@365tipu

TIP#2242: Jak pomoci růstu a viditelnosti firemního profilu na Linkedin. Kompletní návod

Máte firemní profil na Linkedin? Je dobré ho mít, ale počítejte s tím, že Linkedin je v Česku miniaturní, má velmi málo aktivních lidí (i ten tolik zpochybňovaný Twitter je 3 až 4 krát větší) a firemní profily jsou algoritmy potlačovány, zatímco osobní zvýhodňovány. 

Microsoft (vlastní a provozuje Linkedin) navíc tvrdě počítá s tím, že budete platit za to, abyste byli vidět. Což nejspíš nebudete, je to enormně drahé a velmi neefektivní. Organický dosah (šíření) je ale drasticky omezeno právě proto, aby to nutilo k placení.

Přesto je hodně věcí, které můžete dělat. Špatná zpráva je, že to bude vyžadovat aktivní firemní profily a stejně tak aktivní osobní profily. 

Plnit firemní účet obsahem je začátek. Ten obsah ošperkovat

  • hashtagy, byť to nijak extra nepomůže (vizuálně alespoň ano)
  • emotikony/symboly v rozumné a odpovídající míře 
  • zmínkami/označování  co to jenom jde, protože to pomůže
  • využívat long-form (bývalé Pulse), Linkedin to má (snad stále) v oblibě
  • využívat více fotografií, pomůže to k vyššímu engagementu
  • pokud jedno (či málo) foto, tak větší důraz na kvalitu
  • využívat videa, i Linkedin spadlo do téhle pasti
  • zveřejňovat vícestránkové dokumenty (můžete PDF. PPT), pomáhá to výrazně engagementu
  • po zveřejnění oznámit zaměstnancům (funkce Linkedin, značně omezená)
  • připlácet na dosah, pokud na to máte rozpočet. V roce 2022 extrémně drahé
  • můžete sdílet i příspěvky vlastních zaměstnanců/lidí (ale i cizích)

Vítaný obsah

  • novinky, informace
  • něco co pomáhá, radí
  • HR, nabírání 
  • představování lidí z firmy
  • firemní akce 
  • příběhy (ne ty z Instagramu, to už Linkedin zrušil)
  • cokoliv kam se mohou lidé zapojit (hlasování)
  • dokumenty (PDF a PPT) a vůbec cokoliv co má stránkování
  • video a obrázky/fotky
  • odkazy na zajímavý obsah (média, YouTube, atd.) a nedávejte je do komentářů

Ale teď to podstatnější. Musíte přesvědčit co nejvíce lidí z firmy (nebo prostě lidí odkud chcete) aby na zveřejněné příspěvky co nejdříve (ideálně do 15 minut, nejpozději do hodiny) reagovali

TIP: Jak funguje algoritmus na Linkedin? Proč nejsou mé příspěvky vidět?

  • alespoň dávat líbí (jakoukoliv z dostupných reakcí) 
  • přidat komentář, pokud to pro ně dává smysl a v komentářích zmiňovat další lidi či firmy aby se o příspěvku dozvědělo víc cizích lidí
  • přesdílet příspěvek na vlastní profil, opět ideálně zmiňovat a co navíc se pokoušet vyvolat zájem nebo rovnou využít call to action – tedy ne jen samotné Share/Sdílet, ale doplněné ideálně ještě o nějaký ten vlastní příspěvek

Jak výše popsané udělat? Musíte nastavit systém upozornění o nových příspěvcích na Linkedin – Ideálně interním e-mailem (skupiny, poslat na all@ apod.) kde přímo poskytnete odkaz na nový příspěvek, nebo jiným způsobem – tedy například něco jako Slack apod.. 

Máte-li více firemních profilů či spřátelené profily, tak

  • přesdílet, opět ideálně ne jen sdílení, ale doplnit o příspěvek, v něm i zminit 

POZNÁMKA: Výše popsané mimochodem vlastně platí i pro Twitter, jen se některé činnosti jmenují trochu jinak a nejsou tam oddělené firemní a osobní profily.

Co by ještě měli dělat lidé z firmy

  • rozšiřovat své sítě kontaktů (navazovat spojení i sledovat) – známí, kolegové, ale ideálně “cizí” lidé co by je mohla zajímat vaše firma
  • lajkovat, zmiňovat/označovat a sdílet účty/příspěvky svých kontaktů, ale samozřejmě i zcela vizích lidí nebo firemních profilů
  • pod příspěvky kontaktů i cizích lidí a firemních profilů komentovat, což je jedna nejdůležitějších (a také nejkomplikovanějších) věcí – prostě musí být vidět 
  • na vlastní profil psát příspěvky, které se týkají firmy kde pracují (mimo sdílení firemních příspěvků), v nich označovat 
  • samozřejmě platí, že by jejich profily měly mít profilovou fotku, fotku v záhlaví, vyplněné informace, bio a další, hlásit se k vaší firmě 
  • mohou pozvat své kontakty k firemní stránce (aktuálně až 250 volných pozvání, běžné je 100, každý měsíc nové)

POZNÁMKA: Linkedin neumožňuje automatizovat správu osobních profilů tak jak je to možné u Stránek (a i tam je to bídné). Je a bude to dost zásadní komplikace. 

Nezapomeňte

  • monitorovat dění pod příspěvky a na komentáře reagovat – emotikony, ale i odpovídáním
  • monitorovat přesdílení i zmínky a také reagovat
  • zkoumat reagující, zda by je nebylo zajímavé sledovat (z osobních profilů) či zda to třeba není potenciální zákazník
  • vyplnit a aktualizovat maximum informací, které na Stránce jsou
  • čas od času měnit obrázek v záhlaví i profilové foto

Co můžete ještě udělat 

  • dostat Linkedin na firemní web, ale ne někam do patičky. Zkuste popup třeba jeden týden z měsíce 
  • dostat Linkedin na vaše další sociální sítě – 1 až 2x měsíčně řekněte kde jste a ať vás sledují
  • dostat Linkedin do e-mailů (v podpisu to ale moc nepomůže) a hlavně do e-mail marketingu 
  • nabídněte na Linkedin nějakou slevu, akci, výhodu pro ty, kdo vás tam sledují 
  • firemní stránky mají produkty a také vícejazyčný obsah, vše můžete využít
  • využívat u příspěvků cílení 
  • zkoumat dostupná data o audienci a podle toho přizpůsobit taktiku 
  • najít skupiny a využít je (nebo si založit vlastní) 

Další tipy jak na LinkedIn

Loading…

Something went wrong. Please refresh the page and/or try again.

Nepotřebujete něco?

Související příspěvky