TIP#1223: Jak si založit pracovní prostředí pro správu účtu na Twitteru?

Třeba se bude hodit těm, kdo budou potřebovat spravovat více než jeden vlastní účet na Twitteru. Mám jich ve správě něco okolo dvou desítek (vlastní jako @365tipu, @rychlofky, @poohcz, @feeditcz, @justitcz, @kolotipy i klientské), takže je na to už vytvořený poměrně osvědčený postup. Založený samozřejmě především na tom, že používám profily v Chrome jako pracovní prostředí.

POZNÁMKA: Jakkoliv se následující body týkají opravdu hlavně toho co se děje když se objeví nový účet na Twitteru co mám buď přímo spravovat nebo dohlížet, hodí se to i pro ostatní sociální sítě.

2018-11-14 21_51_42-Window.png
Pár desítek profilů v Chrome. Některé vám fakt ukázat nemůžu :)

1) Založení profilu v Chrome s názvem projektu a založení e-mailu v Gmailu (e-mail projektu) pro synchronizaci a ukládání hesel, oblíbených a všech obvyklých věcí. Mít e-mail a sync je důležité, protože profil v Chrome se zakládá na minimálně dvou místech – v hlavním počítači a v notebooku. Pokud máte v oblibě Firefox, tak vizJak ve Firefoxu vytvořit a spouštět více profilů?

2) Založení LastPass pod e-mailem projektu pokud se očekává potřeba většího ukládání hesel a dalších informací (pro jedno/dvě stačí uložení přes Chrome u Google). LastPass se také hodí protože ho lze použít na všech počítačích pod patřičným profilem – ale může vám stačit Chrome.

3) V profilu projektu zapnout v Chrome zobrazování oblíbených a v Nastavení otevření naposledy otevřených oken. Zajistí to místo kam si dávat stále věci (záložky) a hlavně to, že bude možné zavřít Chrome když není projekt potřeba a po otevření později tam mít totéž co naposledy

2018-11-14 21_53_59-Upravit příspěvek ‹ @365tipu — WordPress.com.png
Úměrně velikosti projektu bude jeho prohlížečový profil růst. @365tipů už brzy bude mít čtyři roky. A má toho v profilu hodně

4) Otevřít Twitter a buď se přihlásit k účtu nebo nový účet založit (dá se k tomu použít e-mail projektu). Twitter nastavit – profilovou fotku, fotku v záhlaví, popisek (BIO), adresu webu, vypnout všechna upozornění v Nastavení, nastavit správě časové pásmo, místo odkud je atd. Na co určitě nezapomeňte je povolení příjmu přímých zpráv od každého. V menu profilu si klikněte na Analytiku a zapněte ji, ať od samého počátku máte data o účtu. Tady ostatně viz ‣ Twitter for dummies

5) Do lišty s oblíbenými si hodit odkaz na notifikace/upozornění daného účtu – bude se hodit, protože ty je nejlepší otevírat jako první. Začít kontrolou zmínek je dost dobré.

2018-11-14 21_36_27-elektrokolo – hledání na Twitteru
Pracovní prostředí pro Twitter od @ekolocz. Malý projekt, malé pracovní prostředí

6) Tweetdeck – www.tweetedeck.com – aktivovat pro daný účet. Bude sloužit pro základní plánování tweetů (Viz Jak (a pomocí čeho) plánovat příspěvky na sociální sítě), dá se v něm vytvořit více sloupců s pohledy a je možné ho později použít i pro další lidi co by měli mít přístup k účtu, ale nechcete jim dávat přístupové údaje.

Bude se to hodit i vám, můžete si tenhle účet přes TweetDeck přidat do vašeho „hlavního“ tweetdecku – u účtu kde je nutné sledovat notifikace je dobré si tam hodit právě sloupec s notifikace (a případně i DM)

2018-11-14 21_55_56-TweetDeck.png
Do Tweetdecku v jednom z hlavních pracovních prostředí mám připojených účtů víc. Ale třeba @365tipu zůstává stále oddělené.

Tweetdeck samozřejmě můžete použít i pro správu více účtu z jednoho místa (tedy jednoho prohlížeče, nezapomeňte že v každém projektovém profilu můžete mít jiný Tweetdeck). Osobně s tím ale nemám dobré zkušenosti – je to v řadě věcí omezené a samostatné profily v prohlížeči jsou lepší i v tom že není tak snadné se splést.

7) Bufferwww.bufferapp.com – je vhodné si aktivovat pokud budete z profilu projektu dávat věci i na další sociální sítě, jinak není až tolik potřeba.

@365tipů používá HootSuite (pro plánovaná sdílení na týden dopředu) a Buffer (většinou pro okamžité nasdílení na všechny účty, méně na plánování).

8) Na Twitteru si vyvolejte základní vyhledávání – na jméno projektu, na lidi s ním spojené, na potřebná klíčová slova – každé z těchto vyhledávání si uložte do Oblíbených (v liště si ideálně udělejte složku Monitoring)

9) Do lišty oblíbených si přihoďte i otevřený Gmail, Tweetdeck a Buffer. No a časem všechno co budete potřebovat často otevírat.  Případná synchronizace přes účet do dalších počítačů vám zajistí, že vše budete mít na všech míst.

TIP: Ono důsledné používaní oddělených profilů má velkou výhodu i v tom, že se vám do vašeho soukromého vyhledávání a historie nepletou věci co patří k projektům u zákazníků

10) Zásadní a důležité, než se vydáte k dalšímu kroku. Dejte na účet první tweety, minimálně tak tři, pět a více určitě nevadí. Je to nutné, protože v dalších krocích už budete sledovat účty a ty se budou občas chtít podívat kdo jste, co děláte. A o tom je řeč v jednom hodně starém tipu –Než začnete sledovat lidi na Twitteru či Instagramu, dejte svému účtu duši (pardon, obsah)

11) V Google Sheets si pořiďte tabulku účtů, které budete chtít postupně zasledovat (v mém případě prostě kopie tabulky se seznamy českých médií, novinářů, influencerů a vůbec zajímavých lidí) a můžete začít postupně pracovat na sledování relevantních účtů. Budete si muset dohledat i opravdu relevantní k danému účtu. Dohledejte si na Twitteru i účty dalších lidí, kteří jsou s projektem spojení – také je bude chtít zasledovat. Vyplatí se případně zakládat i seznamy – záleží na tom jak hodně s tím budete chtít do budoucna pracovat

2018-11-14 21_43_23-Twittter Lists - @365tipu - Google Sheets.png

12) Při každém návratu k projektu (třeba  protože chcete tweetnout) se nejprve podívejte na upozornění/notifikace (pokud je potřeba reagovat, udělejte to), pak si projděte newsfeed – co se vám líbí dávejte líbí, retweetujte, komentujte, odpovídejte. Nezapomenout na kontrolu přímých zpráv.  Tweetnout až nakonec a tweety můžete dle potřeby plánovat (Tweetdeck na to perfektně stačí).

13) Pokud předem plánujete (a schvalujete) příspěvky nebo na příspěvcích pracuje víc lidí, tak je dobré si založit publikační kalendář – tabulka v Google Sheets na to stačí víc než dobře. Nasdílejte si ji s dalšími lidmi, použijte jeden ze sloupců jako schvalovací políčko. Pro označení těch co už jsou zveřejněné (nebo jsou v Tweetdecku/Bufferu) nejraději používám obarvení celého řádku. Typická struktura takového kalendáře může být (den bude Po..Út…až…Ne,  stav používám OK/waiting a délka je =len(text) – maximálně je 257 znaků pokud máte jeden odkaz, jinak 280):

Den Datum Text Odkaz Poznámka Stav Délka
Po 12/11/2018 Tady bude text tweetu A pokud je v něm odkaz, tak samostatně Sem si můžete psát cokoliv dalšího je potřeba waiting nebo OK 21

U projektů co běží dlouhé měsíce se v kalendářové tabulce vyplatí ještě přidat druhý list s archivem a odsouvat tam starší měsíce. Je dobré mít k dispozici kompletní archiv všech tweetů v této podobě, občas v tom budete chtít něco hledat.

TIP: Vedle klasické kalendáře se vám ještě určitě bude hodit toto:Udělejte si inventuru obsahu do přehledného seznamu a ten poté používejte pro opakované sdílení

14) Pokud budete potřebovat tweetovat i z mobilních zařízení, tak dobrá zpráva je, že do mobilního klienta Twitteru (Android, iOS) je možné přidat víc účtů a přepínat se mezi nimi. Jaký je maximální počet takto připojených účtů není známo (Instagram je omezen na pět).

15) Pokud budete potřebovat IFTTT, tak si ho také založte pomocí e-mailu projektu (e-mail použitá pro samotný účet na Twitteru je pochopitelně použitelný též, ale může patřit někomu jinému). Tady je extrémně užitečný Jak dostat fotku z Instagramu na Twitter aby byla vidět? Přes IFTTT!

16) Je-li to možné, aktivujte na účtu dvoufaktorové ověření – můžete k tomu použít Authy, snadno si tam můžete přidat tolik účtů kolik chcete (a zpravidla k tomu nebude možné použít mobilní telefon). Pokud dvoufaktor nepůjde použit, ujistěte se, že heslo k účtu je opravdu hodně silné

TIP:‣ Twitter for dummies soustřeďuje všechny tipy, které vám mohou pomoci při využití Twitteru. Pro osobní i firemní marketing, ale prostě i jen tak.

Reklamy