TIP#1977: Co je to v SEO guest post (hostující příspěvek) a proč to může být problém

Guest posting (guest post) je nejčastěji označení pro zveřejnění příspěvků od někoho cizího na vlastním blogu či webu. V češtině tomu tedy můžeme říkat hostující příspěvky, ale častěji se setkáte s anglickým názvem. 

Pro SEO je princip guest příspěvků jednoduchý – dojde k umístění cíleného SEO obsahu na web, který (teoreticky) má relevanci, autoritu, hodnotu pro cílový web. V umístěném článku jsou zpětné odkazy (pro ty se to celé dělá). 

Ve většině případů je guest posting spojen s placením –  webu kam je umístěn SEO článek je nutné zaplati (přečtěte si Mám prodávat zpětné odkazy?). A protože to je něco co Google “zakazuje” (viz The decay and fall of guest blogging for SEO), tak to může být problematické, pokud by to Google zjistil a rozhodl se oba weby penalizovat – jak ten kde je příspěvek, tak ten na který vedou zpětné odkazy. 

TIP: Chcete koupit či získat zpětné odkazy? Co udělat když oslovujete provozovatele webu a s čím vším počítat

Skutečnost je ta, že guest posting je běžný nástroj – není nic zvláštního na tom, že si na blogu či médiu prostě čas od času přizvete jiné autory a ti vytvoří články, rozhovory, komentáře. 

Pokud máte zajímavý web či blog, tak se běžně setkáte s tím, že vás budou oslovovat SEO agentury a chtít umístit obsah (guest post). V drtivé většině případů, zejména pokud půjde o oslovení ze zahraničí, jde o umístění zásadně nevhodného obsahu s odkazy vedoucími nejvíce na sázkové weby a řadu dalších pochybných míst. 

Stejně tak je běžné, že SEO agentury klientům nabízí umístění guest postů na “vysoce kvalitních” webech, kde ovšem relevanci není jak doložit. Od doby co Google neumožňuje se podívat na PageRank je prakticky nemožné zjistit jak kvalitní určitý web (stránka) pro Google je. Proto je vhodné v tomto ohledu velmi důkladně prověřovat kam vlastně chce SEO agentura články umístit. 

Pokud už se cestou guest postů vydáte, tak je dobré pamatovat na to, aby

  • šlo o kvalitně napsaný text, vhodný nejen pro vyhledávače, ale také pro návštěvníky
  • byl napsaný skutečně na míru určitému tématu, opět potřebujete aby pro návštěvníky (čtenáře) přinášel hodnotu 
  • byl tak zajímavý, aby se stal sdílitelným, tedy aby ho návštěvníci sdíleli na sociální sítě, poslali svým známým a aby se zasloužil o vznik přirozených zpětných odkazů 
  • text nebyl jen nositelem zpětného odkazu na jedno místo, ale byl přirozený a obsahoval i další odkazy odpovídající tématu (a délce)

Co byste určitě neměli? Umisťovat guest posty na weby, které z toho evidentně žijí, tedy takové, kde najdete záplavu guest postů.  

Podle Google by mimochodem každý guest post měl obsahovat nofollow odkazy. V takovém případě nebude samozřejmě mít odkaz vliv na SEO a Google nebude mít “problém” a nehrozí postih. Takový odkaz je ale pro SEO nepoužitelný a celé je to postavené na hlavu. 

Další tipy týkající se optimalizace pro vyhledávače (SEO)

TIP#1933: Chcete koupit či získat zpětné odkazy? Co udělat když oslovujete provozovatele webu a s čím vším počítat

Čas od času se objevuje poptávka po zveřejnění článku (či doplnění existujícího článku) kvůli získání zpětných odkazů (Co je to backlink, zpětný odkaz?). A až na občasné vzácné výjimky je to stále stejná … Pokračování textu TIP#1933: Chcete koupit či získat zpětné odkazy? Co udělat když oslovujete provozovatele webu a s čím vším počítat

TIP#1907: Jak je možné nahlásit nějaký web, který spamuje/podvádí ve vyhledávání či je na něm malware/phishing.

SEO spam a vůbec podvody ve vyhledávání jsou nepříjemná záležitost a vyhledávací stroje je rozhodně nemají v oblibě. Proto je možné Google nahlásit web který nějaký způsobem porušuje pravidla – placené zpětné odkazy, … Pokračování textu TIP#1907: Jak je možné nahlásit nějaký web, který spamuje/podvádí ve vyhledávání či je na něm malware/phishing.

Načítání…

Something went wrong. Please refresh the page and/or try again.