TIP#1572: Patří do e-mailu animované GIFy (PNG)?

Návrat animovaných GIFů do sociálních sítí a chatovátek přináší i snahy používat animované GIFy v e-mailu. Nikoliv jen v těch osobních, ale bohužel i ve firemních rozesílkách oslovujících zákazníky nebo uvnitř firem mezi zaměstnanci.

Animované GIFy do e-mailů patří výjimečně a musí k tomu být nějaký zásadní důvod a při jejich použití  je nutné velmi dbát na uživatelský komfort a použitelnost. Důvodů je k tomu hodně

  • Animované GIFy jsou poměrně velké a velikost posílaného e-mailu tak může přesáhnout přijatelnou míru
  • Velké obrázky (velké objemem, tedy v KB či MB) znamenají i delší dobu stahování a na mobilních telefonech vyčerpávají FUP (viz ostatně Proč je nutné hlídat, jak velké obrázky dáváte na web či do e-mailů?)
  • Animovaný GIF se může natahovat dlouho a ovlivnit tak použitelnost e-mailu
  • Lidé pozitivněji reaguje na e-mail bez animovaných GIFů (studie) a takovým e-mailům také více věří
  • Animované GIFy mohou odvádět pozornost od podstatných částí e-mailu i akčních prvků a negativně ovlivnit konverzi
  • Animované GIFy nefungují pro uživatele s vypnutými obrázky nebo se zrakovým omezením

TIP: K čemu se hodí PNG/JPG/GIF atd? Jak zvolit správně formát obrázku či fotky?

amazon.gif

Užitečný návod jak používat animované GIFy v E-mailech je například v A Guide to Animated GIFs in Email.

Alternativou pro animovaný GIF může být i animované PNG – nevýhody a pravidla jsou stejná.

Nahrazují mimochodem to, že v e-mailech je velmi obtížné použít video – přiložit ho prakticky není možné (velikost) a v řadě případů nejde použít pro potlačování HTML značek nutných pro jeho vložení.

topshop.gif
Taková maličkost a ono to má 593 KB.

V roce 2020 už navíc nemusíte příliš řešit to, zda animované GIF/PNG e-mailoví klienti podporují.

V žádném případě by animované GIFy neměly být součástí podpisů v e-mailech. Obecně platí, že v podpisech by neměly být  žádné obrázky, ale animované GIFY s ohledem na velikost jsou ta nejhorší volba. O obrázcích v podpisu je řeč v Obrázkové podpisy v mailu? V žádném případě

TIP: Deset pravidel jak psát e-maily, aby je příjemci četli a pochopili