Jedno za zásadních omezení Instagramu (vedle nemožnosti používat pro vkládání fotek na Instagram software co neporušuje Pravidla užívání) je nemožnost dávat k příspěvkům klikací odkazy, tedy takové odkazy co zájemce o nějaké to zboží či služby (a tak podobně) dovedou na web.
[24.08.21] POZOR: Instagram se chystá popotažení nahoru (swipe up) nahradit přelepkou.
[06.11.21] Jak se předpokládalo, tak Instagram k poslednímu září zrušil popotažení nahoru (swype up) a nahradil ho nálepkou s odkazem. Stále ale platí obvyklá omezení – ověřené účty nebu účet s více než 10 tisíc sledujícími. .


Je velmi málo pravděpodobné, že Instagram někdy umožní dávat odkazy k příspěvkům či komentářům v použitelné podobě – odkazy totiž především umožňuje dávat v placené reklamě, takže pokud by je umožnil mít aktivní v příspěvcích, připravil by se o zásadní možný příjem.

Jediné místo, kde kdokoliv může na Instagramu mít klikatelný odkaz je profil samotný. Tam lze umístit odkaz na web, na který může zájemce kliknout a dostat se tak na web. Dost často se tohle používá v příspěvcích, kdy je uživatelům připomenuto, že aktivní odkaz najdou na profilu. Využívá se pak buď aktualizování odkazu na potřebný nebo zkracovačů, které umožňují změnit cílovou adresu.

Má to ale dvě zásadní nevýhody – uživatel/fanoušek musí z příspěvku přejít na profil a ta kliknout. Ale hlavně, pokud uživatel Instagramu narazí na nějaký starší příspěvek, tak už odkaz v profilu bude vést někam jinam.
Ale pozor. Funguje na Instagramu, když takt o žádáte sledující aby klikli na link na profilu? Zajímavý test v Do Instagram Posts Drive Traffic with “The Link is in Our Bio” Strategy? zjistil to, co asi správě tušíte. Nefunguje to, prokliky jsou zcela minimálně. Ale co je horší, příspěvky kde žádáte o kliknutí na link v bio mají zjevně uměle snížený dosah.
POZNÁMKA: Pokoušet se fanouška přesvědčit aby přepsal nějaký odkaz do prohlížeče je, jak jinak, ten nejbláhovější nápad. Muset by mít extrémně vysokou motivaci, aby něco takového udělal.
V listopadu 2016 umožnil Instagram dávat aktivní odkazy do Příběhů/Stories (viz Jak na Instagram Příběhy). Pouze pro ověřené účty a později to změnil na účty s více jak 10 tisící fanoušky. O tom více Jak udělat swipe up na Instagramu
V IGTV je možné vkládat odkazy do popisků videí bez omezení. Viz Jak vytvořit kanál na IGTV a jak nahrávat videa a pracovat s nimi
TIP: Zdejší ‣ Návod pro Instagram obsahuje souhrn desítek tipů, které se vám budou hodit pro osobní i firemní využití Instagramu. Stejně jako školení Instagram pro firemní i osobní marketing. Volné termíny a možnost přihlášení najdete v Dobrém webu.