TIP#1843: Jak funguje newsfeed (timeline, informační kanál) na Linkedin? Jak hodně vám filtruje co sledujete? Jak zapnout chronologický newsfeed.

To, že Facebook a Instagram zásadně určují co vlastně uvidíte se snad už docela víc. Twitter tohle umí dělat také, ale lze si zvolit mezi výběrem algoritmem a přirozeným tokem všeho „co jste si objednali“. V Linkedin je to (prozatím) stejné jako na Twitteru, ale lze očekávat, že časem to zamíří stejným směrem jako u Facebooku. Pokud nebudete platit, tak nebudete vidět.

Informační kanál (jak Linkedin říká newfeedu) je ve výchozí podobě filtrovaný a vidíte tedy jenom to, co vám algoritmus Linkedin předloží. Podle označení by mělo jít o „nejlepší“ příspěvky, ale z Facebooku i Instagramu víme, že příspěvky s největším zapojením (engagement) nejlepší nebývají. Ty nejvíce kvalitní věci většinou mívají velmi málo zapojení (v porovnání s fake news, hloupostmi, zábavou, citáty, zvířátky a dalšími nekvalitními věcmi).

Pokud nechcete zásadně filtrovaný a omezený newsfeed na Linkedin?

Můžete si to přepnout. Stačí nahoře nad newsfeedem místo Nejlepší vybrat Nejnovější. Tím přejdete ke klasické chronologické podobě newsfeedu.

Zda vám i v této podobě Linkedin něco záměrně vynechává? To jisté není, ale když už nic jiného, uvidíte nejnovější věci dříve a nebude to bezprostředně ovlivňováno tím, kolik kdo nasbíral líbí na citáty a jiné absurdity.

S ohledem na to jak algoritmy Linkedin fungují je ale dost pravděpodobné, že ani tady nedostanete vše co jste si objednali.

Algoritmům se věnuje Jak funguje algoritmus na Linkedin? Proč nejsou mé příspěvky vidět?

TIP: Linkedin je stále jedna z nejmenších sociálních sítí celosvětově i v Česku. Počtem uživatelů se řadí daleko za Twitter, ten má v Česku 3 až 4 krát více uživatelů než Linkedin. Nemějte velká očekávání. Bez peněz už vůbec ne.

Užitečné čtení najdete ještě v Co to znamená na Linkedin LION? A proč L.I.O.N. nebýt

Jak je to s algoritmy na dalších sociálních sítích

V Jak funguje newsfeed na Instagramu? Jak algoritmy určují co smíte vidět? Jak s tím pracovat se mrkněte jak je to na Instagramu. Ten patří Facebooku, takže neumožňuje nic jiného, než plně algoritmický newsfeed.

Twitter je na tom lépe, jak už bylo naznačeno výše. Můžete si vybrat a vidět všechno nebo se svěřit algoritmu. Detaily v Jak funguje časová osa na Twitteru? A co přinesla nová filtrovaná timeline?

Facebook je popsaný v Vidí moji přátelé na Facebooku všechny mé příspěvky? A jak je to se Stránkami? Nutno dodat, že Facebook je s neochotou ukazovat příspěvky ze všech sociálních sítí nejdále. Viz ještě Se 100 fanoušky máte na Facebooku dosah v desítkách procent. Postupně ale dojdete ke 2 %.

TIP: Má naše společnost být na Linkedin? K čemu je vlastně Linkedin?