 𝐏 | U+1D40F | 𝐗 | U+1D417 |
𝐘 | U+1D418 | ||||
𝐙 | U+1D419 | ||||
𝐚 | U+1D41A | 𝐢 | U+1D422 | 𝐪 | U+1D42A |
𝐛 | U+1D41B | 𝐣 | U+1D423 | 𝐫 | U+1D42B |
𝐜 | U+1D41C | 𝐤 | U+1D424 | 𝐬 | U+1D42C |
𝐝 | U+1D41D | 𝐥 | U+1D425 | 𝐭 | U+1D42D |
𝐞 | U+1D41E | 𝐦 | U+1D426 | 𝐮 | U+1D42E |
𝐟 | U+1D41F | 𝐧 | U+1D427 | 𝐯 | U+1D42F |
𝐠 | U+1D420 | 𝐨 | U+1D428 | 𝐰 | U+1D430 |
𝐡 | U+1D421 | 𝐩 | U+1D429 | 𝐱 | U+1D431 |
𝐲 | U+1D432 | ||||
𝐳 | U+1D433 |
Mathematical Alphanumeric Symbols poté pokračují šikmými (italic) a tučně šikmými (bold italic) písmeny, ale zdaleka to ještě není všechno. Najdete tam i double-struck písmena, Sans-serif a sans-serif bold a na konci rozsahu jsou i číslice.
TIP: V Jak přes numerickou klávesnici ve Windows zadávat znaky z Unicode? zjistíte jak psát Unicode znaky ve Windows.
A poslední drobnost. Součástí posedlosti být „více“ vidět je i to, že si lidé na Linkedin svá jména přímo na účtech tvoří pomocí těchto symbolů z Unicode. Nedělejte to, mohu-li doporučit. Na druhou stranu, je to váš účet. A váš image.
Další tipy týkající se LinkedIn
-
TIP#2354: Jak na e-mail zpravodaj (newsletter) v Linkedin? Kompletní návod
Linkedin před nepříliš dávnou dobou doplnili možnost vytvářet zpravodaje/newslettery, tedy články zveřejněné na Linkedin, které ale zároveň odejdou odběratelům – dozví se o novém článku na Linkedin v upozorněních a dorazí jim…
-
TIP#2139: Jak z WordPressu automaticky sdílet na Linkedin
Sdílet nové příspěvky automaticky na Linkedin je u webů s WordPressem mírná komplikace. Ne všechny nástroje totiž umí sdílet na stránky. Související příspěvky TIP#804: Jak migrovat web z WordPress.org na WordPress.com? Krok…
-
TIP#2127: Jak bezpečné je poslat pro ověření někomu kopii občanky či jiného obdobného dokladu?
Pokud budete chtít kupovat reklamu na Facebooku, budete muset v určitý moment prokázat totožnost. Stejně tak pokud budete chtít ověřený účet na Twitteru. Totéž vás může čekat při snaze získat zpět ukradený/napadený…