TIP#1125: Má Facebook nějakého správce? Jak kontaktovat Facebook?

Nahlášení nedostupné skupiny nebo událostiFacebook je americká společnost, funguje podle amerických zákonů a nikdy se nechovala tak, že by nabízela cokoliv jenom trochu podobné péči o zákazníky. „Správce“ samozřejmě Facebook má, provozují ho stovky lidí a starají se o to aby fungoval, ale prakticky nikdy je není možné přímo kontaktovat.

Představa Facebooku o péči o zákazníky je založená na tom, že pro různorodé problémy je možné vyplnit formuláře. Většina z nich se nikdy nedostane k živým lidem a pokud ano, tak se o řešení starají dodavatelé a lide, které Facebook najímá v rozvojových zemích nebo tam, kde je za ně možné platit co nejméně. Znamená to, že zpravidla neumí žádné jazyky než jejich vlastní (na češtinu zcela zapomeňte) a nepříliš dobře anglicky.

Facebook nemá ani lokální zastoupení v jednotlivých zemích, něco běžné pro seriózní a zodpovědné společnosti jako je Google či Microsoft.

Nemá ani telefonický kontakt, ani nelze péči o zákazníky posílat e-maily. Vše je tak daleko, že už před mnoha lety byly zrušeny i kontakty na tiskové oddělení. Jakkoliv existuje klasická e-mailová adresa pro tiskové oddělení, odpovědi se dějí jen výjimečně.

Pokud vám například Facebook zablokuje účet, tak nečekejte, že bude možné problém řešit s živým člověkem. Facebook zásadně vše řeší automatickými procesy. Hlavně zde platí, že pro Facebook jsou uživatelé obtížný hmyz a protože jich má přes 2.5 miliardy, tak nedokáže rozlišovat jednotlivce a nemá vůbec zájem se jim věnovat.

POZOR: V řadě podvodů a zlodějen se lidé vydávají za „správce Facebooku. Nikdo takový neexistuje, takže pokud se vám někdo ozývá a označuje se za správce Facebooku, tak je to podvod

2018-07-17 07_13_28-Window.png

Narazíte-li na Facebooku na nějaký problém, tak je nutné se pokusit přes nápovědu zjistit, zda existuje nějaký způsob jak onen problém „nahlásit“ – část je k nalezení v „Zásady a nahlašování“, ale i tady platí, že Facebook jakékoliv věci vyvolávající potřebu péče o zákazníky komplikuje a skrývá.

V Nápovědě tak najdete zejména přístup k

Pokud se budete přes výše uvedené formuláře pokoušet kontaktovat Facebook, nepočítejte s tím, že odpovědi budou v nějakém rozumném čase. Je běžné, že se odpovědi dočkáte za několik týdnů až měsíců. Stejně jako je běžné, že vám dorazí po této době pouze nějaká automatická či copy-paste odpověď, která vůbec váš problém neřeší. Případná další snaha o řešení má většinou výsledek stejný, po týdnech a měsících většinou dorazí totéž, něco jako historie komunikace a snaha řešit problém uživatele neexistuje.

2018-07-17 07_12_57-Window.png
Svět založený na formulářích. Ty velmi často končí v /dev/null

Formulářů je podstatně více, většina z nich je ale skrytá a dá se na ně dostat jenom obtížně. Například

K výše uvedeným odkazům jedna důležitá věc. Facebook adresy formulářů velmi často mění.

POZNÁMKA: Facebook dokonce posuzuje závadný obsah, aniž by posuzovatelé uměli jazyk ve kterém je napsán a vůbec něco tušili něco o tom, jaké zákony v dané zemi platí a jaké souvislosti daný obsah má. Příklad toho jak to celé nefunguje viz Facebook promazal Deklaraci nezávislosti. Shledal, že jde o rasistický dokument.

Mimochodem, Facebook se stejně nezodpovědně a ignorantsky chová i k inzerentům. Včetně těch, které nechávají v inzerci na Facebook značné částky. Vše je zásadně automatizováno, lidský faktor v péči o zákazníky je odstraněn.

TIP: ‣ Průvodce soukromím na Facebooku obsahuje záplavu užitečných tipů týkajících se používání Facebook a otázek okolo bezpečnosti a soukromí

Reklamy