„Swipe up“ na Instagramu je pojmenování pro funkčnost, který se nachází v Příbězích (Stories) a umožňuje do okénka Příběhu dát odkaz – pomocí pohybu prstem nahoru (swipe up) je pak možné na takový odkaz „kliknout“ (tahá se nahoru, proto „swipe up“).
[24.08.21] POZOR: Instagram se chystá popotažení nahoru (swipe up) nahradit přelepkou.
[06.11.21] Swype Up v Příbězích na Instagramu k poslednímu září skončilo, nahradila ho nálepka s odkazem. Stále ale platí obvyklá omezení – ověřené účty nebu účet s více než 10 tisíc sledujícími.
„Swipe up“ funkčnost (a náhrada v podobě nálepky) je dostupná pokud máte firemní účet (to je snadné, stačí přepnout váš osobní na firemní) a pokud máte více než 10 000 sledujících. Případně pokud máte ověřený účet.
Ono druhé omezení (počet sledujících) je jedním ze zásadních důvodů proč účty na Instagramu podvádějí a kupují si sledující. Jakmile obě podmínky splníte, tak při vytváření okénka Příběhu budete mít nahoře (vedle ikonek pro text, malování a nálepky) ikonku pro vložení odkazu – ten může vést na IG TV video nebo na libovolný internetový odkaz.
POZNÁMKA: Když už budete na něco odkazovat, tak nezapomeňte, že to musí fungovat v mobilu. Na tenhle odkaz z Instagramu nebude nikdo chodit z počítače.
TIP: Příběhy na Instagramu vs. klasické příspěvky. Proč dělat oboje a k čemu slouží. Velký přehled
Jak dostat jinak klikací odkaz na Instagram?
Jsou dvě jiné možnost – odkaz v BIO, tedy přímo na vašem profilu, který ale nikdy moc fungovat nebude. A placená reklama, kde je možné umístit odkaz i do „klasického“ příspěvku. Popsané je to v Jak na Instagram dostat klikací odkazy? Jak na Instagramu přidat odkaz? a moc veselé čtení to není.

Až budete do Příběhů přidávat odkazy pro swipe up tak nezapomeňte své sledující upozornit, že něco takového v onom okénku je – klasické „call to action“ je hodně potřeba, jinak vaši sledující nezjistí, že se něco takového dá na onom okénku udělat. Můžete to udělat textem nebo pomoci animovaných GIFů (hledejte „swipe up“).
PS: Zdejší ‣ Návod pro Instagram obsahuje kupu dalších věcí, které vám pomohou s Instagramem.