Štítky, nálepky, v novější sociální podobě hashtagy jsou užitečná věc. Osobně je pro blogy a obsahové weby velmi v oblibě, dávám jim i přednost před rubrikami. Byť zpravidla pro obsahový web rubriky doporučuji použít, jsou štítky podstatně pružnější cestou k třídění obsahu. Nemusíte se držet nutnost mít jich malý počet jako u rubrik. Můžete jich k jednomu článku přidat i podstatně více, než jak je tomu u rubrik (řada redakčních systémů umí dát článek jenom do jedné rubriky).
Se štítky se navíc dají dělat různá kouzla
- můžete si třeba zobrazit tolik oblíbeno vizualizaci známou jako word cloud.
- mají je v oblibě vyhledávače a výpis článků se štítkem se často dostává na dobré pozice ve výsledcích.
- můžete lépe organizovat obsah webu a nejste odkázání na omezující charakter rubriky.
- vhodným spojením štítků se dobře vytvářejí související články.
Na začátku jsem ve spojení se štítky použil slovo hashtag a ještě je čas se k němu vrátit. Jsou ty moderní věcí s „#“ na začátku, třeba jako #365tipu, hashtag používaný tímto webem na sociálních sítích. Ale jak je vidět, jsou nyní podporovány už třeba i přímo WordPressem (a měly by být podporovány každým redakčním systémem).

Ten samozřejmě vedle podpory štítku (hlavně) pod články umí vygenerovat i právě výše zmíněný word cloud. A abyste viděli jak vypadá, tak je přidaný do levého sloupce (předposlední dole). A může začít sloužit. A mě čeká se trochu začít štítkům věnovat a lépe si rozmyslet jejich použití.
TIP: V Jednou za čas si dělejte kontrolu rubrik a štítků. Budete dost překvapení je pár doporučení a postupů jak udržovat štítky (i rubriky) v uspořádanějším stavu. Je to totiž potřeba. Důkladnější návod v Jak pracovat se štítky u článků? Kompletní návod jak na štítky u obsahového webu (1)
Hashtagy na sociálních sítích
Nehledejte v hashtázích (když to napíšu takhle česky) nic záhadného, jsou to stejné štítky jako ty, které přidáváte k článkům. Umožňují vám najít, například, tweety se shodným tématem (co třeba #dobrerano nebo #ff a #ffcz). Umožní vám spoji třeba všechny tweety z určité konference. Na Instagramu perfektně poslouží pro nalezení dalších fotek podobných té, na kterou se právě díváte.
Nebojte se hashtagy na sociálních sítích použít, klidně to dělejte i na Facebooku, byť tam příliš nefungují (Facebook nehledá v komentářích, například). Ale používejte je střídmě (věděli jste, že fotka na Instagramu s více jak osmi hashtagy je méně úspěšná?).
Jak se píše zavináč? Aneb „takový to divný a“ neboli „@“ možná i „&“. A jak se píše hashtag? vám vysvětli, že hashtagy se prostě píší – „#“ je znak na klávesnici, ať už počítačové nebo mobilní.
Proč by konference či akce měla mít hashtag a jak s ním pracovat vám ukáže jedno praktické využití hashtagů.
A vědět byste měli i to, zda někdo vlastní hashtagy a zda je můžete používat jaký hashtag chcete?
Instagram a hashtagy
- Jak přidám hashtag na Instagram? A vlastně nejenom na Instagram
- Instagram a hashtagy, jdou opravdu dobře dohromady
- Jak na Instagramu hledat víc hashtagů než jeden?
- Proč jsou některé hashtagy na Instagramu zapovězené? Jak je zjistím a jak se jim vyhnu?
- Co je to Instagram shadowban? Jak ho nechytit?
Facebook a hashtagy
Twitter a hashtagy
- Jak používat hashtagy na Twitteru
- Co je to ten Follow Friday aneb #ff a #ffcz na Twitteru
- Vyhledávání na Twitteru (nahoře uprostřed) najde (třeba) všechny výskyty jakéhokoliv hashtagu
Jiné tipy ohledně štítků či hashtagů
- Jak v Google Docs (Disku Google) mít štítky (tags) ačkoliv je služba neumí
- Jednou za čas si dělejte kontrolu rubrik a štítků. Budete dost překvapení