TIP#890: Na některé e-maily či zprávy z chatu je nejlepší odpovědět zatelefonováním

Když jsem si před pár měsíci četl What Happened When I Replied “Call Me” To Every Email I Got For A Week, připsal jsem do TODO téma naznačené názvem tohoto tipu. Tedy to, že občas je na došlý e-mail nejrychlejší zareagovat telefonátem (případně rovnou osobním setkáním), nebo alespoň tím, že odesílateli dáte obratem vědět, že vám má zavolat on.

Je dost dobře možné, že můžete prakticky všechno vyřešit e-maily (nebo jinou elektronickou formu, třeba oním modernějším nástrojem jako je například Slack) a dělat vše nesmírně efektivně a zdánlivě správně. Jenže, ne vždy to bude pravda. A ne vždy bude e-mailové řešení vést k uspokojivým výsledkům.

Osobní kontakt, alespoň v telefonické podobě, může u řady řešených věcí mít podstatně lepší konečný výsledek. Umožní vám to daleko efektivnější případně probrat různorodé varianty, „nahlas přemýšlet“ s druhým člověkem, nezapomenout na některé podstatné věci. Umožní vám to také lépe se vnímat a pochopit emoce, tedy něco co e-maily zásadně postrádají a v řadě případů vedou k špatnému pochopení.

Takže, až vám příště přijde e-mailem něco řešitelné jedním telefonátem, udělejte to. Stejně tak pokud něco řešíte e-mailem příliš dlouho či málo efektivně. Vždy si vzpomeňte, že osobní kontakt je nenahraditelný.A co hlavně, že e-mail není osobní kontakt.

Pár dalších tipů, týkajících se práce s e-maily:

TIP: Tento tip a některé ze souvisejících patří do zdejšího souhrnu ‣ GTD aneb jak prorazit prokrastinaci. Jestli vám opravdu pomůže porazit prokrastinační choutky jisté není, ale pomoci „mít vše hotovo“ v řadě případů umí.

Advertisements