TIP#831: Jak na Instagram dostat klikací odkazy?

Jedno za zásadních omezení Instagramu (vedle nemožnosti používat pro vkládání fotek na Instagram software co neporušuje Pravidla užívání) je nemožnost dávat k příspěvkům klikací odkazy, tedy takové odkazy co zájemce o nějaké to zboží či služby (a tak podobně) dovedou na web.

Je velmi málo pravděpodobné, že Instagram někdy umožní dávat odkazy k příspěvkům či komentářům v použitelné podobě – odkazy totiž především umožňuje dávat v placené reklamě, takže pokud by je umožnil mít aktivní v příspěvcích, připravil by se o zásadní možný příjem.

2017-07-11 07_22_03-Daniel Dočekal (@danieldocekal) • Fotky a videa na Instagramu.png

Jediné místo, kde kdokoliv může na Instagramu mít klikatelný odkaz je profil samotný. Tam lze umístit odkaz na web, na který může zájemce kliknout a dostat se tak na web. Dost často se tohle používá v příspěvcích, kdy je uživatelům připomenuto, že aktivní odkaz najdou na profilu. Využívá se pak buď aktualizování odkazu na potřebný nebo zkracovačů, které umožňují změnit cílovou adresu.

2017-07-11 07_23_23-Upravit profil _ Instagram.png
Měnit onu jedinou klikatelnou adresu můžete třeba i z webu, není nutné to dělat v mobilním telefonu.

Má to ale dvě zásadní nevýhody – uživatel/fanoušek musí z příspěvku přejít na profil a ta kliknout. Ale hlavně, pokud uživatel Instagramu narazí na nějaký starší příspěvek, tak už odkaz v profilu bude vést někam jinam.

POZNÁMKA: Pokoušet se fanouška přesvědčit aby přepsal nějaký odkaz do prohlížeče je, jak jinak, ten nejbláhovější nápad. Muset by mít extrémně vysokou motivaci, aby něco takového udělal.

V listopadu 2016 umožnil Instagram dávat aktivní odkazy do Příběhů/Stories (viz Jak na Instagram Příběhy). Bohužel ale pouze pro ověřené účty, takže pokud jste prostě uživatel Instagramu, tak máte smůlu. Získat ověřený účet není něco co by bylo jednoduché.

TIP: Zdejší ‣ Návod pro Instagram obsahuje souhrn desítek tipů, které se vám budou hodit pro osobní i firemní využití Instagramu. Stejně jako školení Instagram pro firemní i osobní marketing. Volné termíny a možnost přihlášení najdete v Dobrém webu.

PS: Ověřeno, že odkazy stále v Příbězích nejsou pro každého. Takže nedoufejte.