TIP#1383: Jak používat Zvýraznění (Stories Highlights) v Příbězích na Instagramu?

Příběhy na Instagramu mají jeden malý nedostatek, to co do nich dáte (fotku či video) v nich vydrží 24 hodin a pak zmizí. Přestane to být vidět a zmizí to i z vašeho účtu.  V některých případech to může být škoda – některé z fotek a videí si totiž můžete chtít uchovat na účtu natrvalo. Měli byste vědět, že je to poměrně snadno možné.

2019-06-22 08.57.11.pngZvýraznění (Highlights) je to co můžete použít – s pomocí této funkce si na profilu můžete vytvořit kolekce fotek a videí z Příběhů – do každého Zvýraznění můžete přidávat kdykoliv další fotky a videa, můžete odebírat ty co tam jsou, vybrat si úvodní fotku co se bude ukazovat v přehledu všech Zvýraznění.

Ten je vidět na vašem profilu  podobě vodorovného pruhu (nakonec jsou to Příběhy) nad vašimi klasickými příspěvky. Tam si je mohou vaši fanoušci prohlížet a vlastně spustit stejně jako když si spouštějí klasicky Příběhy.

První co byste ale měli udělat, než začnete vytvářet ona Zvýraznění je zapnout si archiv Příběhů. Jděte do Settings/Nastavení -> Privacy/Soukromí -> Story Controls/Příběh a tam aktivujte Uložit do galerie (věci z Příběhů se vám budou ukládat do telefonu) a hlavně Archivovat (věci co už z Příběhů zmizí najdete v archivu přímo v aplikaci Instagramu).

Onen Archiv pak najdete přes ikonku hodin s šipkou v kruhu na vašem profilu (na Androidu hned vpravo vedle vyvolání menu, na iOSu vlevo od vyvolání menu).

Vytvořit výběr je možné několika způsoby – můžete začít ve vašem Archivu a vyvolat menu (tři tečky vpravo nahoře) a zvolit Vytvořit výběr. Ukáže se vám přehled fotek a naklikáte, jaké tam chcete dát (dodrží se pořadí), pak si vyberete úvodní fotku (jdou posouvat i zvětšovat, můžete i nahrát zcela vlastní) a výběr můžete pojmenovat.

TIP: Možnost nahrát úvodní fotku můžete využít k tomu, že si vytvoříte lepší, popisné a více shodně vypadající ikonky všech výběrů.

Druhá možnost je na profilu kliknout na „Zvýraznit“ (kolečko s plus uprostřed) – tam buď můžete vybírat přímo fotky nebo využít toho, že vám Instagram sám předpřipravil – nijak extra inteligentní to není, ale může se to občas hodit.

Vytvářet výběry a přidávat do existujících výběrů můžete přímo ze zobrazení vašeho Příběhu – dole mezi ovládacími prvky je symbol srdíčka (ano, Instagram nemá moc jasno jak co pojmenovávat) a stačí na něj kliknout – zobrazí se vám přehled existujících výběrů a také možnost vytvořit nový (staré známé kolečko s plus uprostřed).

Jediné místo kde nemůžete přidat políčko do výběru je zobrazení detailů k políčku – tam ale můžete z políčka udělat klasický příspěvek (ikonka s šipkou nahoru).

Existující Zvýraznění můžete kdykoliv upravovat – přejmenovat, změnit úvodní fotku i odstranit fotky, které tam už nechcete. Nemůžete ale měnit pořadí.

TIP: Každé zvýraznění může obsahovat maximálně 100 fotografií (stejný limit jako Příběhy), počet Zvýraznění ale nejspíš omezený není. Pokud ale překročíte stovku, tak budou ty nejstarší ze Zvýraznění mizet (do Archivu).

K čemu se dají využít Zvýraznění Příběhů?

Máte e-shop či prostě nějaké produkty? Do Zvýraznění můžete přidat jednotlivé produkty nebo skupiny zásadních produktů. Pokud máte přes 10 000 sledujících, tak bude fungovat i klasické „swipe up“ s odkazy na konkrétní produkty či kategorie.

Zvýraznit můžete určité trendy a témata – fotograf může vytvářet tímto způsobem kolekce svých fotek, online galerie může představovat jednotlivé tvůrce nebo tématicky díla.  Vlašimská Para ZOO může mít Instagramu všechna zvířátka a postupně přidávat jejich nové fotky či videa.

Pokud by @365tipů bylo schopné některé z tipů a triků proměňovat ve videa či fotky, tak by Zvýraznění mohlo obsahovat tématicky třídění návody.

Do Zvýraznění můžete dávat i uživateli zprostředkovaný obsah, události či výsledky soutěží. Hodí se i pro zvýraznění influencerů, máte-li dostatek reklamních kampaní, ta můžete všechny ukazovat právě zde.

TIP: Instagram umožňuje vytvářet privátní kolekce fotografií popisuje něco podobného jako Zvýraznění, čas od času si to lidé pletou.

Další podstatné tipy týkající se Instagramu

Reklamy