Je trochu k neuvěření, že problém jak ve Wordu označit celý text je jednou z hodně hledaných věcí – lidé prostě netuší jak jednoduché to je. Označení (výběr) všeho textu totiž je tak prosté jako stisk Ctrl+A (Command+A na MACu). Mimochodem proto, že „A“ je v tomto případě „All“ neboli všechno.
Na mobilních telefonech najdete Vybrat vše/Select All v menu, které se objevuje, když v textu podržíte déle prst na obrazovce – tedy tam kde vyvoláváte výběr a kde je i Copy/Kopírovat a Paste/Vložit. V souvislosti s tím je zajímavé, že na počítači nemůžete pomocí myši přímo vybrat všechno – většinou ale Select All/Vybrat vše je dostupné někde v Menu.
TIP: Klávesových zkratek se týkají tipy Klávesové zkratky pro příkazovou řádku ve Windows, Klávesové zkratky pro Windows 10 a hlavně Klávesové zkratky, aneb znáte Ctrl+C? Ctrl+V? Ctrl+Ins? Shift+Ins? Hodit se ale může i Jak na počítači napsat zavináč
Ctrl+A funguje v řadě dalších programů – v Excelu tak například vybere kompletně všechny buňky v tabulce. V PowerPointu vybere všechny prvky snímku (pokud máte „kurzor“ v prostoru snímku) nebo všechny snímky (pokud máte kurzor v pruhu s přehledem snímků).
Další tipy pro Microsoft Office
- Jak ve Wordu odstranit stránku?
- Jak zmenšit velikost dokumentu ve Wordu, Excelu či PowerPointu?
- Jak převést Word na PDF? Jak převést PDF na Word?
- Jak jednoduše vytvořit e-knihu z PDF, Wordu či jiných formátů?
- Kde v Google Docs a Wordu najdu počet znaků dokumentu?
- Mohu věřit metadatům v dokumentu z Wordu nebo těm v EXIFu fotografie?
- Jak ve Wordu vypnout automatické opravy. Jak změnit nastavení pro AutoCorrect?
- Co použít místo Microsoft Office?