@365tipu

TIP#2072: Mám na Linkedin dávat odkaz do komentáře? Jak fungují odkazy na Linkedin?

Pokud na Linkedin dáváte odkazy a chcete aby na ně lidé klikali, tak je tu jedna špatná zpráva. Linkedin, stejně jako Facebook, potlačuje příspěvky, které jsou odkaz a které mohou vést k odchodu uživatele mimo Linkedin. Záměrně jim dá menší prioritu a méně je ukazuje, takže budou mít menší dosah. 

Příspěvek typu „odkaz“. Natahuje náhled a je „klikací“

Jedno možné (a často doporučené) řešení je dát odkaz do prvního komentáře pod příspěvkem (a upozornit na to v textu). 

Má to jednu nevýhodu, že při větším počtu komentářů si Linkedin vybírá, které komentáře vlastní zobrazit a nemusí to být právě ten s odkazem, takže ho příjemci snadno neuvidí.

U klasického příspěvku typu “odkaz” je na první dobrou jasné, že někam odkazují a příjemce může snadno kliknout (ne tedy, že by to lidé na Linkedin dělali, jde o síť s nejmenším zájmem uživatelů na cokoliv klikat). 

Dát odkaz do komentáře má výhodu, že příspěvek není typu “odkaz” a penalizace se na něj nevztahuje. Takže máte šanci na vyšší dosah a tím i vyšší šanci, že někdo přijde na místo, kam odkazujete.

Zní to trochu divoce, ale LinkedIn Experiment: Link in Post VS Link in Comment  to potvrzuje testem a výslednými čísly. Závěr testu (opakovaného i aktuálního v roce 2021) je, že

  • Získáte větší dosah (reach) – u posledního experimentu 1.8 krát vyšší, v roce 2018 ale 2.9 krát vyšší  
  • Získáte větší počet kliknutí – u posledního experimentu 6 krát vyšší, v roce 2018 ale pouze 2.7 krát vyšší 
  • Výsledné CTR je mírně vyšší – u posledního experimentu skoro 4 krát vyšší, v roce 2018 ale prakticky bez rozdílu

Pokud byste přemýšleli nad rozdílem 2018 vs 2021, tak tam dopadá vliv zásadního omezení dosahu – proto je zvýšení dosahu nižší. U počtu kliknutí a CTR je to těžké hodnotit, tam už je faktorů příliš a ovlivňuje to i samotný experiment či experimentátor. 

Nepřijde-li vám výše uvedený experiment jako dostatečně “velký”, tak je tu ještě [Case Study] Where to Place Links in LinkedIn Posts. An Analysis Based on 86,504 LinkedIn Posts.

Tam mimochodem doporučují nedávat odkazy na Linkedin vůbec. Což ukazuje i Experiment: Do LinkedIn Posts With Links Get Less Engagement and Reach?

POZNÁMKA Pokud byste se báli, že Linkedin kontroluje text “Link in comments” v textu příspěvku a penalizuje při nalezení, tak to nevypadá, že by se to dělo. Ale neznamená to, že s tím jednoho dne nepřijdou. Starší text k tématu viz Does LinkedIn Punish Posts with “Link in the Comments”?

Pokud chcete využívat odkaz v komentářích (link in comments) tak to je komplikovanější, než když budete přidávat příspěvek typu odkaz. 

Jde to jen obtížně automatizovat, ale u osobních profilů to stejně není podstatné, tam bylo API zrušeno před lety. Pro firemní profily to ale je komplikace, protože nemůžete použít žádné nástroje pro správu ani plánování příspěvků.  Což je také jeden z důvodů, proč firemní profily (Stránky) používají „odkaz v komentáři“ jenom výjimečně.

To že odkaz je v komentáři nemusí být vidět v textu bez rozkliknutí. A bude-li tam komentářů více, tak právě ten s odkazem také nemusí být vidět.

Nesmíte zapomenout přidat odkaz do komentáře a stejně tak nesmíte zapomenout do textu příspěvku přidat informací o tom, že “Odkaz je v komentáři”. 

Příspěvek není typu odkaz, takže nemá náhled a musíte to tedy řešit připojením obrázku či videa. Přidání obrázku má ale jednu výhodu, příspěvky typu obrázek mají na Linkedin nejvyšší míru zapojení (engagement rate). 

POZNÁMKA: Nepočítejte s tím, že by vaše příspěvky někdo na Linkedin nějak výrazně sdílel. Neznámo proč se řadu posledních let tvrdí, že “sdílení na Linkedin je špatné a ovlivňuje to negativně váš účet” a řada lidí tomu bohužel uvěřila a nesdílí. 

Odkaz můžete ještě dát dodatečně do příspěvku 

Je tu ještě jedna varianta. Vložte příspěvek bez odkazu, pak se vraťte a opravte ho, přidáním odkazu. Případně vkládejte i s odkazem, ale odstraňte náhled.  Výsledek je, že budete mít příspěvek co není typu odkaz, ale odkaz je přímo v textu příspěvku. 

Příspěvek je typu obrázek , odkaz je součástí textu (a Linkedin to svéhlavě konvertuje na vlastní zkratku).

Výhoda je, že příspěvek nebude penalizován a můžete se rozhodnout zda jde o příspěvek typu text, obrázek či video. 

Nevýhoda je, že Linkedin u delších příspěvku používá zobrazit více, takže jsou zpravidla vidět zhruba první dva řádky – váš odkaz tak nejspíš nebude vidět. Stejnou nevýhodu ale máte i u “odkaz v komentáři”, kde se tento text může nezobrazovat.

Další tipy a triky pro Linkedin

Loading…

Something went wrong. Please refresh the page and/or try again.

Nepotřebujete něco?

Související příspěvky