TIP#892: Používat e-mailovou adresu no-reply@ či nepoužívat?

Velmi pravděpodobně jste se s tím setkali. E-mail od e-shopu či nějaké online služby dorazil, vy jste něco chtěli, zmáčkli odpovědět a po odeslání se (v příznivém případě) objevila informace, že uvedený e-mail neexistuje. Nebo se neobjevilo nic. Ale vy jste si, až dlouho poté, všimli něco o tom, že „tento e-mail je odesílán robotem, neodpovídejte na něj„.

Řekněme si to jasně, tzv. no-reply@, jak většinou tyhle e-maily vypadají, je zlo a ukazuje na zásadně anti-zákaznický přístup. Pokud něco takového ve svém e-shopu či online službě používáte, měli byste s tím přestat.

Zákazník (a uživatel) by měl být schopen odpovědět  na jakýkoliv e-mail, který mu pošlete. A jeho odpověď by se měla dostat k živým lidem, kteří zajistí vyřízení. Nechtějte po zákazníkovi, aby hledal jak vás kontaktovat. Nechtějte po něm ani aby řešil, která vaše e-mailová adresa je ta „správná“, pokud jich máte více, musíte zajistit předávání.

Celé je to klasicky ještě důležitější, protože dnes vám lidé budou běžně odpovídat na e-maily z mobilních telefonů či tabletů a nějaké hledání té správné adresy někde na vašem webu je zásadní negativní zákaznická zkušenost. Stejně jako ta, že je budete nutit studovat došlý e-mail a odtamtud kopírovat nějakou tu „správnou“ adresu.

Dva související tipy:

Reklamy