TIP#1109: Jak vytvořit kanál na IGTV a jak nahrávat videa a pracovat s nimi

V červnu 2018 spustil Instagram novou platformu pro delší videa. Jmenuje se IGTV, videa mají pouze formu na výšku (jako v Příbězích) a prozatím je maximální délka videa u klasických uživatelů 10 minut. Některé účty (větší a ověřené) mají maximum hodinu, ale v budoucnu bude prý délka neomezená.

IGTV je postavená na kanálech – podobně jako YouTube. Založit si je může každý a obsah z nich je dostupný přes ikonku IGTV na profilu. Instagram samozřejmě upozorňuje velmi silně na to, že někdo má na IGTV kanálu obsah. Vedle klasické aplikace si můžete  (no spíše musíte) pořídit ještě novou, IGTV aplikaci.  Na www.instagram.com se to prozatím (třetí týden v červnu) nijak neprojevilo.

Při sledování videí z IGTV je ve spodní části obrazovky možné vidět návrhy dalších kanálů/videí – klasicky podle vašich „zájmů“ a také jsou vidět trendující videa na „populárních“ kanálech.

2018-06-24 14.03.00.png

Videa z IGTV je možné sdílet přes Instagram Direct  (poslat dalším uživatelům) – můžete je lakovat, komentovat a samozřejmě získat na video odkaz i video nahlásit. Odkaz na video umožňuje si video pustit i na počítači, kde ovšem pochopíte jak hodně absurdní ten formát „na výšku“ je. Příklad tady.

Při přehrávání se dá klepnout na levý/pravý kraj – video poskočí dozadu/kupředu a ve spodní části je možné vyvolat klasický video posuvník se stopkou. Swipe na stranu klasicky pustí další video. Pozastavit přehrávání se dá držením prstu na displeji. Přejít na přehled videí je swipe nahoru.

2018-06-24 13.50.42.png

IGTV berte jako pokračování videí ze Stories/Příběhů – mohou být delší, zůstávají k dispozici na kanále, mají mírně víc možnosti interakcí s diváky. Mají navíc samostatný „profil“ (IGTV kanál).

Kanály jsou prohledávatelné (moc dobře to ale nefunguje, což u Facebooku nepřekvapí) a k dispozici jsou kategorie – Pro vás (For You), Sledovaní (Following) a Populární (Popular).

Jak vytvořit IGTV kanál a nahrávat videa?

Na vytvoření IGTV kanálu si nejlépe pořídit IGTV aplikaci (Android, iOS) – umí i víc uživatelů, takže pokud spravujete sociální média pro další firmy či lidi, tak je to stejné jako s aplikací klasickou. Prostým přihlášením se vám vytvořil IGTV kanál.

POZNÁMKA: Kanál by měl jít vytvořit i na www.instagram.com – po přihlášení. Čerstvě po spuštění ale žádné volby (ani samotné kanály) na webu dostupné nejsou.

Pak už stačí jen přejít na „profil“ (kliknutím na váš avatar) a tam kliknout na „+“ a vybrat video, které máte v telefonu – nezapomeňte, že musí být vertikální – přidejte titulek, popisek a odkaz (ano, IGTV umožňuje mít u videa odkazy, něco co na Instagramu dost dobře nejde, dejte je prostě do popisku videa). Pak ještě můžete přidat „obálku“, ehm, tedy titulní fotku – i tady se počítá s tím, že to máte předem připravené.

 

2018-06-24 14.04.29.png

Ještě můžete vybrat odeslání vida na připojenou Stránku na Facebooku (Stránku, o osobním účtu Instagram vůbec nic neříká). Žádné jiné sociální sítě připojit nejde.  Pak už stačí jenom zveřejnit

Video si musíte připravit v použitelném formátu – podporováno je až 4K/MP4, minimální délka 15 sekund, maximum 60 (pro menší účty 10) minut. Poměr stran je klasicky 16:9 (na výšku), lze použít 4:5. Maximální velikost soubor je 650 MB pro 10 min video a 5.4 GB pro hodinové video (což je dost jisté, že přes české mobilní sítě asi nebudete chtít nahrávat).

Zveřejněná videa mají dostupné informace o počtu zhlédnutí (zhlédnutí je alespoň 3 sekundy), líbí a komentářů. Dozvíte se kolik lidí se dívalo až do konce a jak rychle odpadali.  Do přehledů se dostanete z přehrávaného videa, dole vyvolejte menu pomocí „…“ a pak Zobrazit přehledy.

 

Takto přehledy vypadají (čísla jsou asi 10 minut po zveřejnění)

TIP: Zdejší ‣ Návod pro Instagram obsahuje desítky dalších tipů a triků pro Instagram

Stažení videí z IGTV

Jak na to hledejte v Jak stáhnout video z IGTV? a je to poměrně jednoduché, jen potřebujete získat URL (adresu na webu) konkrétního videa.

IGTV na webu

IGTV má webovou podobu, ale ta (v červenci 2018) slouží jenom k zobrazování a práci s vaším kanálem. Je možné zobrazit všechna videa, dívat se na videa, opravovat popisky a nahrávat nové video.

2018-07-09 07_30_00-Daniel Dočekal (@danieldocekal) • Fotky a videa na Instagramu.png

2018-07-09 07_30_11-Daniel Dočekal (@danieldocekal) • Fotky a videa na Instagramu.png

Opravit název (titulek) a popisek videa by mělo být možné jenom na www.instagram.com – tedy pokud se to tam vůbec někdy začne zobrazovat. Váš IGTV kanál bude na adrese vašeho profilu doplněné o /channel/ – tedy například www.instagram.com/365tipu/channel

Nahrávání z webu je možné na adrese vašeho kanálu – najdete tam modrý „Nahrát“ knoflík. Pokud vám to stále neukazuje přímo, jděte na www.instagram.com/tv/upload/ – je tam možné přímo nahrát i uložit jako koncept.

2018-07-09 07_34_33-Instagram.png

Návod k IGTV od Instagramu

Instagram má pár desítek stránek velký návod pro IGTV s řadou užitečných tipů, ke stažení přes Instagram Creators Handbook – IGTV.pdf

Další praktické drobnosti

Jeden účet na Instagramu může mít pouze jeden IGTV kanál.

Videa vytvořená v Příběhu mají maximálně 14 sekund, takže ty bohužel do IGTV nedostanete.

IGTV žádné filtry, nálepky, smajlíky a vychytávky nemá. Je to prostě jenom aplikace pro sledování kanálů a pro nahrání videa na vlastní kanál.

Co se přehrávání týče, tak kdokoliv spustí IGTV, začne se mu přehrávat (Instagramem) vybrané video. Což znamená jednak okamžitou spotřebu mobilních dat, ale také to, že počty zhlédnutí jsou opět zcela umělé a neodpovídají realitě.

Sledovat něčí kanál na IGTV je možné jedině tak, že ho sledujete na Instagramu jako takovém.

Co se stane, když nahrajete na IGTV video co není na výšku? zůstane „ležaté“ a bude se na něj možné dívat v „ležaté“ podobě – tedy otočením mobilu. Příklad:

2018-07-09 07.17.17.png

Viditelnost kanálu ovlivňuje nastavení viditelnosti vašeho účtu – pokud ho máte se zámečkem, tak to stejné bude i s kanálem. Stejně tak funguje blokování účtů na Instagramu i jako zablokování přístupu ke kanálu.

V IGTV se (prozatím) nezobrazuje žádná reklama.

Nevypadá to, že by kanály jakkoliv podporovaly hashtagy.

Kanály se neobjevují se ani v Explore/Objevit.

Reklamy