Je to takový zvláštní nápad. Do e-mailu dávat obrázkové podpisy. Dokonce takové, kde obrázek je flákota velká nejen několik stovek bodů na šířku, ale také klidně několik stovek kilobajtů. Uvnitř se skrýva děsně důležité logo firmy nebo ještě důležitější podobizna odesílatel (v podobě malé fotečky, kterou na mobilu stejně neuvidíte) a pak také ty opravdu podstatné informace. Telefonní číslo, e-mail, webová adresa.
Každý kdo tohle má v e-mailu ukazuje, že někde vznikla chyba v počítačové gramotnosti. Z obrázku není možné ty informace zkopírovat, není ani možné označit telefon (v mobilu) a rovnou na něj zavolat. Občas jde na obrázek kliknout, takže se aspoň dostanete na web firmy či člověka, ale tahle vysoká úroveň sofistikovanosti je výjimka.
Těm co mají tyhle zvláštní nápady nedochází ani to, že onen obrázkový podpis velmi často vůbec příjemce neuvidí – obrázky se v mailech běžně prostě nezobrazují. A nedochází jím také to, že stovky kilobajtů velké podpisy znamenají zcela zbytečné čerpání mobilních dat i zahlcování poštovních schránek.

Velmi nepříjemně se obrázkové podpisy projevují i v okamžiku, kdy někdo odpovídá nebo přeposílá takovéto maily. U opakovaných odpovědí je pak běžné, že obrázkových podpisů je v jenom mailu i několik desítek.
O podpisech v e-mailech byla řeč už v Zapomeňte na podpisy v mailech, skoro nikdo je nečte. Je tam skoro totéž, co v tomto tipu, jen s důrazem na využití pro „marketing“.
Velmi specifická podivnost je popsána v Proč na konci e-mailu nedávat žádné ekologické výzvy o tom, aby si příjemce e-mail netiskl a také v Jaký smysl má na konec e-mailu dávat taková ta upozornění pro příjemce?
Obrázkové podpisy jsou peklo
Je to jedna z důležitých věcí, kterou byste se měli řídit. Nemá smysl vytvářet složité, komplikované podpisy. Už vůbec nemá smysl je dělat v podobě obrázků.

Patří sem ještě i E-maily s tiskovými zprávami opravdu ony „dodatky o důvěrnosti“ obsahovat nemají. Platí to nejenom o tiskových zprávách, všechny ty nesmyslné odstavce o právní zodpovědnost a nezodpovědnosti jsou jenom ukázka toho, že někdo stále nechápe, že něco co nikdo nečetl není možné brát jako „právně“ platnou věc.
Jeden z hodně dobrých důvodů proč myslet nad velikosti a provedením podpisu je dnes ten, že lidé čtou e-maily na mobilních telefonech. Myslet „ekologicky“ o e-mailu tak dnes neznamená jenom ony (nesmyslné) výzvy „netiskněte si to“, ale hlavně ohleduplnost se zbytečnými věcmi.

A pozor na další nešvar v podpisech v e-mailu. Animované GIFy tam opravdu nepatří. viz Patří do e-mailu animované GIFy (PNG)?
Jak tedy na podpis v e-mailu?
Pod e-mail dejte malý jednoduchý textový podpis – jeho součástí je i vaše jméno+příjmení a závěrečný pozdrav. Z údajů by ale rozhodně měl obsahovat hlavně vaše telefonní číslo, e-mail tam můžete zopakovat, ale nutné to není (hodí se při přeposílání, když zanikne informace o původní adrese v hlavičce).
Poslední co se tam ještě hodí, je webová adresa – firemní či osobní. Ideální je, pokud tam těch adres je minimum, ale pokud například považujete vlastní Twitter za zásadní, dejte ho tam. Rozhodně ale ne výčet všech sociálních sítí, které vlastníte.

Což mi připomíná, že bych měl i ten vlastní podpis zjednodušit. Ty tři řádky odkazů jsou dost zásadně zbytečné (a navíc Google+ už umřel).
Pokračovat můžete do Deset pravidel jak psát e-maily, aby je příjemci četli a pochopili