TIP#1885: Proč na konci e-mailu nedávát žádné ekologické výzvy o tom, aby si příjemce e-mail netiskl

Určitě to znáte. Dorazil vám e-mail a na jeho konci je barevně a pokud možné ještě s obrázky něco o tom jak se máte chovat ekologicky a netisknout ho. Odesílatel, respektive někdo v jeho firmě, většinou, se cítí děsně ekologicky a moderně.

Realita je ta, že každý zbytečný obrázek i text v e-mailu je neekologický. Znamená zvýšené nároky na úložiště (v týdnech, měsících a rocích to jde do astronomických čísel) stejně jako zvýšené nároky na přenos dat při posílání (a přeposílání či odpovídání). Co navíc, při každé odpovědi či přeposlání se podobné věci mají tendence neustále množit, takže po určité době jich na konci mailu mohou klidně být desítky.

Tady na životní prostředí opravdu nemyslí.

Na konec e-mailu se prostě žádné zbytečné věci nedávají a  už vůbec ne takové, které stojí energii a tím škodí životnímu prostředí.

Stejné je to mimochodem i s  podpisy.

Především, Obrázkové podpisy v mailu? V žádném případě ne. Prostě Zapomeňte na podpisy v mailech, skoro nikdo je nečte.

Spousta zbytečného bezcenného textu, navíc obarveného tak, aby nešel přečíst.

Jejich smyslem je hlavně to, že když jednou za hodně dlouho někdo hledá vaše telefonní číslo, tak by ho měl ve vašem e-mailu najít. Všechny ty grafické vychytávky jsou stejně nadbytečné jako ony ekologické výzvy.