Jeden tip denně (po-pá), starší často aktualizované. Na Twitteru i Facebooku navíc pouštíme i nějaké ty tipy extra, co to nedají do velké článkové podoby.
TIP#2005: Proč mi Gmail zkracuje newslettery? Jak se tomu vyhnout
Pokud používáte Gmail, tak jste se s tím asi už setkali. Dlouhé e-maily nejsou zobrazovány celé a při čtení náhle narazíte na [Zpráva byla zkrácena] Zobrazit celou zprávu. V angličtině případně Message truncated či Message Clipped.
Je to trochu otravné pro příjemce, ale stejně tak pro odesílatele. Dost často se to totiž dotkne e-mailových newsletterů. U 365tipů se to děje pravidelně u nedělního přehledu posílaného přes Revue.
Nepříjemné je to v tom, že řada příjemců si “useknutý” e-mail nedočte do konce. A ještě nepříjemnější to je, pokud v e-mailu máte sledovací kódy na konci – ty se neaktivují, nedošlo k jejich zobrazení. Vyhodnocení vašich kampaní je tak poněkud zkreslené. A protože na konci e-mailu bývají i odkazy na odhlášení, tak ani ty nemusí příjemce najít.
Kdy se e-mail uřízne?
Gmail zkracuje takto zprávy delší než 102 KB. Což je poměrně hodně, ale s dnešními HTML e-maily je poměrně snadné tuto velikost překročit. Co navíc, 102 KB je letitá odpozorovaná velikost a je pravděpodobné, že Google tohle dělá i u kratších e-mailů.
Zádrhel v Gmailu ale ještě je ten, že pokud budete posílat zprávy se stejným předmětem, tak je Gmail bude spojovat do vlákna a velikost počítat jako součet všech jednotlivých e-mailů. Tohle se velmi pravděpodobně nijak neprojeví v “ostrém” provozu, ale když si třeba testujete e-mailing, tak na to narazíte příliš snadno. Vyhnout se tomu dá buď mazáním došlých testů nebo změnou předmětu.
Pokud jste stvořili e-mail co je delší než oněch 102 KB tak jediné řešení je … zkrátit ho, aby delší nebyl.
Zkraťte texty, cokoliv nepotřebného mažte
Odstraňte nadbytečný HTML kód. Mohl se tam objevit třeba tak, že jste si do e-mailu kopírovali věci z Wordu nebo jiné aplikace – vzniká tak neuvěřitelná spousta zbytečného balastu, který není přímo vidět.
Nadměrné mohou být i styly (CSS)
Hodně problémů může způsobovat i velké množství odkazů, kde každý je doplněn o sledovací kódy a zásadně zvýší velikost výsledného e-mailu
Testujte odesláním do Gmailu, protože jenom tak budete mít jistotu, jak to nakonec dopadne
Neřešte obrázky a fotky natahované z vnějších zdrojů, ty se do velikosti e-mailu nepočítají
Co ale určitě musíte řešit jsou obrázky a fotky “inline”, tady přímo “zabudované” do e-mailu. Tam může dojít k růstu velikosti až o stovky KB či dokonce megabajty
Došlý e-mail si v Gmailu můžete zobrazit v zdrojové podobě (v menu Zobrazit originál) nebo si ho uložit jako .eml soubor (Jak v Gmailu uložit zprávu do podoby EML souboru?) – pomůže vám to podívat se co vše v kódu e-mailu je.
Neuškodilo by, kdyby Google v Gmailu umožnil něco jako “tovární nastavení” nebo alespoň snadnou a jednuduchou cestu jak vymazat všechny e-maily, které v něm máte.