Je tu další z tipů přinášejících odkazy na užitečné služby, aplikace a weby. V tomto případě půjde o služby, které se hodí každému, kdo používá Twitter. A pokud se dobré dívám, až na pár výjimek jsem o žádné z nich zatím na @365tipu nepsal.
BePresent – mustbepresent.com – můžete použit v okamžiku, kdy chcete analýzu toho, jak vám šlape Twitter. Patří k www.sproutsocial.com, což je také něco, co byste měli znát.
BeatStrap – www.beatstrap.me – je trochu zvláštní kousek. Je to blogovací (live-blogovací) nástroj pro tým, který k tomu používá Twitter. Může se hodit třeba pro pokrytí sportovních zápasů, ale také třeba zpravodajských událostí.
Bioschanged.com – bioischanged.com – vás upozorní kdykoliv se nějaké „bio“ (160 znakový popisek účtů na Twitteru) změní. A také když se změní profilový obrázek.
TIP: Předchozí díly seriálu Twitter for dummies: TIP #041: Tweet, odpověď, zmínka, přímá zpráva aneb jak se tvoří tweet, TIP #042: Lists čili seznamy. K čemu to je dobré a proč vám to pomůže a TIP #049: Jak na obrázek v záhlaví a profilový obrázek
BrandChirp – brandchirp.com – řeší správu značky na Twitteru – monitorování, správu, práci se značkou. Ve finále je to placená služba, ale má trial. A možná je dobré si ji vyzkoušet.
CyBranding – www.cybranding.com – se týká hlavně hashtagů, pochází od těch co vytvořili hashtagify.me a můžete si užít 14 denní trial.
doesfollow – doesfollow.com – je hodně jednoduchá pomůcka, protože vám prostě řekne jestli jeden účet na Twitteru sleduje jiný. Může se hodit tam, kde dané účty mají příliš mnoho sledujících a sledovaných. Bohužel po vás bude chtít plný přístup k účtu, tak ho potom případně nezapomeňte odebrat.
NeedTagger – www.needtagger.com – už využít nemůžete, ale v přehledu ho zahrnu. Třeba se zase otevřou pro nové zákazníky. Možná je to ale dobrá inspirace pro vlastní službu nebo jenom prostě pro to co je možné.
Twylah – www.twylah.com – je vlastně jedna z mnoha služeb, která spojuje značky, analýzu a Twitter. Dá se vyzkoušet zadarmo (opět chce plný přístup k účtu, ale s tím už víte co dělat). Nejsem si mimochodem úplně jist, jestli tahle služba pořád funguje, chová se poněkud chaoticky – v roce 2020 už neexistuje, přesměrovává na twubs.com
iTrended – itrended.com – je jedna z těch lepších a snáz použitelných věci. Zadáte slovo, hashtag, získáte informace o tom nakolik se vyskytovalo na Twitteru. Omezeno je to bohužel pouze na dva poslední 2 týdny. Jeden výstup vám to udělá zadarmo, pak už to bude horší.
Klábosení – www.klaboseni.cz – je pro český Twitter k nezaplacení. A právě proto už na @365tipu má svůj vlastní tip: TIP #012: Klaboseni.cz a Obrazeni.cz jsou cesta jak vědět víc o českém Twitteru a Instagramu
Commun.it – commun.it – je pomůcka pro správu vašeho účtu na Twitteru. Včetně analýzy, více profilů, plánování v čase, sledování přibývajících a ubývajících sledujících. Tady je nutné dodat, že je to skutečně komplexní a rozsáhlý nástroj. A samozřejmě, v určitém momentě zjistíte, že má PRO verzi za peníze.
ManageFlitter – manageflitter.com – je podobné předchozímu, správa účtu, analýzy, sledování, klíčová slova. Stejně jako u předchozího i tady zjistíte kdo vás nesleduje, ale třeba i které účty co vás sledují jsou možné fake. Věci co se hodí, pokud Twitter opravdu slouží něčemu zásadnímu, ale také pokud víte co děláte. Nechybí zde ani analýza kdy vkládat příspěvky – na což ale máme taky jeden samostatný TIP #027: Kdy nejlépe vkládat příspěvky na sociální sítě? Klout, Followerwonk a další poradí.
TIP: V Jak zjistím, kdo mě na Twitteru přestal sledovat? A proč to neřešit najdete ještě nějaké další služby, které se do tohoto přehledu nedostaly
MentionMapp – mentionmapp.com – napovídá názvem o co půjde. Nakreslí vám mapu zmínek o vás. Případně o nějakém jiném účtu na Twitteru – s omezením, že jde klasicky o nějaký počet posledních tweetů. Součástí grafu jsou i používané hashtagy.
Riffle – crowdriff.com/riffle – je další analytický nástroj, ale tentokrát v podobě add-onu do Chrome. Po vyzkoušení musím dodat, že vypadá poměrně užitečně a schopně. Takže pokud máte dostatek místa v Chrome pro další rozšíření, tohle asi za vyzkoušení stojí.
Crowdfire – www.crowdfireapp.com – umí vedle Twitteru ještě Instagram (kde umí plánovat příspěvky, což rozhodně zní zajímavě). Jinak jde o analytický nástroj – klasické věci v podobě kdo vás sleduje/nesleduje. A koho byste případně ještě mohli chtít sledovat. Stejně jako v jiných podobných zde můžete čistit účet od neaktivních sledujících a tak podobně. A stejně jako jinde i zde je dobré varovat, že tohle chce používat s rozvahou.
SocialBro – www.socialbro.com – je další kompletní platforma/nástroj pro správu Twitteru. K vyzkoušení klasicky zadarmo, což vám vystačí i pro dva účty na Twitteru a nějakou část funkcí. Jen to přihlášení kdyby nabylo formou zbytečné dlouhé formuláře. A taky byste měli vědět, že zadarmo je omezeno na účty do 5 000 „sociálních kontaktů (součet sledujících a sledovaných). V roce 2020 už neexistuje, pohlceni audiense.com
Social Explorer vám umožní najít na Twitteru vlivné účty. Viz NEW: Find Influential Twitter Accounts with Social Explorer a hlavně labs.majestic.com/2015/social-explorer
SocialRank – www.socialrank.com – umí analyzovat sledující na Twitteru a Instagramu.
StatusPeople – statuspeople.com – se snaží vynikat v analýze falešných sledujících. Ale tady už asi tušíte, že je potřeba dávat pozor, protože algoritmy analyzující „fake“ účty umí leccos, ale zejména dobře označit skutečné účty za falešné – stačí aby to prostě byli neaktivní lidé.
TIP: Služeb na zjišťování fake/falešných sledujících je více, dočkaly se vlastního tipu: Jak poznat kolik má nějaký účet na Twitteru falešných sledujících?
The Latest – latest.is – je taková trochu zvláštní pomůcka. Přehled posledních a zároveň nejlepších odkazů z Twitteru. Což se může hodit, pokud hledáte nějaký obsah. Ať už pro sebe, nebo pro své sledující.
The one milion tweet map – onemilliontweetmap.com – je mapa. Jak jinak. Ukazuje kde všude po světě se tweetuje a aktualizovaná je v reálném čase – z jednoho milionu posledních tweetů (jenom, ehm). Užitečné je, že má nějaké možnosti filtrace.
Twazzup – twazzup.com – patří mezí záplavu monitorovací a analytických nástrojů. Založené je to na slově, hashtagu a jakkoliv to není nic extra sofistikovaného, hodit se to může. A je to navíc zadarmo, byť v roce 2020 už vypadá dost mrtvě.
Tweetpi – tweepi.com – je další správa účtu na výběr – řeší obvyklé věci, kdo vás sleduje, nesleduje, koho máte sledovat, jak vyčistit účet. Tady ale předem upozorním, že je placené a zdarma dostupná verze je trochu schovaná a neumí toho až tak moc.
Tweet topic explorer – tweettopicexplorer.neoformix.com – nakrmíte tweety z nějakého účtu a ono poskytně něco jako wordcloud ze slov v těchto tweetech. Slova jsou navíc seskupována podle toho, jak jsou používána společně. Kliknutím na určité slovo se můžete podívat v jakých tweetech je uvedeno.
Tweet4me – tweet4.me – je taková trochu zvláštní služba. Pošlete jí DM (přímou zprávu) a tím si zajistíte naplánování tweetu.
Twitter List Tool – tweetbe.at/list-manager – je jedna z mála pomůcek pro práci se Seznamy (viz mimochodem TIP #042: Twitter for dummies (2): Lists čili seznamy. K čemu to je dobré a proč vám to pomůže), ale umí i další věci okolo vašeho účtu a sledujících/sledovaných.
TweetCaster – tweetcaster.com – je jedna z těch lepších a oblíbenější aplikací pro Twitter na mobilní telefon/tablet (Android i iOS). Můžete samozřejmě používat tu „originální“ od Twitteru, ale tohle je dobrá alternativa.
TweetChat – www.tweetchat.com – vytváří z určitého hashtagu a Twitteru nadstavbu pro chatování. Hashtagem si vytvoříte „místnost“ (jako třeba #365tipu) a pak s tím dál pracovat. Zajímavý koncept.
Tweriod – www.tweriod.com – jste na @365tipu už mohli potkat v TIP #027: Kdy nejlépe vkládat příspěvky na sociální sítě? Klout, Followerwonk a další poradí. Ano, jde o další pomůcku pro určení kdy nejlépe tweetovat.
Twitonomy – www.twitonomy.com – je další kompletní analytický nástroj, který toho umí, alespoň podle popisku, hodně. Provedení není moc přátelské, ale možná to vyváží právě množství „fíčur“. Analyzovat navíc umí nejenom váš účet, ale i ty cizí. A právě v té analytické části doporučím.
TwitShot – www.twitshot.com – tak trochu pomáhá na Twitteru udělat to, co dělá Facebook při vkládání odkazů. Pomůže z odkazu vybrat a připojit obrázek, což je jedna z podstatných cest jak zlepšit čas od času engagement.
Twitter Birthday – twbirthday.com – je maličkost, prostě zjištění, kdy se nějaký účet na Twitteru „narodil“. Ten zdejší, tedy @36tipu, to neumí zjistit (protože mají nějaké problémy s napojením na Twitteru), ale @MedvidekPU si to ještě pamatuje – 23. května 2008.
Twilert – www.twilert.com – je slovo vzniklé spojením Twitter a Alert. Zadarmo na 30 dní, takže neváhejte vyzkoušet – e-mail vám to pošle informaci pokud se někde na Twitteru objeví zmínka o vás (slovo, hashtag).
Twitterfeed – twitterfeed.com ¨- se dá použít, pokud chcete připojit blog na Twitter (nebo jinou sociální síť), Využívá RSS z blogu (webu) a vkládá příspěvky na sociální sítě.
Twtrland – twtrland.com – je další analytický nástroj, ale zaměřený spíše na to, jak najít vlivné účty na Twitteru. Dá se použít i pro hledání českých influencerů. [04.02.18] byl pohlcen službou Klear a skrývá se uvnitř.
Unfollowers.com – unfollowers.com – umí to co některé další analytické a správcovské nsátroje – umí to ale jak pro Twitter, tak Instagram. Zjistí kdo vás přestal sledovat. K čemuž dodám jenom to, že jsem něco takového nikdy nepotřeboval. Mimo to ale umí ještě takové ty obvyklé věci okolo sleďů – neaktivní, fake, bez profilových obrázků. Takže tohle je nakonec další poměrně užitečná služba. A jednu užitečnou věc tady taky najdete – přehled koho jste zablokovali a potlačili (mute), takže pokud chcete odblokovávat, tohle je jedna z mála příležitostí. V roce 2019 přestal existovat poté co Twitter zasáhl prit všem službám co umožňovaly čistit sledující/sledované.
Statweestics – statweestics.com – se bude líbit pro užitečné statistiky hashtagů, jazyků, lokací, účtů či slov (NOVÉ 2016/05)
Trendsmap – trendsmap.com – nabízí pohled na trendy (přes hashtagy) v reálném čase na světové mapě. Snadno tam pochopíte, jak malé je Česko, příliš se toho o něm (o jeho Twitteru) nedozvíte). (NOVÉ 2016/05)
Tradičně platí, že tohle určitě není vyčerpávající a kompletní přehled a že slouží k tomu, aby byl doplňován. Některé služby jsou možná i v jiných tipech, nebo v jiných tipech budou – pokud se nějak tematicky dají seskupit.
Vy sami můžete přispět, stačí poslat na 365tipu@gmail.com, případně napsat přes Twitter (@365tipu)