TIP#1070: Proč přepnout na Instagramu na firemní (business) účet?

Už to bude nějaký ten rok, co Instagram zavedl firemní účty (business account). Prozatím je stále možné volně přepínat z osobního na firemní a zpět, takže si můžete vyzkoušet co vám víc vyhovuje. Je dost jasné, že tady jde o snahu určit kdo je firma a kdo člověk a následně dát firmám (firemním účtům) omezení dosahu a přimět je k placení. Na druhou stranu, firemní účet umí některé věci, které se nejenom hodí, ale jsou dost nutné i pokud jste například influencer a chcete své „služby“ nabízet.

Co všechno získáte přepnutím na firemní účet

Budete moci plánovat zveřejňování příspěvků pomocí aplikací, které to umí (což je většina pomůcek pro správu sociálních sítí, ale sám Instagram to neumí). Plánovat a zveřejňovat navíc budete moci přímo z počítače, což u správy firemního účtu může znamenat měsíčně hodiny ušetřeného času a nervů.  Nezapomeňte, aby něco takového bylo možné, je nutné propojit váš „firemní“ profil na Instagramu s vaší „firemní“ Stránkou na Facebooku.

TIP: V Jak funguje plánované zveřejňování příspěvků na Instagram. Later, Buffer a ti další zjistíte, jak plánovat příspěvky oklikou (vkládání přes mobilní aplikaci). Pro firemní účty je možné to od dubna 2018 dělat přímo

Získáte informace o návštěvnosti, dosahu, sociodemografii, zapojení fanoušků. Něco co u osobního účtu není k dispozici (s výjimkou počtu zhlédnutí videí a počtu zhlédnutí Příběhů) a něco co můžete dost potřebovat. Instagram Insights vám řeknou základní sociodemografii fanoušků, počty líbí, komentářů, zhlédnutí, přehrání, prokliků, kdy jsou vaši fanoušci aktivní. Dozvíte se jaký byl dosah (reach), jak jste na tom se sledujícími a dostanete se i k pokročilejším údajům o Příbězích.  Informace o účtu jsou jeden ze zásadních momentů proč přepnout na firemní účet i pro influencery, jedině tak budou moci inzerentům a klientům poskytnout podstatné informace.

This slideshow requires JavaScript.

Pokud má váš profil více než 10 000 sledujících, tak budete do Příběhů moci dávat klikatelné odkazy. Bohužel, do příspěvků to stále možné není (jedině přes placenou reklamu).

Můžete začít využívat reklamu na Instagramu a připlácet na dosah příspěvků (ano, tady bude ten jeden  malý zádrhel, že Instagram bude firemní profily více omezovat aby dosáhl placení). Reklama na Instagramu se nakupuje přes Facebook (vaše Stránka na Facebooku může příspěvky proměnit v placené i na Instagramu) a mějte na paměti, že je to podstatně dražší, než reklama na Facebooku. Vědět byste měli, že reklamu na Instagramu můžete mít i bez profilu na Instagramu, klíč je mít Stránku na Facebooku a přes Facebook můžete inzerovat co hrdlo ráčí.

Pokud něco prodáváte, budete moci využít prodejní příspěvky (shoppable post) – váš produkt či služba se objeví jako štítek (tag) v obrázku, včetně prodejních informací (až pět na jeden příspěvek, dvacet pro karusel). Po kliknutí na štítek se zájemce dozví základní informace a pomocí odkazu může zamířit do e-shopu.

Firemní profil má i více informací na profilové stránce – zejména kontaktních (telefon. e-mail, adresa). Kontaktní informace se navíc objevují jako prvky na profilu přímo umožňující kontaktování.

Budete moci monitorovat zmínky, ale i tady budete muset využít nějaké pomůcky pro správu sociálních sítí. API Instagramu totiž umožňuje vyhledávat zmínky o vašem účtu/značce, ale přístupné to je pouze pro firemní účty.

Stránka na Facebooku může foto příspěvek rovnou sdílet na Instagram a je k tomu samozřejmě nutné přepnout na firemní profil. Novinka od konce července 2018.

Správci připojené Stránky budou mít práva správců k instagramovému účtu.

TIP: Nezapomeňte, na Instagramu můžete mít účtů víc a v mobilní aplikaci jich lze připojit až pět. Viz Jak vytvořit druhý účet na Instagramu?

Jak přepnout na firemní účet (a jak se vrátit zpět)

2018-04-27 07.38.09.pngPřepnutí na firemní účet je jednoduché, v mobilní aplikaci přejděte na profil a vpravo nahoře se vydejte do Nastaveni/Options. Pak trochu rolujte, až narazíte na Switch to Business Profile/Přepnout na firemní účet. Poté musíte připojit Stránku na Facebooku (ano, bohužel, prostě ji musíte mít). Nezapomeňte se po přepnutí podívat na doplnění kontaktních firemních informací – telefon, e-mail, adresa.

Vrátit se zpět na osobní pofil je (prozatím) snadné. Na stejném místě najdete Switch back to personal profile/Přepnout zpět na osobní účet.

Pokud používáte Facebook Business Manager, tak nezapomeňte váš firemní profil na Instagramu přidat také tam.

Jaké jsou komplikace s firemním účtem?

Po přepnutí na firemní účet nebudete moci sdílet na osobní účet na Facebooku. Přímé sdílení Instagram -> Facebook je možné jenom na připojenou firemní Stránku. Tohle můžete obejít pomocí IFTTT nastavením hashtagu, kterým přenesete zveřejněnou fotku či video na osobní Facebook. Znamená to i to, že si nemůžete vybrat sdílení na jinou Stránku (opět lze řešit pomoci IFTTT). Tady viz Jak z konference posílat foto, video i texty na více sociálních kanálů? Instagram a IFTTT pomohou

Firemní účet nemůžete nastavit jako soukromý, tedy ten kde máte zámeček a sledující schvalujete. Na související zajímavou věc mrkněte do Pomůže vašemu účtu na Instagramu, když si ho přepnete na privátní? Proč to dělají velké účty?

Firemní účet bude ukazovat kategorii, ta se bere z připojené Stránka na Facebooku (ano, smysl to nedává), takže pokud se vám nelíbí, musíte změnit zařazení Stránky.

Je velmi pravděpodobné, že váš profil ve firemní podobě bude mít menší dosah (a tím i zapojení fanoušků) než měl v původní osobní podobě. Ověřit to moc není jak, osobní profily vám příliš informací nedávají (jen počty líbí a komentářů.). Facebook se navíc (v roce 2018) zaměřuje (aspoň to tvrdí) na to, aby lidé v newsfeedu viděli spíše přátele, než firemní účty.

Jak vkládat fotky na Instagram z počítače? Sedm cest jak vkládat fotky z počítače či notebooku najdete všechny způsoby jak dostat fotku a video na Instagram bez nutnosti použití mobilního telefonu.

TIP: Zdejší ‣ Návod pro Instagram obsahuje desítky dalších užitečných tipů a triků

Reklamy