Přeskočit na obsah
@365tipu
  • Domů
    • Práce na dálku
    • Twitter for dummies
    • Jak na Mastodon
    • Facebook a marketing
    • Návod pro Instagram
    • Jak na LinkedIn
    • Bezpečný Internet
    • Bezpečnost pro novináře
    • Soukromí na Facebooku
    • Pomocník webdesignera
    • Jak na WordPress
    • Nepostradatelné software
      • Jak na Windows 11
      • Jak na Windows 10
      • Jak na iPhone/iPad
      • Jak na Mac OS
      • Jak na Apple TV/TV+
      • Jak na Apple Watch
      • Jak na Apple AirTag
      • Microsoft Office
      • Linux
    • Jazykový koutek
    • GTD
    • Filmy a TV seriály
    • Recenze
    • Chytrá domácnost
      • Chytrá domácnost
      • Jak na Google Home
      • Amazon Echo a Alexa
      • Apple HomePod
      • Jak na Raspberry Pi
      • Jak na QNAP NAS
      • Netatmo
    • Jak na Home Assistant
  • Všechny štítky
  • Odběr e-mailem
  • RSS/XML
  • Kontakt
    • Kontakt
    • Twitter
    • Facebook
    • BlueSky
    • Mastodon
      • Threads
    • Zásady Cookies (EU)
✉️        Pět velkých tipů týdně. Extra desítky menších. Některé jdou na socnety, ale všechny najdete jedině v newsletteru. 2x, týdně, středa a neděle. Starší čísla zde. Přihlášení ▶️
1. 6. 2017 podle 365tipů
e-mail, Internet, Komunikace, Podnikání

TIP#802: Je dobré mít obecné e-maily jako info@, marketing@, obchod@, atd?

V Jak zacházet s e-maily zaměstnanců co už zaměstnanci nejsou? byla zmínka o obecných/generických e-mailech. Takových co neurčují jasně konkrétní osobu, ale určují nějakým způsobem, koho/co na takových mail můžete oslovit. V angličtině se tomuto říká „Role Based e-mails“ (založené na rolích) a je to hojně používaný nástroj.

Může jít o obecné info@ e-mail, kam lze v zásadě posílat neurčité dotazy, nebo který bude dobře sloužit pro zákaznickou podporu. Obchodní oddělení můžete umožnit oslovit přes obchod@ (v anglické podobě sales@). Marketingové oddělení přes marketing@, PR tým či agenturu přes pr@. Pro interní účely se může hodit třeba podpora@ (ale stejně dobře poslouží třeba u telekomunikačního operátora pro zákazníky). Vhodný může být třeba i twitter@ a facebook@ pro kanály uživatelské podpory na sociálních sítích.

Všechny takto vytvořené e-maily mají výhodu, že budou existovat bez ohledu na to, kdo je obsluhuje. Mohou být v zásadě jednosměrné, ale je možné z nich také posílat odpovědi (tohle záleží zda chcete nějak „odhalovat“ kontaktní kontakty na konkrétní zaměstnance, starající se o konkrétní věci).

Technické řešení takovýchto mailů může být různé, ale musí většinou umožnit přístup více lidem a zachovat povědomí o tom co už je vyřízeno (vyřizováno) a také kdo co vyřizoval (i v odpovědích musí být vidět, kdo je odpovídající). V nejjednodušší podobě můžete všem dát přístup k e-mailové schránce, v Exchange můžete vytvořit veřejnou složku, v nepříliš vhodné variantě může jít o seznam, který bude distribuovat (přeposílat) došlé e-maily na všechny potřebné lidi.

Pokročilejší řešení pak umožňují napojení na nějaký systém zákaznické podpory, kde se každý došlý mail mění v ticket, eviduje se co se s ním děje, zákazníkům se mohou posílat různorodá potvrzení či informace o stavu. Interně lze vyhodnocovat jak rychle a dobře jsou došlé požadavky zpracovávány.

Co je ještě dobré vědět?

  • Řada online služeb tento druh e-mailů porůznu omezuje. Mailchimp například neumožňuje použití těchto adres pro rozesílání mailingů, ale ani pro přihlášení k jeho službám ani pro přihlášení k odběru mailing listů. Řada služeb neumožní využít je pro zakládání účtů (diskutabilní a může to být i zbytečně omezující)
  • Obecné e-maily použité pro posílání mohou mít nízkou doručitelnost, ve spam filtrech vyšší spam-skóre a nízký engagement. Trochu lepší situace může být v okamžiku, kdy jde o odpověď, ale i tam můžete narazit (k tomuto a předchozímu bodu viz Obecné (role based) e-maily v e-mail marketingu. Špatně nebo dobře?)
  • Je velmi zásadní, když už tyto druhy e-mailů používáte, aby jich bylo co nejméně
  • Ještě zásadnější je, aby tyto adresy byly včas a správně zpracovávány a to buď co nejmenším počtem lidí (aby nedocházelo k zmatkům) nebo s pomocí nějakého software, které umožní hlídat vyřizování. Riziko „nechám to ležet, on to zpracuje kolega“ je dost zásadní
  • V Co je to doménový koš? A proč to na doméně nemít zapnuté najdete informaci o něčem co se moc nehodí, ale s tímto tématem souvisí. Ale je dobré vědět proč

Používat e-mailovou adresu no-reply@ či nepoužívat? je pohled trochu z opačného konce, z toho odesílacího. Doplňující čtení v Co to znamená „noreply“ u e-mailu a proč na některé maily nejde odpovědět?

Související příspěvky

  • TIP#892: Používat e-mailovou adresu no-reply@ či nepoužívat?
  • TIP#810: Obecné (role based) e-maily v e-mail marketingu. Špatně nebo dobře?
  • TIP#656: Jaké pomůcky pro péči o zákazníky (customer care) na sociálních sítích?

Customer care E-mail marketing Elektronická pošta Internetový marketing Marketing Péče o zákazníka

Předchozí článekTIP#801: Jak zjistit návštěvnost nějakého (cizího) webuDalší článek TIP#803: Kolik lidí používá Internet na celém světě? A kde to zjistím?

Nejnovější příspěvky

TIP#2976: K čemu používám NAS? A jak dopadlo hledání jak rozšířit kapacitu

TIP#2975: Může USB kabel (či jiné zařízení) napadnout můj počítač? Odesílat data do Číny?

TIP#2974: Používáte Chrome? A máte aktivní Enhanced Protection/Pokročilou ochranu?

TIP#2973: Proč svítilny a nářadí s USB-C nejde nabíjet čistě USB-C kabelem. A co si s tím počít?

TIP#2972: Nákupní rádce: Koupit NAS (QNAP, Synology, …) nebo nějaký externí USB disk? 

Nákupní rádce (44): PlayStation 5 Pro. Co si pořídit pro 3D tisk. To nejlepší co jsem si koupil z Ali

TIP#2971: Obtěžuje vás v Gmailu Gemini? Můžete to vypnout a mít klid

TIP#2970: Jak v terminálu v Linuxu otevřít či si prohlédnout soubor?

TIP#2969: K čemu všemu se hodí, dá používat, NAS

TIP#2968: Jak je to s to přednosti matematických operací?

Nejčtenější

Přispět na provoz můžete

Přispějte. 500 Kč můžete změnit dle vlastního uvážení. Z částky zaplatíme DPH a pochopitelně daně platbou na účet 331049001/5500, spec. symbol 365. Částku si můžete změnit. Z platby odvádíme DPH a daníme ji.

... nebo placeným odběrem

Staňte se platícím odběratelem newsletteru. 5 USD/měsíc, 50 USD/rok nebo dle vlastního uvážení od 100 USD/rok. Každou středu a neděli nálož informací.

Kontakt a tak

Kontakt: 365tipu@gmail.com

Veškerý obsah zde uveřejněný je CC-BY-NC-SA