Už někdy před třemi roky vyšel Velký přehled analytických nástrojů pro účty na Instagramu, který se věnuje desítkám pomůcek pro analýzu účtů na Instagramu. Podobný přehled se, také už poměrně dávno, objevil v Přes třicet užitečných služeb pro uživatele Twitteru. Je čas na „verzi 2.0“ s ne tak širokým zásahem.
Především, nezapomeňte, Twitter má vlastní nástroje, které vám ukazují data o vašem účtu – vývoj počtu sledujících, dosahy tweetů i další užitečná čísla. Řeč je o tom v Analytika účtu na Twitteru je dostupná každému, nezapomeňte a je to to první, co byste se zcela určitě měli naučit používat.
SproutSocial a jejich #BePresent – mustbepresent.com – je jenom jedna generovaná zpráva, trochu otravné tím, že si zakládáte účet. Ale hlavně, věnuje se pouze tomu jak rychle na Twitteru odpovídáte.
Communi.it – commun.it – je nástroj na správu účtů (Twitter a Instagram) nabízející i nějaké ty analýzy a reporty. Což ostatně platí i u řady dalších nástrojů – pokud si pořídíte nějaké pokročilejší software na správu Twitteru, tak bude většinou mít i analytické funkce. Většinou ale také platí, že rozsáhlejší a kvalitnější analýzy vyžadují placené používání.
POZNÁMKA Prakticky vždy budete muset těmto pomůckám dát práva k vašemu účtu, dost často včetně práva za vás tweetovat. Pokud vám to nevyhovuje, nepoužívejte je, případně po vyzkoušení prostě práva odeberte.
ManageFlitter – manageflitter.com – správa účtů, analytické informace ale pouze v placené verzi.
CrowdFire – www.crowdfireapp.com – si možná vyzkoušejte, dost věcí funguje i ve zdarma použitelné podobě. Umí i takové to klasické (zbytečné) sledování, kdo vás přestal sledovat. Plně placené.
SocialBro se přejmenovalo na Audisense – www.socialbro.com – audiense.com a má jednu zásadní vadu, nepovažuje @gmail.com adresy za „business“, takže si to prostě nemůžete vyzkoušet. Časem se také stalo kompletně placené
Social Explorer – labs.majestic.com/2015/social-explorer – je tak trochu globální pomůcka, netýká se konkrétního účtu, ale hledání vlivných účtů. Proklikněte si v kruhovém grafu na segmenty, ale pozor, není možné vybírat jazyk ani země.
Tweeplers – www.tweeplers.com/?cc=CZ – slouží podobnému účelu jako předchozí, má ale výhodu toho, že můžete omezit zemi.
SocialRank – www.socialrank.com – stojí za vyzkoušení, ač je zdarma, výstupy jsou poměrně povedené.
Twitonomy – www.twitonomy.com – je stále charakteristické poněkud divokým rozhraním, ale bohužel také tím, že ty zajímavější věci se objeví až po zaplacení.
Klear a dřívejší Twtrland – twtrland.com – měli v minulosti i zdarma přístupnou verzi, hodí se pro hledání influencerů. Nyní komplet placené.
TIP: Pár dalších tipů, kde jsou různorodé nástroje pro Twitter – Jak zjistím, kdo mě na Twitteru přestal sledovat? A proč to neřešit a Jak poznat kolik má nějaký účet na Twitteru falešných sledujících?
HootSuite – www.hootsuite.com – je hodně užitečný nástroj na správu sociální sítí, který je možné používat zdarma (má omezení na počet připojených účtů a počet naplánovaných příspěvků). Obsahuje i různé analytické funkce. Tady případně viz Užitečné tipy pro uživatelé HootSuite
Twetchup (Postchup) – www.postchup.com – je sice často doporučovaný, ale můžete rovnou vynechat. Pouze placené.
TweetStats – www.tweetstats.com – je dlouholetá užitečná stálice – navíc stačí zadat libovolný název účtu a dostanete docela pěkné grafy. Má to ale jednu drobnou vadu, na větší účty to už použít nejde. Větší jak počtem sledujících, tak počtem tweetů. Navíc velké POZOR, v únoru 2018 se snaží vnutit instalaci Flashe, ačkoliv ve skutečnosti žádný Flash nepotřebujete.
Mentionmapp – mentionmapp.com – se hodí pro analýzu toho, kdo váš účet zmiňuje a retweetuje. Ve zdarma použitelné podobě ale pouze zmínky.
Twitter Counter – twittercounter.com – ja placený, ale má zkušební verzi zdarma, do které se ale bez zadání platební karty či fakturačních údajů nedostanete. Když ale budete trochu snaživí a později se vrátíte, tak vás to tam možná pustí. Skončil v listopadu 2018
Tweet Reach – tweetreach.com – můžete vyzkoušet zdarma a je to jedna z těch snadno použitelných pomůcek – s jedinou vadou, ve zdarma použitelné verzi analyzuje pouze posledních zhruba dvě stě tweetů. Hlavní co vám řekne je dosah
Foller.me – foller.me – nevyžaduje nic, než zadání názvu učtu, libovolného – poskytuje docela užitečné informace, ale je zdarma, takže vzorek tweetů co analyzuje bude vždy malý.
Followerwonk – moz.com/followerwonk – patří Moz.com, což je samo o sobě tak trochu zárukou slušných výsledků, byť pokročilejší analýzy vyžadují placený přístup.
TIP: V Nepostradatelné pomůcky pro Pinterest co se hodí i pro sociální sítě najdete řadu pomůcek pro Pinterest. Některé z nich se hodí i pro jiné sociální sítě, byť tedy nejde o analytické nástroje.
Export Tweet – www.exporttweet.com – možná můžete vynechat, vypadá pěkně, ale za každou věc chtějí peníze.
Tweetple Search (Tweetreach) – tweeplesearch.com – stojí za vyzkoušení pro vyhledávání a částečně povedená je i analytická část.
Tweepsmap – tweepsmap.com – na to jde od mapového mashupu a geografie. Otravné to bude tím, že buď musíte tweetnout jejich reklamu, nebo si zaplatit.
Keyhole – keyhole.co – je nejenom dlouholetá stálice, ale zdarma poskytovaný výstup obsahuje docela dost užitečných informací. Nezapomeňte, že ve zdarma dostupné podobě opět analyzuje jenom částečný vzorek, nemůže celý účet.
TwitAholic – www.twitaholic.com – je jedno z mála míst, kde najdete žebříčky nesledovanějších účtů (bohužel opět neumí geo/jazykový filtr). Umí v nich vyhledávat, ale tahle část už nefunguje moc dobře – menší účty navíc vůbec neznají nebo je „viděli“ i před mnoha a mnoha lety.
Tweroiod – www.tweriod.com – je určené k zjištění, které časy jsou nejlepší pro vaše tweety. Vychází z toho, že se podívá na vaše sledující. Nedivte se, když nebude moc fungovat, je to asi poněkud starší a nemá dostatečnou kapacitu.
TIP: Plně placené služby mají výhody v tom, že zpravidla dokáží analyzovat podstatně více tweetů (což je dáno API Twitteru a tamními omezeními). Tady tradičně platí, že skvělou placenou variantou je Zoomsphere – www.zoomsphere.com (česká služba) nebo Sprout Social – www.sproutsocial.com. Tady případně zkuste i Nejpoužívanější software pro správu sociálních sítí
Account Analysis na accountanalysis.lucahammer.com je povedený kousek. Sice tradičně nemůže analyzovat celý účet (600 posledních příspěvků) ale výsledky jsou přehledné a užitečné.
PS: Zdejší ‣ Twitter for dummies obsahuje množství tipů a triků pro Twitter, ať už ho používáte pro osobní nebo firemní účely.