Přeskočit na obsah
@365tipu
  • Domů
    • Práce na dálku
    • Twitter for dummies
    • Jak na Mastodon
    • Facebook a marketing
    • Návod pro Instagram
    • Jak na LinkedIn
    • Bezpečný Internet
    • Bezpečnost pro novináře
    • Soukromí na Facebooku
    • Pomocník webdesignera
    • Jak na WordPress
    • Nepostradatelné software
      • Jak na Windows 11
      • Jak na Windows 10
      • Jak na iPhone/iPad
      • Jak na Mac OS
      • Jak na Apple TV/TV+
      • Jak na Apple Watch
      • Jak na Apple AirTag
      • Microsoft Office
      • Linux
    • Jazykový koutek
    • GTD
    • Filmy a TV seriály
    • Recenze
    • Chytrá domácnost
      • Chytrá domácnost
      • Jak na Google Home
      • Amazon Echo a Alexa
      • Apple HomePod
      • Jak na Raspberry Pi
      • Jak na QNAP NAS
      • Netatmo
    • Jak na Home Assistant
  • Všechny štítky
  • Odběr e-mailem
  • RSS/XML
  • Kontakt
    • Kontakt
    • Twitter
    • Facebook
    • BlueSky
    • Mastodon
      • Threads
    • Zásady Cookies (EU)
        📩 Přihlaste si newsletter, jenom tak je možné mít všechno. Na sociální sítě jde tak polovina zajímavého obsahu, e-mail 2x týdně doručí vše v praktickém souhrnu. Ne webu vyjde 5 tipů týdně, jen v newsletteru jsou desítky dalších věcí. Platící mají tipy/články extra!
17. 7. 2018 podle 365tipů
Bezpečnost, Facebook, Sociální sítě

TIP#1125: Má Facebook nějakého správce? Jak kontaktovat Facebook?

Nahlášení nedostupné skupiny nebo událostiFacebook je americká společnost, funguje podle amerických zákonů a nikdy se nechovala tak, že by nabízela cokoliv jenom trochu podobné péči o zákazníky. „Správce“ samozřejmě Facebook má, provozují ho stovky lidí a starají se o to aby fungoval, ale prakticky nikdy je není možné přímo kontaktovat.

Představa Facebooku o péči o zákazníky je založená na tom, že pro různorodé problémy je možné vyplnit formuláře. Většina z nich se nikdy nedostane k živým lidem a pokud ano, tak se o řešení starají dodavatelé a lide, které Facebook najímá v rozvojových zemích nebo tam, kde je za ně možné platit co nejméně. Znamená to, že zpravidla neumí žádné jazyky než jejich vlastní (na češtinu zcela zapomeňte) a nepříliš dobře anglicky.

Facebook nemá ani lokální zastoupení v jednotlivých zemích, něco běžné pro seriózní a zodpovědné společnosti jako je Google či Microsoft.

Nemá ani telefonický kontakt, ani nelze péči o zákazníky posílat e-maily. Vše je tak daleko, že už před mnoha lety byly zrušeny i kontakty na tiskové oddělení. Jakkoliv existuje klasická e-mailová adresa pro tiskové oddělení, odpovědi se dějí jen výjimečně.

Pokud vám například Facebook zablokuje účet, tak nečekejte, že bude možné problém řešit s živým člověkem. Facebook zásadně vše řeší automatickými procesy. Hlavně zde platí, že pro Facebook jsou uživatelé obtížný hmyz a protože jich má přes 2.5 miliardy, tak nedokáže rozlišovat jednotlivce a nemá vůbec zájem se jim věnovat.

TIP: Jak marné to je zjistíte i v případě, že vám Facebook smaže (firemní) Stránku?

POZOR: V řadě podvodů a zlodějen se lidé vydávají za „správce Facebooku. Nikdo takový neexistuje, takže pokud se vám někdo ozývá a označuje se za správce Facebooku, tak je to podvod

2018-07-17 07_13_28-Window.png

Narazíte-li na Facebooku na nějaký problém, tak je nutné se pokusit přes nápovědu zjistit, zda existuje nějaký způsob jak onen problém „nahlásit“ – část je k nalezení v „Zásady a nahlašování“, ale i tady platí, že Facebook jakékoliv věci vyvolávající potřebu péče o zákazníky komplikuje a skrývá.

V Nápovědě tak najdete zejména přístup k

  • Nahlašování závadného obsahu – to se děje přímo u konkrétního obsahu, příspěvku, Stránky, osobního profilu, Skupiny. Tady případně i viz Jak zjistit, kdo je správce Stránky na Facebooku, profilu na Twitteru či Instagramu? Jak kontaktovat?
  • Nahlášení problémů s Facebookem – dlouholetá černá díra
  • Nahlášení porušení soukromí – porušení soukromí dospělého člověka či dítěte. Facebook si ale představuje, že je to možné jenom fotkou nebo videem
  • Napadené a falešné účty, účty kde se někdo za někoho vydává
  • Správa účtu zesnulého člověka – jedna z nejhorších věcí a ukázka toho, že pro Facebook jsou uživatelé pouze nástroj (viz Do poslední vůle přidejte přístupy k účtům na Internetu)
  • Nahrání doklad totožnosti budete potřebovat, pokud vám Facebook zablokoval účet, protože si myslí, že vy nejste vy
  • Duševní vlastnictví týkající se porušování autorských práv, ochranných známek kde se při dalším pátrání můžete dostat k formuláři Nahlášení porušení práv

Pokud se budete přes výše uvedené formuláře pokoušet kontaktovat Facebook, nepočítejte s tím, že odpovědi budou v nějakém rozumném čase. Je běžné, že se odpovědi dočkáte za několik týdnů až měsíců. Stejně jako je běžné, že vám dorazí po této době pouze nějaká automatická či copy-paste odpověď, která vůbec váš problém neřeší. Případná další snaha o řešení má většinou výsledek stejný, po týdnech a měsících většinou dorazí totéž, něco jako historie komunikace a snaha řešit problém uživatele neexistuje.

2018-07-17 07_12_57-Window.png
Svět založený na formulářích. Ty velmi často končí v /dev/null

Formulářů je podstatně více, většina z nich je ale skrytá a dá se na ně dostat jenom obtížně. Například

  • Nahlášení nedostupné skupiny nebo události
  • Nahlášení obsahu na Facebooku
  • Nahlášení výhrůžné zprávy
  • Nahlásit nezletilé dítě
  • Nahlášení podvodného účtu
  • Nahlaste podvodnou stránku veřejně známé osobnosti
  • Nahlášení obsahu vyjadřujícího sebevražedné úmysly
  • Speciální žádost ohledně účtu zdravotně indisponovaného nebo zesnulého člověka
  • Nahlášení vydírání, intimních snímků nebo hrozby sdílení intimních snímků

K výše uvedeným odkazům jedna důležitá věc. Facebook adresy formulářů velmi často mění.

POZNÁMKA: Facebook dokonce posuzuje závadný obsah, aniž by posuzovatelé uměli jazyk ve kterém je napsán a vůbec něco tušili něco o tom, jaké zákony v dané zemi platí a jaké souvislosti daný obsah má. Příklad toho jak to celé nefunguje viz Facebook promazal Deklaraci nezávislosti. Shledal, že jde o rasistický dokument.

Mimochodem, Facebook se stejně nezodpovědně a ignorantsky chová i k inzerentům. Včetně těch, které nechávají v inzerci na Facebook značné částky. Vše je zásadně automatizováno, lidský faktor v péči o zákazníky je minimalizován. Jako inzerent ale máte šanci se protlačit ke kontaktu se živou osobou a pokud budete mít dostatek trpělivosti, tak problém mohou být i vyřešeny. Pokud je váš kontakt neřeší, tak neváhejte být neodbytní.

TIP: ‣ Průvodce soukromím na Facebooku obsahuje záplavu užitečných tipů týkajících se používání Facebook a otázek okolo bezpečnosti a soukromí. Velmi konkrétní je Jak nastavit soukromí na Facebooku? 22 kroků, které soukromí stejně nezajistí.

Související příspěvky

TIP#1192: Je pro firmu bezpečné používat Facebook Workplace? Je Facebook bezpečný pro firemní komunikaci?
TIP#662: Když už máte profil na Linkedin, ujistěte se, že vás lidé budou moci kontaktovat
TIP#661: Jak Facebook (a jiní) přijdou na to, že tam nahrávám věci, které tam nahrávat nemám?

Customer care Kontakty Péče o zákazníka Sociální sítě Soukromí

Předchozí článekTIP#1124: Jak převést JPEG na PDF? Jak převést PDF na JPG nebo PNG (obrázek)?Další článek TIP#1126: Jak se přestěhovat z jednoho Android telefonu na jiný? Jak je to se zálohováním a obnovou Androidů

Nejnovější příspěvky

TIP#3070: Multitasking na Androidu? Jak fungují okna, split view a floating window (příklady z OnePlus/OxygenOS)

TIP#3069: Co je to “AI Slop”? Proč je to problém?

TIP#3068: OnePlus Pad Lite Android Tablet. Jaký je a základy zprovoznění

TIP#3067: Proč je Mastodon (a Fediverse) tak bolestivá zkušenost pro uživatele?

Nákupní rádce (53): VESA držák. Batoh. Kapesní nůž. Čistič psích tlapek! Casio nostalgie. Krabička na M.2 NVMe

TIP#3068: Co znamená VESA? A co byste o VESA (držácích) měli vědět

TIP#3067: RayCast nenačítá proměnné prostředí, jak na ukládání API klíčů? A jak zjistit co Raycast v prostředí má? Co když spouštíte přímo Python?

TIP#3066: AI vytvořené texty jde poznat podle pomlček, respektive podle en dash. Je to tak?

TIP#3065: Věci, které mi na Mac OS (ne)skutečně vadí. Dodatky, než dorazí Mac OS Tahoe

TIP#240: Je bezpečné dávat na sociální sítě fotky mých dětí?

Nejčtenější

Přispět na provoz můžete

Přispějte. 500 Kč můžete změnit dle vlastního uvážení. Z částky zaplatíme DPH a pochopitelně daně platbou na účet 331049001/5500, spec. symbol 365. Částku si můžete změnit. Z platby odvádíme DPH a daníme ji.

... nebo placeným odběrem

Staňte se platícím odběratelem newsletteru. 5 USD/měsíc, 50 USD/rok nebo dle vlastního uvážení od 100 USD/rok. Každou středu a neděli nálož informací.

Kontakt a tak

Kontakt: 365tipu@gmail.com

Veškerý obsah zde uveřejněný je CC-BY-NC-SA