TIP#1917: Mám na Linkedin používat Příběhy/Stories? A co to vlastně je?

Stories/Příběhy je formát příspěvků pro sociální sítě charakteristický tím, že jde o obrázky či videa na výšku s (většinou) bohatými možnostmi různých přelepek, textů, animací a pokročilejších funkcí. Vždy zmizí po 24 hodinách od zveřejnění a vytvářejí samostatný news feed/timeline. 

Původně funkčnost Snapchatu okopíroval (úspěšně) Instagram a poté se o totéž pokusil Facebook (neúspěšně), WhatsApp (neúspěšně) a mezi posledními i Linkedin (také neúspěšně) a Twitter (také neúspěšně). 

d

Příběhy najdete stejně jako na jiných sociálních sítích v horním pruhu. Kde je také na prvním místě možnost přidávat do vašeho vlastního příběhu. Pozor na to, že pokud máte ve správě hodně Stránek, tak pruh nejprve začíná všemi stránkami a k Příběhům od těch co sledujete se dostanete až po odsunutí do strany.

Neúspěšně hlavně proto, že na dalších sociálních sítích se Příběhy nechytily. Uživatelé je nepoužívají prakticky vůbec nebo minimálně. Na Linkedin a Facebooku je to způsobené i tím, že Příběhy jsou pro mladé, pro kohokoliv na 25 let se nestaly součástí tvorby příspěvků.

Do Linkedin navíc klasicky Příběhy okopírovali ve velmi ochuzené podobě. Chybí bohaté možnosti přizpůsobení a formátování. Zásadní chybou je i absence Příběhů na počítači, dívat se na ně dá pouze v mobilní aplikaci. Což znamená i to, že vkládat nejdou jinak, než v mobilní aplikaci, což přináší další nepraktickou komplikaci.

TIP: Jak na Instagram Příběhy (Instagram Stories)

Technicky mají základní parametry stejné jako jinde – tedy 1080×1920 obrázky (JPG či PNG) a videa 30 fps, 9:16  (H264 či MP4). Vytvářet je můžete živě nebo si je připravit předem. Video je maximálně dvacet sekund. 

Bohužel při vytváření velmi rychle uvidíte, že prakticky nic běžného z ostatních platforem na Linkedin nejde. Nejsou zde žádné filtry, minimální nálepky/přelepky (kde citelně chybí vyhledávání), minimální aktivní prvky (zmínka, hodiny, položení otázky).

Omezené je i vkládání textů (pouze dvě velikosti fontů, čtyři fonty, nelze měnit libovolně barvy). Samotné vytváření je typické pro Linkedin – uživatelsky nepřívětivé.

Výsledek je nevzhledné okénko Příběhu. Dost odpovídající celkovému pojetí LInkedin, ale rozhodně ne tomu jak by to mělo vypadat.

TIP: Co jsou to Fleets na Twitteru a jak je používat. Vše o Příbězích/Stories na Twitteru

V Česku nejsou Příběhy na Linkedin stále běžně dostupné (ani prakticky dva roky po spuštění), takže i kdybyste chtěli, tak je využít stejně nemůžete. Nejen že je nemůžete vytvářet, ale ani se na Příběhy nemůžete dívat. Kompletně chybí onen “pruh” s Příběhy v horní části newsfeedu. Na Příběhy můžete narazit v Upozorněních od uživatelů, kteří je mají dostupné – odtamtud si je můžete prohlédnout. Vám samotným to ale možnost vytvářet Příběhy neaktivuje. 

Vtipné je, že osobně nemám Příběhy přístupné na Linkedin na iPhone, ale na iPadu přístupné jsou.

Chybí i možnosti cílení – Příběhy se zobrazují pouze první úrovní sledujících/kontaktů a není je možné ani posílat vybraným kontaktům nebo vytvářet seznamy adresátů. 

Pomoci Swype je možné do Příběhů přidávat další obsah – typicky odkaz na web, ale opět je zde nesmyslné omezení – funguje to pouze pro Stránky či profily s více než 5 000 spojeními/sledujícími. Nutno dodat, že stejně hloupé omezení jako na Instagramu. 

Asi už nepřekvapí, že informace o shlédnutí jsou dostupná pouze po dobu viditelnosti okének Příběhů a dlouhodobější statistiky neexistují, stejně tak jako není k dispozici archiv. 

Výsledek přístupu Microsoftu k Příběhům je ten, že je na Linkedin prakticky nikdo nepoužívá. Nejenom v Česku, ale ani ve světe. Pokud budete sledovat velké světové účty, tak využití příběhu je nula.

PS: Ne, žádný známý způsob jak Příběhy pro váš účet (a Stránky) aktivovat znám není.  Tedy až na výše zmíněnou vtipnost, že na mobilu je mít nebudete, na tabletu ano. A že poté co na tabletu zveřejníte první okénko Příběhu, tak se vám konečně objeví na mobilu. Ale může jít o korelaci, nikoliv kauzalitu.

Další tipy a triky pro Linkedin

TIP#1843: Jak funguje newsfeed (timeline, informační kanál) na Linkedin? Jak hodně vám filtruje co sledujete? Jak zapnout chronologický newsfeed.

To, že Facebook a Instagram zásadně určují co vlastně uvidíte se snad už docela víc. Twitter tohle umí dělat také, ale lze si zvolit mezi výběrem algoritmem a přirozeným tokem všeho „co jste si … Pokračování textu TIP#1843: Jak funguje newsfeed (timeline, informační kanál) na Linkedin? Jak hodně vám filtruje co sledujete? Jak zapnout chronologický newsfeed.

Načítání…

Something went wrong. Please refresh the page and/or try again.