V předchozích dílech je toho o nasazení Twitteru pro účely obsahového média tolik, že by se mohlo skoro zapomenout na jednu z nejpodstatnějších věcí. Byla ostatně řečena hned na začátku, Twitter je zpravodajské médium, zdroj zpráv. Je fantasticky použitelný redakcí i externími autory pro hledání témat, zjištění něčeho zcela aktuálního a velkého.
TIP: Předchozí díl najdete v Jak se tweetování média a redaktorů projeví na webu média?
Tohle je něco co by si měl řešit každý novinář a velmi dobře by se to měli naučit šéfredaktoři a editoři. Je to přitom docela jednoduché.
1) Na vlastním účtu sledujte takové zdroje, osobnosti, jednotlivce a firmy, které přinášejí zprávy a informace. Bude pak stačit, když budete pravidelně „sjíždět“ Twitter a uvidíte o čem píší, co sdílí (retweetují) a na jaké články ve svých či cizích médiích poukazují.
Nezapomeňte, že Twitter vám bude doporučovat další účty ke sledování a pokud někoho zasledujete, tak vám také hned doporučí další podobné účty. Budete-li se hodně držet pravidla „sleduji novináře a média“, budou doporučení od Twitteru na další sledované hodně užitečná.
2) Využijte některé z pomůcek, které umí Twitter analyzovat a zjišťovat, o čem se více mluví – zcela určitě si nastavte www.nuzzel.com – ten bude využívat právě účty, které sledujete. A také účty, které tyto účty sledují. Řeč o Nuzzel je v Pro sociální sítě potřebujete obsah, čas na pravidlo 40:40:20. A něco o tom k čemu se hodí Nuzzel. Pokud píšete o internetu, marketingu a sociálních sítích, tak velmi užitečné umí být SparkToro Trending
3) Na vybraná témata (klíčová slova, jména lidí, firem, atd) si můžete nastavit vyhledávání nebo monitoring (přes nějaké další nástroje). Pro inspiraci mrkněte třeba do Jak monitorovat zmínky klíčových slov (nejen) na Twitteru s pomocí IFTTT? nebo do podstatně širšího Jak na monitoring médií, Internetu a sociálních sítí?. Velmi dobře vám ale bude fungovat prostě to, že použijete vyhledávání na Twitteru a URL s nastaveným vyhledáváním si uložíte – jednou za čas je budete prostě otevírat a prohlížet.
4) Pokud chcete redakci pomoci tak si založte sdílené tabulky s přehledy účtů novinářů a médií, aby ti co si Twitter zakládají mohli rychleji najít koho sledovat – bude je to víc bavit, pokud budou mít na Twitteru užitečný obsah. Vytvořený seznam můžete rovnou využít i pro postupné zasledování na hlavním účtu média.
Využití můžete i seznamy (lists), kde řada účtů udržuje tematické skupiny účtů. Pokud chcete česká a zahraniční média a novináře, tak čas od času udržovaný seznam najdete třeba v NEWS-cz a NEWS-foreign
Co dodat
Tuhle roli Twitteru nepodceňujte, je opravdu velmi silný jako zdroj (zpráv) a záplava zpravodajských události propuká právě na Twitteru. S předstihem před objevením se v médiích.
TIP: Toto je poslední díl pětidílného seriálu na téma Jak využít Twitter v obsahovém médiu. Projděte si předchozí díly, jde o nejdetailnější návod na toto téma. První díl najdete v Jak využít Twitter v obsahovém médiu? Úvod a základní pravidla (1)