TIP#1631: Vlastní někdo hashtagy? Mohu používat jaký hashtag chci?

Občas na tohle téma narazím u klientů a nejvíce pikantní to je tam, kde se nějaký člověk z marketingu domáhá toho, že „jejich“ hashtagy přece nikdo bez svolení nesmí používat a snaží se dokonce určovat pravidla používání. Čas od času se něco takového stane i menší aférkou v zahraničí. Nedávno si na tohle téma naběhli v Disney (viz Hey, Disney. #MayThe4th be with you, but nobody owns a hashtag)

Takže, řekněme si to hned a jasně.

  • Hashtag nikomu nepatří a kdokoliv může používat jakýkoliv hashtag.

Samozřejmě, pokud budete používat hashtag co je součástí nějaké kampaně, tak je slušnost ho používat  zodpovědně a neškodit. Ale jsou to právě hashtagy, které se často stávají cílem anti kampaní a zcela nečekaných aktivit.

  • Nikdo nemůže nařizovat pravidla použití nějakého hashtagu.
  • Stejně tak nikdo nemůže někomu zakazovat ani povolovat použití.

Můžete si zkusit hashtag dát jako známku, ale efekt to bude mít nejspíš jenom ten, že budete pro legraci. Stejně jako budete pro legraci pokud se začněte někde domáhat nějakého zákazu či omezení. Nejčastější výsledek bude ten, že se o vás bude hodně mluvit. V negativním slova smyslu. A to nechcete.

Sociální sítě nemají žádné reálné mechanismy pro odstraňování či nahlašování hashtagů, takže ani tady nedoufejte. Jediné co se v některých sítích najde je nahlašování hashtagů spojených s nevhodným obsahem (například pornem). Což mimochodem znamená i  to, že než se rozhodnete používat nějaký hashtag, ujistěte se, pro jaké věci se už používá.

Vhodné připomenout je, že hashtagy na Facebooku jsou k ničemu a nemá smysl je používat, na Twitteru se používat dají ale nijak extra nepomáhají a je vhodné se držet při zemi. Na Instagramu jsou hashtagy to nejzásadnější.  Což je dáno tím, že Instagram jinak než podle hashtagů neumí hledat.

Další tipy týkající se hashtagů