Potkávám to čas od času u klientů. Není jim jasné co je hashtag a co je označení (zmínka). Běžně se pak domáhají toho, že v příspěvcích na Instagramu chtějí označit někoho hashtagem. Paradoxně i po mnoha případech opakovaného vysvětlování to stejně končí u dalšího „a označte tam partnera hashtagem“.
#Hashtag
Začněme hashtagem (pro úplné začátky si přečtěte Jak přidám hashtag na Instagram? A vlastně nejenom na Instagram).
Hashtag může být například #365tipu nebo #sisithecat.
- Slouží k vyhledávání, když se na něj klikne, tak se zobrazí všechny příspěvky, které hashtag obsahují.
- Hashtagy nikdo nevlastní, kdokoliv může používat jakýkoliv hashtag, ale o tom je už řeč ve Vlastní někdo hashtagy? Mohu používat jaký hashtag chci?
- Což také znamená, že i ten „váš hashtag“ může někdo používat i zneužívat. Prostě dávat hashtag pod příspěvky, které se vám vůbec nelíbí. Zabránit tomu nemůžete, odstranit ho z cizího příspěvku také ne.
- To že někdo použil někde hashtag se nedozvíte a zjišťovat užití můžete jedině pomocí vyhledávání (a to Instagram nikdymoc neuměl)
- Hashtagy se používají aby lidé našli vaše příspěvky (Jak zjistím nejsledovanější (nejhledanější) hashtagy na Instagramu?) ale je to obtížné a komplikované. Jaké hashtagy lidé hledají totiž nevíme, jen jak hodně se vyskytují v příspěvcích.
- To, že si vymyslíte nějaký hashtag a začnete ho používat, nezpůsobí vůbec nic, nikdo ho totiž nebude hledat, protože nebudou vědět, že jste si ho vymysleli
- Počet hashtagů na příspěvek je omezen na třicet
- Existují nevhodné hashtagy, které váš účet mohou přivést do problémů. Řeč je o tom v Proč jsou některé hashtagy na Instagramu zapovězené? Jak je zjistím a jak se jim vyhnu?
- Hahstagy můžete přidávat (a měnit) i k již vydaným příspěvkům. Přes Edit/Upravit nebo do komentářů
- Hashtagy se dají dávat i do Stories/Příběbů, ale ty vydrží jen 24 hodin, takže efekt je minimální. Do Reels se dávat nedají, do IGTV ano.
- Můžete používat Instagram bez hashtagů, ale snížíte tím dost zásadně objevitelnost (nalezitelnost) vašich příspěvků a tím i účtu.
TIP: V Jak na Twitteru zmínit nějaký (další) účet? Pomoci @ nikoliv pomocí # zjistíte, že zmatek mezi @ a # existuje i na Twitteru
@zmínka
Označování neboli zmínka (tagging) je označení jednoho konkrétního účtu či člověka u příspěvku, ve fotografii nebo pomocí zavináče v textu. Označit 365tipů můžete přes @365tipu v textu, komentáři či v obrázku.
- Ten koho označíte se dozví, že jste ho označili (v upozorněních/notifikacích, v přímých zprávcág pokud jste označili v Příběhu). Dost zásadní mechanismus, jak o sobě dávat vědět. Řeč je o tom například v Proč v příspěvcích na sociálních sítích označovat další účty a lidi?
- Pokud budete označovat účty co vás ještě nesledují, tak je šance, že tím získáte nové sledující
- Označení účtu může znamenat, že vám dá Líbí, okomentuje příspěvek nebo přesdílí váš příspěvek do Příběhů (Instagram neumí klasické sdílení). Označení v Příběhu znamená, že označení může přesdílet váš Příběh (bez označení to není možné)
- Označením umožníte dalším lidem přejít na označený účet
- Pokud vy sdílíte něco do Příběhů tak nezapomínejte označovat účet odkud sdílíte, bez toho se o vašem sdílení nedozví
- Pokud někdo nechce být označován, tak se toho můžete zbavit (odstraní označení z příspěvku) po označení, plošně to vypnout nejde.
- Nadměrné či nevhodné označování může vést k tomu, že vás dotyčný zablokuje či nahlásí
- V jednom příspěvků můžete označit maximálně 20 účtů
- Nadměrné používání označení může vést k postihu ze strany Instagramu. Podrobněji v Jak Instagram omezuje příliš aktivní uživatele? Proč například nemohu sledovat další účty?
- Při označování si dejte pozor abyste opravdu označili správný účet, je velmi snadné se nechat zmást
- Označovat lze ve fotografii, ale to je ten méně praktický způsob, je to méně vidět (a říká se tommu označování, tagging). Na účtu označovaného to vytváří samostatnou záložku se všemi fotkami, kde je označen. Označit lze více účtů.
- Označovat ve fotografii lze přímo u příspěvku při jeho vkládání, což určitě dělejte, pokud v příspěvku jde o jeden konkrétní účet.
- Další označování je možné v textu i v komentářích, způsob mající lepší viditelnost (a říká se mu zmínka, mention), samozřejmě za předpokladu, že fanoušci vůbec texty a komentáře čtou. Tady lze také označit více účtů. Dělá se pomocí @zmínky – tedy prostě napsáním (například) @365tipu
- V komentářích mohou kohokoliv označovat i vaši fanoušci a běžně se to používá pro vyvolání pozornost jejich známých, ale také pro spam
- Nejlepší je kombinace označení přímo u příspěvku, ve fotografii i zmínek v textu příspěvku
- Označovat ve fotografiích i zmiňovat můžete i u již vydaných příspěvků. Přes Edit/Upravit. Zmiňovat můžete i v podobě komentářů
Geolokační označení místa
Lokační označování (Location Tag) je extra forma označení, ve skutečnosti připojení geolokace k příspěvku. Dělá se to při vkládání příspěvku a po jeho zveřejnění už to opravovat nejde.
- Příspěvky s označenou polohou se dostávají na mapu v Instagramu, ta je dostupná ve vyhledávání, takže pokud budete příspěvky místně označovat, tak tím zvyšujete šanci na objevení
- Lokaci můžete označit jakoukoliv, ale není dobrý nápad podvádět
Označení produktu
Označení produktů je poslední varianta, která ale vyžaduje, abyste na Facebooku založili u Stránky Obchod (Shop) a naplnili ho zbožím. Tím se vám na účtu na Instagramu vytvoří obchod s kompletní nabídkou zboží.
- V příspěvku s nějaký zbožím pak můžete toto zboží označit, fanoušek se pak dostane na informaci o zboží a odtud může jít až na e-shop a koupit
- Nepočítejte s tím, že by to něco reálně přineslo, je to v zásadě jenom spousta zbytečné práce. Důvod je ten. že Instagram/Facebook v Česku neumožňuje rovnou nakupovat, ale pouze fanouška odešle na vaše webové stránky
TIP: V ‣ Návod pro Instagram najdete další tipy a triky pro Instagram