TIP#1933: Chcete koupit či získat zpětné odkazy? Co udělat když oslovujete provozovatele webu a s čím vším počítat

Čas od času se objevuje poptávka po zveřejnění článku (či doplnění existujícího článku) kvůli získání zpětných odkazů (Co je to backlink, zpětný odkaz?). A až na občasné vzácné výjimky je to stále stejná forma komunikace kde se marně snažíte od poptávajícího zjistit ty nejzákladnější informace, které měl dát už do prvního oslovení.

Chcete-li někde (kdekoliv, ne jenom na @365tipu) získat zpětné odkazy (a to “někde” není web založený jen pro prodej zpětných odkazů) tak musíte počítat s tím, že vždy budou chtít vědět:

  1. Konkrétní téma dodaného článku se zpětnými odkazy 
  2. Kam zpětné odkazy povedou 

To první proto, že skoro nikdo si nebude chtít na web dávat texty, které s tématem/obsahem webu nemají nic společného. Na @365tipů prostě jsou tipy a triky a ještě jenom o určitých věcech. Nejsou zde například články o hubnutí, jídle či investování. 

To druhé je důležité, protože nikdo nechce na webu mít odkazy na nějaké nevhodné destinace. Běžně se například objevují poptávky na zpětné odkazy vedoucí na sázkové weby (gambling). 

TIP: O zpětných odkazech je řeč i v Co je to linkbuilding? K čemu jsou dobré zpětné odkazy? 

Pokud tyto dvě základní informace nedodáte hned v prvním mailu, tak je po vás stejně provozovatel webu bude chtít. A pokud budete i po třetím či čtvrtém e-mailu stále kroužit okolo a odmítat je sdělit, tak jste vůbec nemuseli zkoušet štěstí. 

POZNÁMKA: @365tipů zpětné odkazy a články neprodává. Za roky existence existuje pár výjimek, kde témat bylo tak zajímavé a vhodné, že se tu objevil “cizí” článek, ale nebylo to spojené s prodejem zpětných odkazů. Prostě to byl oboustranně výhodný “obchod” v tom, že někdo napsal užitečný článek a získal za odměnu právě zpětné odkazy. 

Techničtější parametry

Vedle toho ještě existuje pár dalších věcí, na kterých se budete muset domluvit

  1. Zda web neomezuje počet odkazů v článků (přehánět to není dobré a někde mají jasné omezení) 
  2. Zda v článku mohou být obrázky (mělo by to být možné) a jaké mají parametry (rozměry, velikostní omezení, početní omezení) 
  3. Zda je v článku možné mít sledovací skript/bod (zpravidla to možné není) 
  4. Zda můžete získat statistiky čtenosti (nebývá to obvyklé a je to další práce, takže když už, tak za více peněz), které opravdu nepotřebujete. Kupujete si zpětný odkaz, nikoliv čtený článek
  5. Jak dlouho bude zpětný odkaz (článek) na webu umístěn. Může to být časově omezené, může to být i “napořád” 
  6. Zda článek projde klasickým obsahem (zda “vyjde” jako každý jiný) nebo zda je někde “utopený” ve struktuře webu 

Mírně specifická varianta nákupu zpětných odkazů je vložení do již existujících článků – opět tam platí, že byste hned na “první dobrou” měli dodat kam chcete odkazovat (link), kde ho chcete umístit (ve kterém článku/místě) a jaký text bude sloužit jako odkaz. 

Zpětné odkazy mimochodem vždy musí být “dofollow”, tedy nesmí obsahovat onu “nofollow” informaci, kterou Google používá.  Jinak to nebudou zpětné odkazy.

Po tomhle vše končí dodáním článků se zpětnými odkazy a kontrolou – zda vše vyhovuje dohodnutým podmínkám a také, že text je kvalitní a relevantní. Bude se na webu ukazovat jako běžný obsah, takže zcela určitě nikdo nechce něco nekvalitního. Je zcela běžné, že nevyhovující článek je vrácen k přepracování nebo odmítnut.

Reciproční zpětné odkazy 

Zpětné odkazy se občas pořizují recipročně – vy je poskytnete a také je získáte někde jinde. K čemuž je nutné dodat jenom to, že jen velmi výjimečně to bývá výhodné – ten kdo chce zpětné odkazy získat zpravidla není schopen nabídnout dostatečně relevantní ani dostatečně kredibilní web, aby získaný reciproční odkaz dával smysl. 

V této variantě platí, že i druhá strana potřebuje vědět kde přesně recipročně získaný odkaz bude a také ony dalších podmínky uvedené výše. Podle toho je možné si udělat analýzu, zda něco takového dává smysl. 

Kolik stojí zpětné odkazy

A poslední drobnost. Kolik peněz tak umístění zpětného odkazů může přinést? Na to není jednoduchá odpověď. U krátkodobých (například na rok) to mohou být stokoruny. U dlouhodobých či neomezených i něco mezi 1000 až 2000 Kč. Hodně záleží na tom, jak kvalitní web je. 

Pokud (při nákupu) narazíte na takové ty věci jako “zpětný odkaz od 40 Kč” tak zbystřete, něco takového je jasná cesta do pekel. Touto cestou získáte zpětné odkazy co web spíše poškodí. 

TIP: V Mám prodávat zpětné odkazy? je dost důležité čtení o zpětných odkazech. Součástí této otázky je i to, že Google zakazuje (sic) prodej zpětných odkazů Už roky na to mám pohled, že zachází příliš daleko a je jeho problém, aby uměl poznat, zda odkaz je kvalitní či nekvalitní. To zda je placený by nemělo být podstatné.