TIP#909: Jak získat více sledujících na Instagramu

S Instagramem je to těžké, ale to už asi víte, pokud jste se do něj pustili. Tím jak neumí sdílet, omezuje šíření obsahu mezi účty a tím i šance, že objevíte další zajímavé či užitečné účty ke sledování. Hashtagy, prakticky jediný slušný a ovlivnitelný nástroj na objevování, jsou poněkud problematické, zejména v našem malém „českém“ rybníčku. Vliv Facebooku v podobě likvidace chronologie a omezování dosahu také nijak nepomáhá.

Co dělat na Instagramu, abyste získávali sledující? A co všechno byste v této souvislosti ještě měli vědět?

Hashtagy, hashtagy a hashtagy je to první a zásadní čím musíte začít. Pokud je nedáte k příspěvku ihned při vytvoření, tak zapomeňte na to, že by příspěvek měl šanci na objevení (ne, opravdu nestačí je přidat jako další komentáře později). Příspěvek bez potřebných hashtagů uvidí pouze zlomek vašich sledujících a to vám nové nepřinese.

Hashtagům se věnuje hlavně Jak zjišťovat potřebné hashtagy k příspěvkům na Instagramu. Kompletní návod a pozor na to, že anglické hashtagy přivádějí hodně cizince (a také české uživatele), české hashtagy budou přivádět jenom české uživatele, ale bude to slabé.  Nevynechejte hasthtag ani v Příbězích.

Zvolte správný jazyk pro příspěvky a možná zvažte příspěvky ve více jazycích. Vše bude ale záležet na tom, zda se chcete opravdu hodně držet češtiny a českých fanoušků, nebo vám prostě jde o co největší čísla a nebudou vám vadit fanoušci z celého světa.

2017-10-09 07_05_37-Daniel Dočekal (@danieldocekal) • Fotky a videa na Instagramu

Zvolte správně název účtu, přezdívku i popis účtu (bio) aby vás lidé správně našli. Tohle jsou jediná místa, kde se vyhledává klasický text. Instagram neprohledává texty příspěvků ani komentáře na text, pouze na výskyty hashtagů. Nalezitelnost je důležitá.

Používejte příběhy a používejte je hodně a vůbec se jich nebojte. To jak fungují najdete v Jak na Instagram Příběhy (Instagram Stories) a nenechte se odradit tím, že věci z příběhu po 24 hodinách mizí. Pořád je můžete proměnit v trvalé příspěvky, ale asi to nebude nutné. Důležité je, že Příběhy miluje sám Instagram a zvýhodňuje je, takže máte větší šanci se dostat do doporučeného obsahu.Navíc je milují mladí uživatelé.

Spojte se s dalšími lidmi, účty, influencery a vzájemně si pomáhejte. Lajkováním, komentováním, zmínkami, přesdílením obsahu. Tady se vám bude hodit Co je to Instagram Comment Pod (Insta pod)? Jak vyhrát nad omezujícími algoritmy? a také Je legální používat Repost? Jak je to se sdílením cizích fotografií?

Ukazujte sebe. Ještě lépe ukazujte vlastní obličej. Budete možná překvapení, ale příspěvek s obličejem vyvolává o desítky procent více zapojení (engagementu). Mimo obličeje to také znamená i sebe jako celek.

Využívejte obsah od vašich zákazníků či uživatelů, ukazujte jejich příběhy, zpětnou vazbu, dejte jim možnost být vidět. Nejlépe takových, kteří mají účty na Instagramu, odmění vás dalším zviditelněním.

Vrhněte se do živého vysílání. Instagram Live najdete jako součást příběhů a stejně jako u nich i zde platí, že Instagram má živé vysílání v oblibě. Zvýhodní účty, které tuto funkčnost používají.

TIP: Zdejší ‣ Návod pro Instagram obsahuje desítky tipů pro používání Instagramu, ať už pro osobní či firemní/osobnostní použití.

Označujte účty a doplňujte geolokaci (označujte místa), protože jenom tak můžete dát značce, firmě či osobnosti vědět, že máte příspěvek, který se jich týká. Geolokace až tolik nepomůže, ale pořád je dobré ji využívat. Nezapomeňte označovat další účty přímo ve fotografiích i v doprovodných textech a komentářích. Příběhy také umožňují označovat, takže ani toto nepodceňujte. Při označování účtů ale dbejte na to, aby to nebylo zbytečné a ne příliš časté.

Využijte vaše sledující k označování, chtějte po nich, aby označili jejich přátele a přilákali je tak k nějakému obsahu. Nedělejte to ale často a když už to děláte, musí to dávat smysl.

Přepněte si účet do firemního režimu, získáte tím přístup k základním analytickým informacím a můžete tak zjistit jak se daří příspěvkům a jakou mají vaši uživatelé sociodemografii. Dozvíte se i kdy jsou vaši sledující online a můžete tak zkusit upravit dny a časy, kdy vkládáte příspěvky. Moc to ale nepřehánějte, algoritmická timeline jde dost proti tomu. Pomoci může Kdy nejlépe zveřejňovat příspěvky na sociálních sítích (ale i blozích a webech)?

Pořádejte soutěže, rozdávejte, pokud vám jde o krátkodobé zvýšení engagementu. Jako u všech soutěží ale pozor na to, že tímhle způsobem relevantní a kvalitní fanoušky nezískáte. Tady se vám bude hodit Co je to soutěžní mafie na Facebooku? A na co si dávat pozor při pořádání soutěží?

2017-10-09 07_07_19-Daniel Dočekal (@danieldocekal) • Fotky a videa na Instagramu.png

Komentujte, lajkujte na cizích příspěvcích pokud to dává smysl, pokud dokážete přidat nějakou hodnotu, pomoci. Závratný efekt to mít nebude, ale rozhodně je to další cesta, která vás zviditelní. Nepřehánějte to, protože tohle vás může i poškodit.

Ukazujte váš Instagram v dalších médiích. Sdílejte fotky na Facebook, Twitter, Tumblr, VKontakte. Přenášejte vybrané fotky na blog. Tady nezapomeňte, že část přenášení jinam umí Instagram sám (Facebook, Tumblr a VKontakte například), na další se vyplatí (či je nutno) použít něco jako IFTTT. Tady viz Jak dostat fotku z Instagramu na Twitter aby byla vidět? a podobně můžete příspěvky z Instagramu pomocí hashtagu (třeba #blog) odesílat na váš blog.

Používejte obsah, který vaši fanoušci chtějí vidět. Takový, na který navíc budou reagovat. Nepočítejte příliš s komentováním, ale velký počet líbí (srdíček) je užitečný, algoritmy milují účty s aktivními příspěvky. Můžete dbát na copywriting, ale rozhodující je vizuál.  Přizpůsobte vše cílové skupině, mládež například miluje emotikony, ti starší se v nich nevyznají.

Připlácejte za dosah příspěvků, pokud na to máte dost peněz a připadá vám to jako přijatelné. Je to ale až ta nejposlednější možnost, ke které byste se měli vydat jedině pokud to co na Instagramu děláte, je opravdu byznys.

Reklamy