Ubývají vám sledující? Nemělo by se to stávat, zatímco neustálé příchody a odchody sledujících jsou normální (na Twitteru a Instagramu zejména), výsledný stav by měl být, že udržujete (alespoň mírný) růst.
Je řada různorodých důvodů, proč můžete přicházet o sledující. Třeba vám ty dvě desítky níže uvedené pomohou.
(1) Twetujete příliš často je letitý důvod číslo jedna, proč někdo přestane někoho sledovat. S příchodem algoritmických newsfeedu trochu tento důvod ustupuje do pozadí, ale pokud někdo sleduje málo účtů, tak stále platí. Pro více k tématu můžete mrknout do Jak často přispívat na firemní sociální sítě? Šest užitečných pravidel, najdete tam i odkaz na další tip, týkající se osobních profilů.
(2) Příliš propagujete sami sebe je celkem logická dvojka v pomyslném žebříčku. Platí to jak pro osobní, tak pro firemní účty – prostě byste neměli zapomínat na taková ta užitečná pravidla jako je například 40:40:20
(3) Spamujete nebo dáváte příliš příspěvků, které nemají žádnou hodnotu. Trochu se to prolíná s následujícím důvodem, ale tam jde opravdu spíše o to, že nejsou zajímavé. Tady skutečně o to, že tam rvete spam, tedy něco na způsob nevyžádaných komerčních nabídek jak je známe v e-mailu.
(4) Příspěvky nejsou zajímavé je jeden z nejzásadnějších důvodů, který je navíc spojený třeba i s tím, že tweetujete příliš. Protože když toho na profil dáváte hodně, tak je dost těžké udržet kvalitu.
(5) Příliš často opakujete příspěvky je takové trochu obtížně odhadnutelné. Opakovat příspěvky je totiž nejenom běžné, ale dokonce nutné. Chce to ale udržovat delší interval a případně být kreativnější. Detailněji viz Opakovat či neopakovat příspěvky na sociálních sítích?
TIP: Začali jste najednou sledovat hodně účtů? Nejspíš máte hacknutý účet, viz například Hlídejte si koho sledujete na Instagramu. Účty se nejen kradou, ale zneužívají pro sledování a komentování
(6) Nadměrně automatizujete a je to vidět. Za normálních okolností málokdo pozná, že pro zveřejňování používáte nějaké software (IFTTT, Buffer, HootSuite, Tweetdeck, atd). Projevovat se to ale může tím, že možná máte naplánováno příliš příspěvků a vycházejí věci, které jsou již příliš staré. Nebo se zrovna nehodí.
(7) Neprofesionální chování a nevhodné chování vůbec může sice chvíli fungovat, stejně jako když budete urážet či napadat. V dlouhodobém hledisku to fungovat nebude, byť určitou cílovou skupinu si udržíte. Ta ale je přesně taková jako vy, neprofesionální, neumí se chovat.
(8) Příliš se vnucujete a žebráte, ať už o pozornost, nové sledující, líbí, retweety, to aby někdo na něco kliknul. Sociální sítě jsou hlavně o sdílení užitečných informací a komunikaci.
(9) Málo tweetujete může být také důvod, proč vás začnou sledující opouštět. Část uživatelů sociálních sítí si čistí profily od lidí, kteří jsou “mrtví”.
(10) To “málo tweetujete” ale může znamenat i to, že nekomunikujete s dalšími uživateli – pokud jste pouze pasivní sledovač, tak nečekejte, že budete mít sledující.
(11) Na vašem profilu jsou pouze check-iny z Foursqare/Swarm, záznamy o běhání ze Stravy či nějaké další výsledky činnosti aplikací. Byť vy jste možná nadšenci v tom co děláte, pro ostatní uživatele to zajímavé není.
TIP: Sledovat stav (počet) vašich sledujících je dobré. Ale jít dál už dobré není, viz Jak zjistím, kdo mě na Twitteru přestal sledovat? A proč to neřešit
(12) Příliš retweetů je paradoxní důvod, protože zrovna retweety (share, sdílení dalších tweetů) jsou na Twitteru dost vzácné a rozhodně by neuškodilo jich mít více. Pokud ale váš účet naplníte jenom sdílením cizích tweetů, tak vaši sledující příliš spokojení nebudou. Nepřehánějte to ani s retweetem těch co vás zmínili, občas se to udělat dá, ale pokud to budete přehánět, tak je to staré známé “sebechvála smrdí”. U firem tohle platí o retweetech pozitivních zmínek zákazníků, i tady je nutné dodržovat “všeho s mírou”.
(13) Zneužívání přímých zpráv, děkování za retweety/líbí jsou spolehlivý důvod jak přicházet o sledující. Je to zásadní obtěžující chování. Tady viz Novým sledujícím se neděkuje, ani za retweet. Zkuste to jinak
(14) Tweety obsahující příliš pravopisných chyb vás také připraví o sledující. Možná to chvíli vydrží, ale pokud se to bude opakovat stále, odejdou.
(15) Nadměrné používání hashtagů je vcelku pochopitelný důvod. Twitter není Instagram, kde hodně hashtagů je nutnost. Tady můžete mrknout do Jak používat hashtagy na Twitteru
(16) Nechat si na účtu zveřejňovat hlouposti o tom kolik jste získali a ztratili sledujících. Tady si můžete být jisti, že každý takový tweet vás o další sledující připraví.
(17) Rozkládání příspěvků na více tweetů je dost zásadní problém a v čím více se objevuje algoritmický newsfeed, tím nepříjemnější to je. S textem se prostě musíte vejít do 280 znaků. A ne, nepomůže ona nová funkčnost, která umožňuje řetězit příspěvky, Twitter je stejně bude zobrazovat samostatně a špatně.
TIP: Věnovat se tomu kdo vás začal sledovat je dobré nejenom z pohledu toho, že byste je možná chtěli sledovat také, ale že může jít o fake/spamovací účty. Ty je dobré nahlašovat a blokovat. Viz také Jak poznat kolik má nějaký účet na Twitteru falešných sledujících?
(18) Jste příliš negativní a jenom si stěžujete. Vcelku jedno jestli jste jenom depresivní ke svému životu, nebo na všeho okolo. Chvíli zaujmete, ale po určité době to sledující přestane bavit.
(19) Vykrádání cizích tweetů a zdrojů bude chvíli také fungovat, ale ono se na to později přijde. A pak začnou sledující mizet a vykrádání se budou ozývat.
(20) Propojili jste si sociální sítě a na Twitter vám padá automaticky něco z Facebooku. Nešťastný nápad, protože tohle byste měli dělat ručně a s citem. Viz Jak propojím Facebook a Twitter? A proč to spíše nedělat
TIP: Návod pro Twitter najdete v ‣ Twitter for dummies, pro Facebook v ‣ Jak používat Facebook pro marketing a ten Instagramový je v ‣ Návod pro Instagram. Je toho tady ale mnohem víc