TIP#1405: Účet tvůrce, firemní účet a osobní účet. Jak je to s typy účtu na Instagramu a co je jiného pro Tvůrce

Instagram testuje nový typ účtu – účet tvůrce (creators account) má řešit problém s doposud existujícím rozdělením mezi účtem osoby (osobní účet) a firemním účtem. Tomu druhému začali aktuálně mimochodem také říkat jinak, místo „firemní“ se teď jmenuje „profesionální“ a občas ještě „najdete původní název.

Přepnutí mezi jednotlivými typy najdete stále na stejném místě v Nastavení/Settings -> Účet/Account.  Jsou tam dvě volby – první co už znáte, tedy Přepnout na profesionální účet/Přepnout na osobní účet. A nová Přepnout na účet tvůrce. Pokud tam onu druhou množnost (účet tvůrce) nemáte, tak je to proto, že Instagram prozatím tenhle druh účtu testoval a možná nejste mezi těmi co to mohou vyzkoušet. Případně proto, že to začal nasazovat a ještě na vás nedošla řada.

Účet tvůrce by měl být lepší pro osoby, influencery, celebrity, bloggery, autory, prostě kohokoliv kdo neprovozuje skutečně „firemní“ účet. Má nabízet lepší možnosti komunikace s fanoušky a něco málo nové funkčnosti.

V Upravit profil je nově Zobrazení profilu a možnost skrýt/zobrazit štítek kategorie (což je také novinka, účet musíte zařadit do určité kategorie) a skrýt/zobrazit kontaktní údaje. Alespoň jeden kontaktní údaj je povinné přidat, zobrazit nemusíte. Můžete zde i kdykoliv změnit kategorii.

Přehledy obsahují další informace, které by měly být užitečnější pro tvůrce obsahu – prozatím ale jenom lepší přehled Okruhu uživatelů. Jediné co tam ale je prozatím nové je lepší zobrazení růstu/poklesu fanoušků – graf, odchody a příchody fanoušků. Lépe by měl být vidět „výkon“ příspěvků, příběhů a IGTV. V aplikaci toho moc neočekávejte, zásadní změny by se měly objevit v Creator Studio v Business Manageru. Přímo u příspěvků či v Příbězích žádné nové informace o výkonu nejsou.

2019-07-23 08.38.41.png
Po přepnutí se graf postupně naplní, takže budete vidět historický vývoj

V Nastavení je nová volba Tvůrce obsahující Platby za propagace a Značkový obsah. Což je totéž co u firemního účtu obsahuje Firma (tam je navíc ještě Předpřipravené odpovědi, které neznámo proč účet tvůrce nemá k dispozici).

Přímo na profilu budete vidět počet návštěv profilu za posledních sedm dní. Což bude dost depresivní záležitost, stejně jako Stránka je samotný Profil na Instagramu místo, kam lidé chodí minimálně.

2019-07-23 08.40.26.png

Další změna je v přímých zprávách – příchozí pošta se nově dělí na Primární a Obecné. Do té druhé si můžete odsouvat účty, „se kterými se moc nechcete bavit“ a nebudete dostávat upozornění, že od nich něco přišlo (tohle je možné měnit v Nastavení). Měl by tu navíc fungovat automatický filtr co bude „nezajímavé“ zprávy sám odsouvat. Jak tohle bude použitelné je otázka, pokud máte hodně sledujících je tak jako tak lepší vyřizovat zprávy v inboxu na Facebooku (u připojení Stránky)

TIP: Jak založit firemní účet na Instagramu

Hodit se může i možnost označovat a hromadně mazat/přesouvat mezi inboxy – vyvolává se ikonkou vpravo nahoře.

2019-07-26 07.16.29

Účet tvůrce nemůže být soukromý (mít zámeček) a pokud tuhle vychytávku máte aktivní, tak přepnutí na Tvůrce automaticky schválí všechny  žádosti o sledování.

TIP: Pár tipů trochu souvisejících – Pomůže vašemu účtu na Instagramu, když si ho přepnete na privátní? Proč to dělají velké účty? a Proč přepnout na Instagramu na firemní (business) účet?

Tvůrci by navíc měli mít dostupnou nakupování, tedy to že uživatelé budou moci z jejich účtu přímo kupovat zboží/služby – něco co v Česku prozatím dostupné není, ale možná někdy bude.

2019-07-23 08.31.22.png
Z počtu návštěv profilu asi budete chvíli mít depresi.

POZNÁMKA: Stejně jako u původních firemních účtů je tohle nové „škatulkování“ pro Instagram jedním z nástrojů jak poznat komerčně založené účty (co nejsou ovšem firmy) a chtít po nich nejen více peněz, ale také řešit zda příspěvky správně označují, nedělají skrytou reklamu. Včetně toho co už je u firemních účtů – zásadnějšího omezení dosahu.

Pokud používáte Instagram přes nějaký nástroj, tak pozor – účty tvůrců jsou beta a není k nim přístup přes API.

Pokud jste coby člověk (influencer) používali účet na Instagramu přepnutý do firemní podoby (protože jste chtěli například vědět nějaká ta čísla o vašem účtu), tak je velmi pravděpodobně rozumně přepnout na Tvůrce. Pokud ale používáte Instagram jen tak pro zábavu a osobní potřeby, tak spíše ne.

TIP: Další tipy a triky týkající se Instagramu najdete v ‣ Návod pro Instagram