TIP#1852: Co to znamená na Linkedin LION? A proč L.I.O.N. nebýt

Kdysi dávno, v počátcích Linkedin, to byla velká věc. LION (LinkedIn Open Networker) bylo „in“ a trend. Ten kdo si účet označil LION, ochotně přijímal všechny pozvánky (mimochodem, klidně to dělejte, ve skutečnosti to není nic špatného) a aktivně pracoval na tom, aby měl co nejvíce spojení. V té době Linkedin hodně tlačilo čísla o tom kolik lidí máte v přímém kontaktu, kolik v druhé a třetí úrovní (jediný smysl toto má pokud přemýšlíte nad dohledatelností nad Linkedin) a to vedlo k závodění.

LION tehdy sloužilo k podpoře navazování spojení, organizovala se okolo toho i řada věcí. Ale už tehdy to bylo takové klasicky legrační, podobně jako většina aktivit i „networkingu“ na Linkedin. Nešlo o to mít smysluplná spojení (tedy například sledovat takové lidi, které smysl sledovat má), ale prostě co nejvíc spojení. V té době dokonce vycházely žebříčky LION uživatelů.

LION. Nebuďe zbytečně podezřívaví. Opravdu to není nic špatného.

Dnes se stále dá narazit na zkratku LION, ale získala postupně dost pejorativní nádech (viz třeba Co znamená zkratka LION na LinkedIn) a je možná lepší ji nepoužívat. To původní, soustavné navazování spojení s cílem mít co největší síť dnes, stejně dělá většina lidí. Sbírat přímá spojení je dnes stále užitečné, ale od doby co Linkedin umožňuje sledování/follow tak není nutné každého mít napřímo (více v Máte Linkedin? Umožněte ostatním, aby vás snadno mohli sledovat).

Nepočítejte ani s tím, že velké množství spojení/kontaktů vám nějak pomůže ve viditelnosti. Linkedin zásadně algoritmy omezuje viditelnost a je více než jisté, že čím více spojení máte, tím méně jste mezi nimi vidět. Ostatně viz Jak funguje algoritmus na Linkedin? Proč nejsou mé příspěvky vidět?

Typický účet. Bez fotky, bez obsahu. Ale LION tam je.

Být LION (ne, nepište si to do profilu) znamená, že ochotně schválíte žádost o spojení od kohokoliv. Je to prostě jeden ze způsobů, jak používat sociální sítě. Ten na opačné straně je, že se budete spojovat jen s lidmi, které opravdu znáte. Prapůvodní „mantra“ Linkedin, která stejně nikdy nefungovala.

TIP: Ověřují sociální sítě identitu uživatelských profilů? Jak je možné, že na Linkedin je tolik fake profilů?

Třetí možnost je být někde mezi. Žádost posoudit, prohlédnout, rozhodnout se zda ano, či ne. LION cesta má pochopitelně i další možné pokračování, nikde není napsáno, že schválené musíte ponechat. Vhodné je po čase zvážit, zda to stojí za spojení, nebo zda ho ukončíte.

LION Skupiny ještě stále docela frčí.

Výše zmíněné spojení 1/2/3 úrovně byly na samém počátku Linkedin právě důvodem proč se objevil LION a proč lidé masivně sbírali spojení. Prostě když budete mít 10 spojení první úrovně co opravdu znáte, tak výsledná „velká“ síť bude podstatně menší, než když v první úrovni budete mít 1000 lidí. Nutno ale dodat, že pokud těch 1000 lidí je k ničemu, jsou to mrtvé účty (na Linkedin většina), neaktivní, nepřínosní, tak vám velká čísla stejně nepomohou.

TIP: Jak funguje newsfeed (timeline, informační kanál) na Linkedin? Jak hodně vám filtruje co sledujete? Jak zapnout chronologický newsfeed.

Někoho kdo jede po spojeních (a je to LION, nebo také open networker) poznáte čas od času právě podle toho, že si LION či L.I.O.N. uvádí na profilu. Ale také podle toho, že má tisíce spojení (maximum je tak jako tak 30 tisíc).

30 tisíc spojení. Proč ne, pokud je to známá osobnost, inluencer. Na druhou stranu, pokud mu něco napíšete, tak moc nečekejte, že vás vůbec uvidí

Současný stav je ten, že označit se nálepkou LION nebo mít závratné množství kontaktů/spojení je ve většině případů negativní a vzbuzuje to spíše podezřívavost. Nutno dodat, že v zásadě zbytečně. Linkedin je tu už tolik let, že mít tisíce spojení je zcela běžné a ani to nemuselo vyžadovat nijak extrémní úsilí. Platí to ale pro lidi, kteří jsou známí. Zcela neznámý člověk, poloprázdný profil, žádné aktivity a k tomu LION je opravdu špatně.

TIP: Má naše společnost být na Linkedin? K čemu je vlastně Linkedin?

PS: Ať jste LION nebo ne, Linkedin nijak extra nepomáhá v opatřování práce ani zakázek. S nízkým počtem  uživatelů v Česku a nízkými aktivitami nečekejte nic velkého.