Když už se teď párkrát věnujeme e-mailům, tak je čas se vrátit i k další klasicky základní věci. E-maily co vám přijdou a mají v odesílateli uvedené noreply – většinou pocházejí od nějakých e-shopu, informačních systémů, prostě od něčeho co je automatizované. Někdy bývá ještě součástí e-mailu upozornění ve stylu „na tento e-mail neodpovídejte„.
Což je přesně to co noreply@ znamená – odesílatelem je stroj a není možné mu psát. Na e-mail samozřejmě odpovědět můžete, ale na druhé straně není nikdo kdo by to četl a reakce se tedy nedočkáte.
TIP: Jaký je u e-shopu rozdíl mezi servisními. transakčními a marketingovými e-maily? tak trochu souvisí. Právě @noreply se zde často používá
Co když ale na takovéto e-mail potřebujete reagovat? Budete se muset podívat, jak lze odesílatele kontaktovat – mělo by to ostatně být uvedeno i v došlém e-mailu, ideálně někde v patičce. Nebo kontaktní informace najdete na webu.
Jakkoliv se na noreply@ dá odpovědět, tak by vaše odpověď u těch co nejsou monitorovány neměla vést k tomu, že dostanete nějakou automatickou odpověď či chybovou hlášku (zejména ne tu o nedoručitelnosti). Tyhle e-maily by prostě měly fungovat jako černá díra, když už se jim nikdo nevěnuje (což je mimochodem přesně to, co pomocí noreply@ odesílatel chce říci).
Existuje ale i opačný pohled, už dříve popsaný v Používat e-mailovou adresu no-reply@ či nepoužívat? Ten říká, že i automatizované (a tedy typicky noreply@) schránky by měly být monitorovány a odpovědi zákazníků řešit tam, kde to vyžaduje nějaké řešení. Samozřejmě jenom tam, kde to dává smysl – což opět, typicky, bývá u transakčních/servisních e-mailů u e-shopu.
V takovémto případě je ale lepší, aby odesílatel nebyl noreply@ ale například eshop@.
Dva související tipy: