Přeskočit na obsah
@365tipu
  • Domů
    • Práce na dálku
    • Twitter for dummies
    • Jak na Mastodon
    • Facebook a marketing
    • Návod pro Instagram
    • Jak na LinkedIn
    • Bezpečný Internet
    • Bezpečnost pro novináře
    • Soukromí na Facebooku
    • Pomocník webdesignera
    • Jak na WordPress
    • Nepostradatelné software
      • Jak na Windows 11
      • Jak na Windows 10
      • Jak na iPhone/iPad
      • Jak na Mac OS
      • Jak na Apple TV/TV+
      • Jak na Apple Watch
      • Jak na Apple AirTag
      • Microsoft Office
      • Linux
    • Jazykový koutek
    • GTD
    • Filmy a TV seriály
    • Recenze
    • Chytrá domácnost
      • Chytrá domácnost
      • Jak na Google Home
      • Amazon Echo a Alexa
      • Apple HomePod
      • Jak na Raspberry Pi
      • Jak na QNAP NAS
      • Netatmo
    • Jak na Home Assistant
  • Všechny štítky
  • Odběr e-mailem
  • RSS/XML
  • Kontakt
    • Kontakt
    • Twitter
    • Facebook
    • BlueSky
    • Mastodon
      • Threads
    • Zásady Cookies (EU)
        📩 Přihlaste si newsletter, jenom tak je možné mít všechno. Na sociální sítě jde tak polovina zajímavého obsahu, e-mail 2x týdně doručí vše v praktickém souhrnu. Ne webu vyjde 5 tipů týdně, jen v newsletteru jsou desítky dalších věcí. Platící mají tipy/články extra!
25. 8. 2025 podle 365tipů
Komunikace, Linkedin, Marketing, Sociální sítě

TIP#3044: Jak na osobní LinkedIn: Textové příspěvky: Kompletní průvodce formátováním

Vrtá vám hlavou jak “psát pro LinkedIn”? Mají být příspěvky krátké nebo dlouhé? Proč nenaletět na broetry. Jak se vyrovnat s zobrazením pouze části příspěvku? Co emoji a další vychytávky? 

Optimální délka příspěvků na LinkedIn

Nejúčinnější délky podle dat z roku 2025:

  • 1,300-1,600 znaků – ideální pro maximální engagement
  • Algoritmus LinkedIn preferuje 800-1,000 znaků – pro dlouhé příspěvky s 26% vyšším engagement a 300-800 znaků – pro mobilní uživatele
  • 57% LinkedIn provozu pochází z mobilních zařízení

V Česku se orientujeme spíše podle počtů znaků. A pokud si ještě pamatujete tak “normostrana” byl 30 řádku po 60 úhozech, tedy 1 800 znaků. Jinými slovy, nepište romány. Ale zároveň, nepoužívejte příliš krátké příspěvky, nefungují dobře.  Ideální je ale mix, na pořád stejné délce nelpěte.

To že o kousek výše “data” ukazují 1 300 až 1 600 znaků berte s rezervou, hlavně tu horní hranici. Jděte tak do 500 až 800 znaků, dost hodně i proto, že většina lidí už to bude číst na mobilu. A tam nikdo nebude chtít číst 1 600 znaků textu. Tedy několik obrazovek.  

Pro představu, toto je 944 znaků, 169 slov.

Problém prvních řádků – „See More/Více“ limit

Desktop: Prvních 210-220 znaků je viditelných před „see more“ (tak trochu)
Mobilní: Pouze 140 znaků je viditelných před „see more“ 

Rozhodující jsou první 3 řádky, které zpravidla budou vidět – zde musíte zaujmout. Není to ale tak úplně o přesném počtu znaků, roli hrají i formátování. Odzkoušejte si to na pár příspěvcích a najděte i to co vám nejvíc vyhovuje. Ale můžete zkusit toto: 

Strategie pro první řádky:

  • Hook jako jednořádkovka – jeden řádek, maximálně 62 znaků
  • Prázdný řádek pro vizuální oddělení (pomůže, ale jen vizuálně)
  • Druhý řádek – maximálně 50 znaků

Zjednodušeně? Budou vidět první tři řádky (pokud je uděláte rozumně dlouhé), Ale na mobilu méně.

Matej má třetí řádku prázdnou, takže jsou vidět jen první dvě a hned je tam napálené Více.

Formátování – ano nebo ne k „poezii“? „Broetry“ = kontroverzní trend

Co to je: Každá věta jako samostatný odstavec. Existuje i varianty „staircase“ neboli schodiště (která je snad ještě horší).

Proč funguje:

  • Mobilní optimalizace
  • Vyšší doba zdržení pro algoritmus
  • Lepší scanovatelnost textu, lidé texty moc nečtou

Proč je kritizované:

  • Monotónní rytmus čtení
  • Příjemce to přestana bavit číst
  • Vypadá neprofesionálně
  • Přehnaná dramatičnost

TIP: Jak na osobní LinkedIn: Videa. Kompletní průvodce

Doporučené řešení – vyrovnaný styl. Správné formátování:

  • Odstavec 1-2 věty (ne každá věta zvlášť)
  • Mezi odstavcí musí být prázdný řadek, ne “stěna textu”
  • Maximálně 3 řádky na odstavec
  • Když už chcete hodně dělit,  maximum 15 slov na řádek
  • Dostatek “bílého místa”!, tedy prázdného prostoru mezi myšlenkami
  • Skupiny vět – seskupování souvisejících vět
  • Můžete si pomáhat formátováním a hashtagy
Co k tomu dodat, že se to prostě nedá číst.

Praktické techniky formátování

Vizuální elementy: 

  • Emojis: 1-3 na příspěvek, ne víc. Jako vizuální kotvy, ne dekorace
  • Unicode symboly:
    ● Bullet pointy
    → Šipky pro směr
    ★ Hvězdy pro zvýraznění

Bold text? Pro klíčové pojmy s pomoci Unicode znaků. Ale s tím opatrně.  Viz Používat Unicode znaky pro “tučné” či “šikmé” písmo v příspěvcích na Linkedin (a nejen tam)? A jak to funguje?

Seznamy a výčty:

  • Maximálně 7 bodů
  • Číslované místo bullet points pro postupy
  • Jeden řádek na bod, takže krátké body

Hashtagy a umístění

Optimální počet:  3-5 hashtagů celkem

Méně než 3 = tvrdívá se, že promarněná příležitost, tvrdím, že do 3 hashtagů je dobře

Více než 5 = spam a snížení dosahu

Nepíší se česky, ale #cesky. Bez diakritiky

Kde umístit:

  • Inline v textu – nejlepší řešení
  • Na konci – klasická varianta, ale vlastně na nic
  • Nikdy ve vlastní sekci – vypadá spamově, takže opravdu ne 
Hashtagy špatně. Nabodeníčka. Příliš, žádná užitná hodnota, zazděné na konci textu

TIP: Linkedin a hashtagy. Jak používat, jak najít nejpoužívanější a k čemu to slouží

Mobilní optimalizace

Kritické faktory pro mobily:

  • Font size pro obrázky: Minimálně 36-60px pro základní text
  • Dělení na ostavce: Každé 2-3 věty
  • Zkraťte vše pro mobil-first, tedy i první tři řádky
  • Vždy otestujte preview na mobilu, časem na to získáte nývyk

Důležitá věc na konec

Nepište všechno ve stejném stylu, podobě, řádkování ani struktuře. Lidé co vás budou vidět příliš často časem na vaše příspěvky začnou mít obdobu “bannerové slepoty” a zhoršíte si tím možnost jejich oslovení. 

Šablona pro lepší engagement

text

[UPOUTAT – 1 řádek, max 62 znaků]

[Prázdný řádek]

[KONTEXT – 2-3 věty vysvětlující problém]

[PŘÍBĚH/ŘEŠENÍ – hlavní obsah v krátkých odstavcích]

[CO SI Z TOHO ODNÉST – 3-5 bodů s → nebo ●]

[CTA – jasná výzva k akci]

[2-3 relevantní #hashtags inline]

Další tipy týkající se LinkedIn

  • TIP#3054: Jak na osobní LinkedIn: Videa. Kompletní průvodce

    TIP#3054: Jak na osobní LinkedIn: Videa. Kompletní průvodce

    Videa jsou na LinkedIn (teoreticky) nejúčinnějším typem obsahu, s engagement až 5x vyšším než textové posty. Zde je detailní návod, jak na to správně. A nenechte se mýlit, na LinkedIn nepřevládá video.…

  • TIP#3051: Proč si lidé na LinkedIn pletou příspěvky s e-mailem a dávají tam nadměrné podpisy? 

    TIP#3051: Proč si lidé na LinkedIn pletou příspěvky s e-mailem a dávají tam nadměrné podpisy? 

    Určitě jste to potkali. Možná i zajímavý příspěvek na LinkedIn má na konci masivní podpis. Takový jaký byste čekali od e-mailu. Obsahující reklamu, co autor příspěvku dělá, kdo  je, co od něj…

  • TIP#3048: Newsletter/Zpravodaj na LinkedIn? Můžete se přestěhovat někam jinam? 

    TIP#3048: Newsletter/Zpravodaj na LinkedIn? Můžete se přestěhovat někam jinam? 

    Mám newslettery na Substacku a jeden dobrý důvod je, že mohu kdykoliv vzít všechny e-maily odběratelů a také všechen obsah a přestěhovat se jinam. Odkud budu nejen pokračovat v rozesílce, ale mít…

  • TIP#3044: Jak na osobní LinkedIn: Textové příspěvky: Kompletní průvodce formátováním

    TIP#3044: Jak na osobní LinkedIn: Textové příspěvky: Kompletní průvodce formátováním

    Vrtá vám hlavou jak “psát pro LinkedIn”? Mají být příspěvky krátké nebo dlouhé? Proč nenaletět na broetry. Jak se vyrovnat s zobrazením pouze části příspěvku? Co emoji a další vychytávky?  Optimální délka…

  • TIP#3041: Jak na osobní LinkedIn: Základní strategie, bez které se neobejdete

    TIP#3041: Jak na osobní LinkedIn: Základní strategie, bez které se neobejdete

    Je to pořád stejné. Kdykoliv dorazí někdo s “potřeboval bych aby můj LinkedIn skvěle fungoval”, tak je to to samé. Totožné věci. Ale také totožné neochoty něco pro to dělat. Přitom je…

  • TIP#3031: “Pin to your profile”: K čemu se připnutí příspěvku na profil hodí. Umí to skoro všechny sociální sítě

    TIP#3031: “Pin to your profile”: K čemu se připnutí příspěvku na profil hodí. Umí to skoro všechny sociální sítě

    Umí to většina sociálních sítí a je to užitečný pomocník. Na první místo ve vašem profilu (feedu) můžete připnout nějaký příspěvek. Bude tam prostě připnutý a aktuální příspěvky se budou objevovat až…

  • TIP#3029: LinkedIn není a nemůže být „profesionální“ síť

    TIP#3029: LinkedIn není a nemůže být „profesionální“ síť

    Jeden z nejrozšířenějších mýtů okolo LinkedInu je, že jde o profesní sociální síť, kde smíte zveřejňovat pouze profesní příspěvky. Je to tak rozšířené, že vám tamní „obsahová policie“ pravidelně přijde vysvětlovat, co…

  • TIP#3021: Mám na LinkedIn děkovat za to, že mi někdo schválil propojení? 

    TIP#3021: Mám na LinkedIn děkovat za to, že mi někdo schválil propojení? 

    To byl rok 2016 a vznikl tip Za přijetí do Skupiny na Facebooku se (veřejně) neděkuje. Je skoro o deset let později a stále ve skupinách vidíte spam “Díky za přijetí”. A…

  • TIP#2991: Jak mohu na LinkedIn, Facebooku, Instagramu (a dalších) v již zveřejněném příspěvku vyměnit fotografii? 

    TIP#2991: Jak mohu na LinkedIn, Facebooku, Instagramu (a dalších) v již zveřejněném příspěvku vyměnit fotografii? 

    Asi jste na to už hodněkrát narazili. Zveřejnili jste příspěvek na LinkedIn (či jinde) s jednou fotografií a pak zjistili, že ji potřebujete opravit či vyměnit.  Související příspěvky TIP#3031: “Pin to your…

  • TIP#2984: Co dělá zvoneček na Linkedin? Odpověď vás nepotěší

    TIP#2984: Co dělá zvoneček na Linkedin? Odpověď vás nepotěší

    Jeden z mnoha pečlivě vytvořených mýtů, že můžete na profilu nějakého člověka pomocí zvonečku zvolit, že chcete dostávat oznámení o nových příspěvcích. Jenže, jako hodně věcí na Linkedin, nefunguje to tak. A…

  • TIP#2980: Triky (zejména) sociálních sítí pro navýšení “čísel”. “Dark Patterns” na socnetech

    TIP#2980: Triky (zejména) sociálních sítí pro navýšení “čísel”. “Dark Patterns” na socnetech

    Setkáváte se s tím dnes a denně. Triky sociálních sítí, které jim umožňují navyšovat “čísla”. Zejména počty zhlédnutí a také dobu, kterou uživatelé tráví na síti. O reklamě ani nemluvě.  Pojďme se…

  • TIP#2920: Tohle na LinkedIn nepatří! Co vlastně patří na LinkedIn? A proč si na sociální sítě můžete dávat co chcete

    TIP#2920: Tohle na LinkedIn nepatří! Co vlastně patří na LinkedIn? A proč si na sociální sítě můžete dávat co chcete

    Stejně jako existují grammar-nazis dbající o čistotu jazyka a bedlivě vytýkající každou chybu či překlep. tak existuje něco jako obránci čistoty obsahu na sociálních sítích. Budou vám chodit říkat, co vlastně smíte…

  • TIP#2915: Proč už na sociálních sítích neplatí “buďte asertivní, nikoliv nasertivní”

    TIP#2915: Proč už na sociálních sítích neplatí “buďte asertivní, nikoliv nasertivní”

    Před příchodem Covidu jsem prakticky na všech školeních o sociálních sítích říkal, že je dobré být “asertivní, nikoliv nasertivní„. Fungovalo to. Jen v posledních pár letech, vlastně tak nějak v době post-covidové,…

  • TIP#2901: Jak na delší příspěvky na Twitteru či BlueSky (tam kde je délka omezena)? Mají vlákna/threads smysl?

    TIP#2901: Jak na delší příspěvky na Twitteru či BlueSky (tam kde je délka omezena)? Mají vlákna/threads smysl?

    Tohle není nic nového. je to známe roky ještě z Twitteru kde byla (a je) délka příspěvku omezena na vlastně docela dost málo znaků, 280. Omezené je i Bluesky, poněkud méně omezený…

  • TIP#2898: Co se stane, když na Linkedin začnete důsledně komentovat cizí příspěvky?

    TIP#2898: Co se stane, když na Linkedin začnete důsledně komentovat cizí příspěvky?

    Takový malý experiment. Před Vánoci mě začalo bavit komentovat cizí příspěvky na Linkedin. Ne pouze k uzoufání pozitivně, opravdu lidsky (žádná AI), s  minimem přesdílení. A ono to, ehm, mělo okamžitý dopad.…

1 2 3 … 7
Další stránka»

Související příspěvky

TIP#3021: Mám na LinkedIn děkovat za to, že mi někdo schválil propojení? 
TIP#2915: Proč už na sociálních sítích neplatí “buďte asertivní, nikoliv nasertivní”
TIP#1852: Co to znamená na Linkedin LION? A proč L.I.O.N. nebýt

Komunikace Linkedin Marketing Sociální sítě

Předchozí článekNákupní rádce (50): Rozprašovač na olej a pečící papír. Labubu na Alze? Antiradar s tipy. Gripy z AliDalší článek TIP#3045: Nákupní rádce: Proč je super mít doma rýžovar

Nejnovější příspěvky

TIP#3087: Dá se resetnout algoritmus pro newsfeed na Instagramu a začít znovu? 

TIP#3085: Dá se nějak vyčistit paměť na iPhone/iPadu? 

TIP#3084: Smršťovací bužírky. Nepostradatelná pomůcka. Nejen pro ajťáky

TIP#3083: Android Tablet – Dock a plocha, Task Manager (OnePlus Pad Lite)

TIP#3082: Končí (podpora) Windows 10. Co to znamená? Co dělat, když mám Windows 10

TIP#3081: K čemu se používá [sic]? 

TIP#3080: Jak (s pomocí Pythonu) získat čistý obsah z určité URL. Bez balastu a do schránky pro další použití

TIP#3079: Jak na Androidu/iOS/iPadOS mít na ploše webovou stránku “jako aplikaci”

TIP#3078: Jak text VELKÝMI PÍSMENY převést na správná malá a velká písmena? Jasně že přes ChatGPT 

Nákupní rádce (54): Meteostanice. Dny Lego. Pět koleček. Podivuhodný kartáček. Autodráha

Nejčtenější

Přispět na provoz můžete

Přispějte. 500 Kč můžete změnit dle vlastního uvážení. Z částky zaplatíme DPH a pochopitelně daně platbou na účet 331049001/5500, spec. symbol 365. Částku si můžete změnit. Z platby odvádíme DPH a daníme ji.

... nebo placeným odběrem

Staňte se platícím odběratelem newsletteru. 5 USD/měsíc, 50 USD/rok nebo dle vlastního uvážení od 100 USD/rok. Každou středu a neděli nálož informací.

Kontakt a tak

Kontakt: 365tipu@gmail.com

Veškerý obsah zde uveřejněný je CC-BY-NC-SA

Oznámení