TIP#1198: Jak využít Twitter v obsahovém médiu? Úvod a základní pravidla (1)

Máme tu Osobnostní marketing na Twitteru. Jak na (nejen) Twitteru řešit (zejména) účet šéfa/šéfky vaši firmy? kde je velmi detailně popsáno jak používat Twitter jako osobnosti. Tahle hodně detailní kuchařka se bude hodit jako součást návodu jak Twitter použít pro obsahové médium – v rámci aktivit média (novin, časopisu) totiž stále budou roli (a významnou roli) hrát účty na Twitteru jednotlivých novinářů a autorů.

Twitter je zpravodajské médium, má výjimečně silnou pozici mezi novináři a médii. Platí to v USA, platí to i v Česku – prakticky všichni čeští novináři i česká média mají účty na Twitteru a aktivně je využívají. Je to možné s ohledem na povahu Twitteru – účty jsou hlavně veřejné, nehraje se zde na žádné přátele, není zde žádné umělé zásadní omezení dosahu, co jste zasledovali, to také dostáváte. Není zde nutné platit. A protože je Twitter zpravodajské médium, tak sami uživatelé od něj přesně tohle očekávají – přísun zpráv, článků a informací.

V českém prostředí je dobře vidět jak Twitter pomáhá na aktivitách Českého rozhlasu – stačí si začít studovat jejich web a zjistíte, jak hodně mají jejich redaktoři účty na Twitteru. Pokračovat můžete na jednotlivé stanice (včetně iRozhlas.cz) – také všechny mají Twitter a aktivně jim funguje. Dávají avíza na pořady, tweetují i při pořadech, doporučují, komunikují, retweetují, zmiňují jak vlastní redaktory, tak hosty v pořadech. Účty mají i šéfredaktoři a v řadě případů je radost je sledovat. Budete-li chtít studovat, tak třeba začněte přes @CRozhlas, @CRoPlus, @Radiozurnal1, CRoVltava a @CRoDvojka.

Pár pravidel platících pro další díly

Nepoužívejte zkracovače – Twitter sám zkracuje (přes t.co) a další zkracovač by vás připravil o další část vaší značky – doménu média.

S hashtagy a emoji to na Twitteru nepřehánějte, není to Instagram aby tam bylo nutné dát záplavu hashtagů. Ale také to není Facebook, takže vhodné použití hashtagů je výhoda. A není to Facebook/Instagram abyste museli pokoušet bavit záplavou barevných emoji. Podobněji k hashtagům viz  Jak používat hashtagy na Twitteru

Používat Twitter můžete v počítači i na mobilu. Ideální je oboje, na mobilu si budete moci „sjíždět“ Twitter i v okamžiku kdy někde cestujete nebo prostě zrovna nemáte co dělat. Je dobré si pořídit ještě něco na odkládání článků na pozdější přečtení a zpracování (doporučím Pocket).

Pokud budete ten kdo spravuje účet samotného média, tak je dobré vědět, že v mobilní aplikaci můžete mít připojených víc účtů. Pokud má jeden účet spravovat více lidi, tak zkuste Tweetdeck, je zdarma a bohatě stačí. V počítači je na více účtů na Twitteru nejlepší si pořídit profily prohlížeče (Firefox, Chrome). O Twetdecku blíže viz Jak vyřešit správu účtu na Twitteru pro více lidí aby to bylo bezpečné a praktické?

POZOR na fake news, fake účty, ironii, parodii a satiru. Pokud něco takového bude sdílet a jasně neřeknete o co jde, tak to budou lidi běžně brát vážně. Vzniklá ostuda se bude dlouho pracně likvidovat.

TIP: ‣ Twitter for dummies obsahuje kompletní návod k používání Twitteru. Včetně všech těch divných věcí jako je reply, mention, retweet, quote retweet atd.

Jak jste asi poznali z nadpisu, toto je první díl seriálu. Špatná zpráva je, že má pět dílů. Dobrá zpráva je, že je to celé jeden z nejlepších návodů na toto téma. Další díl je na téma Jak pracovat s účtem samotného média.

Reklamy