Guest posting (guest post) je nejčastěji označení pro zveřejnění příspěvků od někoho cizího na vlastním blogu či webu. V češtině tomu tedy můžeme říkat hostující příspěvky, ale častěji se setkáte s anglickým názvem.
Pro SEO je princip guest příspěvků jednoduchý – dojde k umístění cíleného SEO obsahu na web, který (teoreticky) má relevanci, autoritu, hodnotu pro cílový web. V umístěném článku jsou zpětné odkazy (pro ty se to celé dělá).
Ve většině případů je guest posting spojen s placením – webu kam je umístěn SEO článek je nutné zaplati (přečtěte si Mám prodávat zpětné odkazy?). A protože to je něco co Google “zakazuje” (viz The decay and fall of guest blogging for SEO), tak to může být problematické, pokud by to Google zjistil a rozhodl se oba weby penalizovat – jak ten kde je příspěvek, tak ten na který vedou zpětné odkazy.
Skutečnost je ta, že guest posting je běžný nástroj – není nic zvláštního na tom, že si na blogu či médiu prostě čas od času přizvete jiné autory a ti vytvoří články, rozhovory, komentáře.
Pokud máte zajímavý web či blog, tak se běžně setkáte s tím, že vás budou oslovovat SEO agentury a chtít umístit obsah (guest post). V drtivé většině případů, zejména pokud půjde o oslovení ze zahraničí, jde o umístění zásadně nevhodného obsahu s odkazy vedoucími nejvíce na sázkové weby a řadu dalších pochybných míst.
Stejně tak je běžné, že SEO agentury klientům nabízí umístění guest postů na “vysoce kvalitních” webech, kde ovšem relevanci není jak doložit. Od doby co Google neumožňuje se podívat na PageRank je prakticky nemožné zjistit jak kvalitní určitý web (stránka) pro Google je. Proto je vhodné v tomto ohledu velmi důkladně prověřovat kam vlastně chce SEO agentura články umístit.
Pokud už se cestou guest postů vydáte, tak je dobré pamatovat na to, aby
- šlo o kvalitně napsaný text, vhodný nejen pro vyhledávače, ale také pro návštěvníky
- byl napsaný skutečně na míru určitému tématu, opět potřebujete aby pro návštěvníky (čtenáře) přinášel hodnotu
- byl tak zajímavý, aby se stal sdílitelným, tedy aby ho návštěvníci sdíleli na sociální sítě, poslali svým známým a aby se zasloužil o vznik přirozených zpětných odkazů
- text nebyl jen nositelem zpětného odkazu na jedno místo, ale byl přirozený a obsahoval i další odkazy odpovídající tématu (a délce)
Co byste určitě neměli? Umisťovat guest posty na weby, které z toho evidentně žijí, tedy takové, kde najdete záplavu guest postů.
Podle Google by mimochodem každý guest post měl obsahovat nofollow odkazy. V takovém případě nebude samozřejmě mít odkaz vliv na SEO a Google nebude mít “problém” a nehrozí postih. Takový odkaz je ale pro SEO nepoužitelný a celé je to postavené na hlavu.
Další tipy týkající se optimalizace pro vyhledávače (SEO)
TIP#2620: Konec sociálních sítí. Pro obsahové weby zcela. Bohužel. Co s tím?
Máte obsahový web? Třeba jako je 365tip.cz, ale může to být cokoliv dalšího, kde zveřejňujete klasický obsah a potřebujete na něj přivádět čtenáře. Ještě před pár lety fungovaly sociální sítě jako dobrý nástroj,…
TIP#2620: Konec sociálních sítí. Pro obsahové weby zcela. Bohužel. Co s tím?
TIP#2592: Ještě stále máte na webu Google AMP? Je to zlo, rychle s tím pryč
Je to vlastně už docela dlouho, co jsem na všech mých webech zrušil podporu Google AMP. Pak jsem delší dobu chtěl napsat tip tomu věnovaný, ale nějak to zapadlo v záplavě jiných tipů.…
TIP#2592: Ještě stále máte na webu Google AMP? Je to zlo, rychle s tím pryč
TIP#2500: Otevírat odkazy v novém okně (záložce) či neotevírat?
Otevření odkazu v novém okně či záložce je běžná praxe na mnoha webových stránkách. Ale je to vždy správný krok? Jaká jsou rizika a výhody obou přístupů? (Pokračování textu…)
TIP#2500: Otevírat odkazy v novém okně (záložce) či neotevírat?
TIP#2400: Pomohou vám příspěvky na Linkedin pro SEO?
Betteridguv zakon, ke kterému se možná ještě vrátí jiný tip, říká něco o tom, že pokud v novinách padne v titulku otázka, tak odpověď je prostě NE. Nejsme sice v novinách, ale odpověď…
TIP#2329: Měl bych zamezit indexování štítků či rubrik na WordPressu? Jak to udělat?
Pokud se přes site:pooh.cz či site:365tipu.cz podíváte (lépe řečeno, podívali jste se) na věci zaindexované Google, tak uvidíte šílený zmatek Několik tisíc výsledků zahrnujících v prvním případě na dvě tisícovky (v druhém tisícovku)…
TIP#2329: Měl bych zamezit indexování štítků či rubrik na WordPressu? Jak to udělat?
TIP#2326: Poradí mi AI jaké další tipy mám psát pro 365tipů? Využití #ChatGPT pro návrh témat
Naučte se používat umělou inteligenci pro navrhování témat článků, příspěvků, textů na sociální sítě. ChatGPT (chat.openai.com) to umí dost dobře, včetně zohlednění různorodých aspektů. Navíc umí i pracovat (tak trochu) s klíčovými slovy,…
TIP#2326: Poradí mi AI jaké další tipy mám psát pro 365tipů? Využití #ChatGPT pro návrh témat
TIP#2152: Proč mi někdo píše, že na mém webu je “broken link”? A co s tím mám dělat
Pokud provozujete web, který je větší a hlavně zajímavý pro umístění odkazů pro SEO (vyhledávání), tak se připravte, že vám začne chodit spam v podobě upozornění na “broken link”, tedy poškozený odkaz. Bude…
TIP#2152: Proč mi někdo píše, že na mém webu je “broken link”? A co s tím mám dělat
TIP#2098: Přidat web do služeb jako Ahrefs, Yandex? Jak nastavit indexaci od Google, Bingu a dalších?
Přidat web do Google Search Console (původní Webmaster Tools) je bez diskuze zásadně užitečná a důležitá věc. Otázkou ale je, zda chcete web mít v dalších službách jako je Ahrefs, Yandex, Bing Webmaster…
TIP#2048: Je jméno domény důležité pro vyhledávání (SEO)?
Některé věci se v čase mění. A otázka významu jména domény je skvělým příkladem. Před mnoha lety bylo jméno domény pro vyhledávání důležité – jenže to bylo v době kdy algoritmy byly hloupé…
TIP#2043: Jak na WordPressu vytvořit Sitemapu? Nejlepší pluginy pro sitemap.xml
Sitemapu (sitemap.xml) vám váš vlastní WordPress nevytvoří (WordPress.com ano), takže si musíte pořídit nějaký plugin, který to umí – například All in One SEO, a další, viz dále. Ručně ji totiž zcela určitě…
TIP#2043: Jak na WordPressu vytvořit Sitemapu? Nejlepší pluginy pro sitemap.xml