Jeden tip denně (po-pá), starší často aktualizované. Na Twitteru i Facebooku navíc pouštíme i nějaké ty tipy extra, co to nedají do velké článkové podoby.
TIP#1074: Jak v jednom počítači oddělit osobní a pracovní věci?
V Co nikdy nedělat na pracovním počítači, telefonu či tabletu. Opravdu nikdy. je řada činností, které byste v žádném případě neměli na pracovním počítači dělat. Vyplatí se to prostudovat a řídit se tím, protože i když se vám bude na pracovním počítači dařit využít některé z níže uvedených řešení, stále jsou některé věci, které byste tam opravdu dělat neměli (například porušovat autorské právo nebo koukat na porno).
Může ale nastat situace přesně opačná. Potřebujete na jednom počítači mít pracovní a soukromé věci, ale také na něm pracovat (pro zaměstnavatele, například) a zároveň si na něm dělat svoje vlastní věci. Což může být běžné i pro freelancery, kteří na svém železe pracují pro klienty. Ale může to být i tak, že máte své železo, které používáte pro práci na věcech svého zaměstnavatele.
Dva (a více) systémů na jednom počítači
První řešení je, pokud máte dostatečně velký disk, rozdělte ho na dvě oblasti a v používejte zcela oddělené prostředí pro práci a soukromé aktivity. Pokud nemáte licenci na Windows, tak vždy můžete do soukromé oblastí dát některý z Linuxů.
Pokud je počítač pracovní, tak se ujistěte, že něco takového smíte udělat a také je dobrý nápad si onu osobní oblast šifrovat – nikdo se tak nebude moci dostat k tomu co v ní máte schované.
Nemůžete-li mít oddělené oblastí, tak možná bude možné založit ve Windows/Linuxu nového uživatele a mít alespoň oddělené uživatele (jednoho pracovního, jednoho osobního) a přehlašovat se mezi nimi.
Podobně to udělejte i s poštou – tu firemní nechte tam kam patří (Outlook například, ale tady vám pomůže Jaké aplikace pro e-mail si pořídit? V čem pracovat s elektronickou poštou?) a soukromou si připojte do jiného poštovního programu nebo používejte webové rozhraní v onom samostatném profilu či prohlížeči. Tady samozřejmě předpokládám, že jde o situaci kdy máte oddělené mailové adresy – pokud jste freelancer, tak je dost pravděpodobné, že na svém vlastním e-mailu jedete své soukromí věci i komunikaci s klienty.
Na iPhone platí klasické zásady bezpečného chování jako na každém mobilním zařízení. Řeč o tom už byla například v Jak nastavit soukromí v mobilním telefonu či tabletu? Jak si chránit mobilní zařízení? Velmi … Pokračování textu TIP#1494: Jak na bezpečně používání iPhone?
V dřívějším tipu Jak se bezpečně chovat na seznamce Tinder najdete většinu pravidel a postupů vhodných pro bezpečnější seznamování přes Internet, ale neuškodí je projít bez navázání na konkrétní seznamku. Tinder je poměrně … Pokračování textu TIP#1298: Jak bezpečně používat internetové seznamky