Třeba se bude hodit těm, kdo budou potřebovat spravovat více než jeden vlastní účet na Twitteru. Mám jich ve správě něco okolo dvou desítek (vlastní jako @365tipu, @rychlofky, @poohcz, @feeditcz, @justitcz, @kolotipy i klientské), takže je na to už vytvořený poměrně osvědčený postup. Založený samozřejmě především na tom, že používám profily v Chrome jako pracovní prostředí.
POZNÁMKA: Jakkoliv se následující body týkají opravdu hlavně toho co se děje když se objeví nový účet na Twitteru co mám buď přímo spravovat nebo dohlížet, hodí se to i pro ostatní sociální sítě.

1) Založení profilu v Chrome s názvem projektu a založení e-mailu v Gmailu (e-mail projektu) pro synchronizaci a ukládání hesel, oblíbených a všech obvyklých věcí. Mít e-mail a sync je důležité, protože profil v Chrome se zakládá na minimálně dvou místech – v hlavním počítači a v notebooku. Pokud máte v oblibě Firefox, tak vizJak ve Firefoxu vytvořit a spouštět více profilů?
2) Založení LastPass pod e-mailem projektu pokud se očekává potřeba většího ukládání hesel a dalších informací (pro jedno/dvě stačí uložení přes Chrome u Google). LastPass se také hodí protože ho lze použít na všech počítačích pod patřičným profilem – ale může vám stačit Chrome.
3) V profilu projektu zapnout v Chrome zobrazování oblíbených a v Nastavení otevření naposledy otevřených oken. Zajistí to místo kam si dávat stále věci (záložky) a hlavně to, že bude možné zavřít Chrome když není projekt potřeba a po otevření později tam mít totéž co naposledy

4) Otevřít Twitter a buď se přihlásit k účtu nebo nový účet založit (dá se k tomu použít e-mail projektu). Twitter nastavit – profilovou fotku, fotku v záhlaví, popisek (BIO), adresu webu, vypnout všechna upozornění v Nastavení, nastavit správě časové pásmo, místo odkud je atd. Na co určitě nezapomeňte je povolení příjmu přímých zpráv od každého. V menu profilu si klikněte na Analytiku a zapněte ji, ať od samého počátku máte data o účtu. Tady ostatně viz ‣ Twitter for dummies
TIP: Od dubna 2020 je nově možné ve webovém klientů mít až pět účtů a přepínat mezi nimi. Viz Jak na Twitteru spravovat více účtů přímo ve webovém klientu (novinka)
5) Do lišty s oblíbenými si hodit odkaz na notifikace/upozornění daného účtu – bude se hodit, protože ty je nejlepší otevírat jako první. Začít kontrolou zmínek je dost dobré.

6) Tweetdeck – www.tweetedeck.com – aktivovat pro daný účet. Bude sloužit pro základní plánování tweetů (Viz Jak (a pomocí čeho) plánovat příspěvky na sociální sítě), dá se v něm vytvořit více sloupců s pohledy a je možné ho později použít i pro další lidi co by měli mít přístup k účtu, ale nechcete jim dávat přístupové údaje.
Bude se to hodit i vám, můžete si tenhle účet přes TweetDeck přidat do vašeho „hlavního“ tweetdecku – u účtu kde je nutné sledovat notifikace je dobré si tam hodit právě sloupec s notifikace (a případně i DM)

Tweetdeck samozřejmě můžete použít i pro správu více účtu z jednoho místa (tedy jednoho prohlížeče, nezapomeňte že v každém projektovém profilu můžete mít jiný Tweetdeck). Osobně s tím ale nemám dobré zkušenosti – je to v řadě věcí omezené a samostatné profily v prohlížeči jsou lepší i v tom že není tak snadné se splést.
7) Buffer – www.bufferapp.com – je vhodné si aktivovat pokud budete z profilu projektu dávat věci i na další sociální sítě, jinak není až tolik potřeba.
@365tipů používá HootSuite (pro plánovaná sdílení na týden dopředu) a Buffer (většinou pro okamžité nasdílení na všechny účty, méně na plánování).
8) Na Twitteru si vyvolejte základní vyhledávání – na jméno projektu, na lidi s ním spojené, na potřebná klíčová slova – každé z těchto vyhledávání si uložte do Oblíbených (v liště si ideálně udělejte složku Monitoring)
9) Do lišty oblíbených si přihoďte i otevřený Gmail, Tweetdeck a Buffer. No a časem všechno co budete potřebovat často otevírat. Případná synchronizace přes účet do dalších počítačů vám zajistí, že vše budete mít na všech míst.
TIP: Ono důsledné používaní oddělených profilů má velkou výhodu i v tom, že se vám do vašeho soukromého vyhledávání a historie nepletou věci co patří k projektům u zákazníků
10) Zásadní a důležité, než se vydáte k dalšímu kroku. Dejte na účet první tweety, minimálně tak tři, pět a více určitě nevadí. Je to nutné, protože v dalších krocích už budete sledovat účty a ty se budou občas chtít podívat kdo jste, co děláte. A o tom je řeč v jednom hodně starém tipu –Než začnete sledovat lidi na Twitteru či Instagramu, dejte svému účtu duši (pardon, obsah)
11) V Google Sheets si pořiďte tabulku účtů, které budete chtít postupně zasledovat (v mém případě prostě kopie tabulky se seznamy českých médií, novinářů, influencerů a vůbec zajímavých lidí) a můžete začít postupně pracovat na sledování relevantních účtů. Budete si muset dohledat i opravdu relevantní k danému účtu. Dohledejte si na Twitteru i účty dalších lidí, kteří jsou s projektem spojení – také je bude chtít zasledovat. Vyplatí se případně zakládat i seznamy – záleží na tom jak hodně s tím budete chtít do budoucna pracovat

12) Při každém návratu k projektu (třeba protože chcete tweetnout) se nejprve podívejte na upozornění/notifikace (pokud je potřeba reagovat, udělejte to), pak si projděte newsfeed – co se vám líbí dávejte líbí, retweetujte, komentujte, odpovídejte. Nezapomenout na kontrolu přímých zpráv. Tweetnout až nakonec a tweety můžete dle potřeby plánovat (Tweetdeck na to perfektně stačí).
13) Pokud předem plánujete (a schvalujete) příspěvky nebo na příspěvcích pracuje víc lidí, tak je dobré si založit publikační kalendář – tabulka v Google Sheets na to stačí víc než dobře. Nasdílejte si ji s dalšími lidmi, použijte jeden ze sloupců jako schvalovací políčko. Pro označení těch co už jsou zveřejněné (nebo jsou v Tweetdecku/Bufferu) nejraději používám obarvení celého řádku. Typická struktura takového kalendáře může být (den bude Po..Út…až…Ne, stav používám OK/waiting a délka je =len(text) – maximálně je 257 znaků pokud máte jeden odkaz, jinak 280):
Den | Datum | Text | Odkaz | Poznámka | Stav | Délka |
Po | 12/11/2018 | Tady bude text tweetu | A pokud je v něm odkaz, tak samostatně | Sem si můžete psát cokoliv dalšího je potřeba | waiting nebo OK | 21 |
U projektů co běží dlouhé měsíce se v kalendářové tabulce vyplatí ještě přidat druhý list s archivem a odsouvat tam starší měsíce. Je dobré mít k dispozici kompletní archiv všech tweetů v této podobě, občas v tom budete chtít něco hledat.
TIP: Vedle klasické kalendáře se vám ještě určitě bude hodit toto:Udělejte si inventuru obsahu do přehledného seznamu a ten poté používejte pro opakované sdílení
14) Pokud budete potřebovat tweetovat i z mobilních zařízení, tak dobrá zpráva je, že do mobilního klienta Twitteru (Android, iOS) je možné přidat víc účtů a přepínat se mezi nimi. Jaký je maximální počet takto připojených účtů není známo (Instagram je omezen na pět).
15) Pokud budete potřebovat IFTTT, tak si ho také založte pomocí e-mailu projektu (e-mail použitá pro samotný účet na Twitteru je pochopitelně použitelný též, ale může patřit někomu jinému). Tady je extrémně užitečný Jak dostat fotku z Instagramu na Twitter aby byla vidět? Přes IFTTT!
16) Je-li to možné, aktivujte na účtu dvoufaktorové ověření – můžete k tomu použít Authy, snadno si tam můžete přidat tolik účtů kolik chcete (a zpravidla k tomu nebude možné použít mobilní telefon). Pokud dvoufaktor nepůjde použit, ujistěte se, že heslo k účtu je opravdu hodně silné
17) Až jednoho dne budete potřebovat účet předat dál, tak viz Jak předat vlastnictví k účtu na Twitteru
TIP:‣ Twitter for dummies soustřeďuje všechny tipy, které vám mohou pomoci při využití Twitteru. Pro osobní i firemní marketing, ale prostě i jen tak.