TIP#1791: Zlobí sluchátka Apple AirPods? Co zkusit pro nápravu

Mám Apple AirPods Pro a mají jednu občasnou nepříjemnost. Jednou za pár týdnů je vyndám z pouzdra, dám do uší a nestane se nic. Nezazní tón aktivace, spuštění přehrávání na telefonu hraje v reproduktoru. Sluchátka jsou přitom připojená (telefon řekne, že došlo k připojení ). Občas pomůže je z ucha vyndat, dát zpět do pouzdra, zavřít, otevřít a znovu dát do uší. Ale většinou je nutné v Bluetooth sluchátka odpojit a znovu připojit. Pak se chytí a vše funguje bez problémů. Velmi často se toto stane po aktualizaci iOSu.

Cest jak řešit nefunční či zlobící Apple AirPods je ale několik. A je dost dobré vědět jaké to jsou.

Aktualizace software může být jedna z věcí, kterou si zkontrolujte – týká se to jak iPhone či iPadu, tak samotných sluchátek. Jak na to najdete v Jak zjistit verzi Apple AirPods/AirPods Pro a jak aktualizovat firmware a Jak aktualizovat iPhone, iPad (iOS)?

Dostatek baterie ve sluchátkách je další klasická věc. Zkontrolovat můžete snadno. Dejte je zpět do krabičky, odemkněte telefon, přibližte krabičku k telefonu a otevřete víčko (bez vyndání sluchátek) – ve spodní části displeje vyjede panel s informací o baterii pouzdra i sluchátek.

Na stav se můžete ale podívat i přímo (i pokud je máte v uchu) v Ovládacím panelu/Control Center. Klikněte do pravého horního rohu karty pro Hudba/Music (je tam malá ikonka) – po chvíli se objeví stav baterie.

TIP: Nejvíce užitečné tipy a triky pro Apple AirPods a AirPods Pro

Aktivní Bluetooth je pochopitelně taková ta běžná věc. Připojení sluchátek totiž nemusí nutně znamenat, že došlo k připojení přes Bluetooth. Což obnáší to, že Bluetooth musí být na telefonu/tabletu aktivní. Můžete zkusit Bluetooth vypnout a zapnout, zda to nepovede k nápravě. Pokročilejší je odpojit sluchátka a připojit je znovu.

Což obnáší i ověření, že jsou sluchátka připojená – musí být vidět v Nastavení/Settigns -> Bluetooth jako Connected případně v Ovládacím panelu podržte prst na ikonce pro Bluetooth a pak znovu podržte prst na další ikonce pro Bluetooth.

Právě tam je také můžete odpojit a případně připojit. Tedy Nastaveni/Settings -> Bluetooth najít sluchátka, kliknout na „i“ v kroužku a dole je Odpojit/Disconnect.

Selhává-li všechno, možná bude potřeba znovu sluchátka spárovat s telefonem či tabletem. V Nastavení/Settings -> Bluetooth najděte jejich záznam, otevřete ho a dole najdete Zapomenout toto zařízení/Forget this Device. Tím je telefon/tablet zapomene a můžete znovu projít párování – to obnáší vložení sluchátek do krabičky, otevření víčka a držení knoflíku na zadní straně po dobu několika sekund.

Resetovat sluchátka je možné – vyžaduje abyste je nejprve odpárovali od telefonu/tabletu, vložili je do krabičky, otevřeli víčko a drželi knoflík na zadní straně po dobu alespoň patnácti sekund – úspěch poznáte podle ledky blikající žlutě. Po resetu je musíte samozřejmě znovu spárovat.

Tradičně občas může pomoci restartovat iPhone či iPad. Snadno a rychle uskutečnitelné, takže vlastně dost vhodné zkusit. Jak na to najdete v Jak restartovat či vypnout iPhone? Jak resetnout iPad?

Poslední možnost je Obnovit Nastavení sítě/Reset Network Settings které najdete v Nastavení/Settings -> Obecné/General -> Resetovat/Reset na telefonu či tabletu. Nic špatného tím nezpůsobíte, jen se ztratí veškeré spárované Bluetooth (což snadno napravíte), hesla a nastavení Wi-Fi (to také snadno napravíte).

TIP: Další tipy a triky pro iPhone, iPad, Apple Watch a AirPods najdete v  Tipy a triky pro Apple iOS