TIP#2005: Proč mi Gmail zkracuje newslettery? Jak se tomu vyhnout

Pokud používáte Gmail, tak jste se s tím asi už setkali. Dlouhé e-maily nejsou zobrazovány celé a při čtení náhle narazíte na [Zpráva byla zkrácena]  Zobrazit celou zprávu. V angličtině případně Message truncated či Message Clipped

Je to trochu otravné pro příjemce, ale stejně tak pro odesílatele. Dost často se to totiž dotkne e-mailových newsletterů. U 365tipů se to děje pravidelně u nedělního přehledu posílaného přes Revue

Nepříjemné je to v tom, že řada příjemců si “useknutý” e-mail nedočte do konce. A ještě nepříjemnější to je, pokud v e-mailu máte sledovací kódy na konci – ty se neaktivují, nedošlo k jejich zobrazení. Vyhodnocení vašich kampaní je tak poněkud zkreslené.  A protože na konci e-mailu bývají i odkazy na odhlášení, tak ani ty nemusí příjemce najít. 

Kdy se e-mail uřízne?

Gmail zkracuje takto zprávy delší než 102 KB. Což je poměrně hodně, ale s dnešními HTML e-maily je poměrně snadné tuto velikost překročit. Co navíc, 102 KB je letitá odpozorovaná velikost a je pravděpodobné, že Google tohle dělá i u kratších e-mailů.

Zádrhel v Gmailu ale ještě je ten, že pokud budete posílat zprávy se stejným předmětem, tak je Gmail bude spojovat do vlákna a velikost počítat jako součet všech jednotlivých e-mailů. Tohle se velmi pravděpodobně nijak neprojeví v “ostrém” provozu, ale když si třeba testujete e-mailing, tak na to narazíte příliš snadno. Vyhnout se tomu dá buď mazáním došlých testů nebo změnou předmětu. 

Jak ovlivnit velikost e-mailu

Pokud jste stvořili e-mail co je delší než oněch 102 KB tak jediné řešení je … zkrátit ho, aby delší nebyl. 

  1. Zkraťte texty, cokoliv nepotřebného mažte
  2. Odstraňte nadbytečný HTML kód. Mohl se tam objevit třeba tak, že jste si do e-mailu kopírovali věci z Wordu nebo jiné aplikace – vzniká tak neuvěřitelná spousta zbytečného balastu, který není přímo vidět. 
  3. Nadměrné mohou být i styly (CSS)
  4. Hodně problémů může způsobovat i velké množství odkazů, kde každý je doplněn o sledovací kódy a zásadně zvýší velikost výsledného e-mailu
  5. Testujte odesláním do Gmailu, protože jenom tak budete mít jistotu, jak to nakonec dopadne
  6. Neřešte obrázky a fotky natahované z vnějších zdrojů, ty se do velikosti e-mailu nepočítají
  7. Co ale určitě musíte řešit jsou obrázky a fotky “inline”, tady přímo “zabudované” do e-mailu. Tam může dojít k růstu velikosti až o stovky KB či dokonce megabajty 

Došlý e-mail si v Gmailu můžete zobrazit v zdrojové podobě (v menu Zobrazit originál) nebo si ho uložit jako .eml soubor (Jak v Gmailu uložit zprávu do podoby EML souboru?) – pomůže vám to podívat se co vše v kódu e-mailu je.

Další tipy týkající se Gmailu

TIP#1360: Předpřipravené odpovědi/Canned Replies v Gmailu – K čemu jsou, jak vytvářet a hlavně, jak je opravovat?

Předpřipravené odpovědi (v angličtině canned replies) jsou jedna z extrémně užitečných funkcí v e-mailu – můžete ušetřit velké množství času všude tam, kde posíláte tu samou odpověď nebo kde se chystáte poslat … Pokračování textu TIP#1360: Předpřipravené odpovědi/Canned Replies v Gmailu – K čemu jsou, jak vytvářet a hlavně, jak je opravovat?

Načítání…

Something went wrong. Please refresh the page and/or try again.