TIP#1067: 13 typů příspěvků pro sociální sítě, které budou vyvolávat vyšší zapojení fanoušků

Už jsme tu něco takového trochu řešili v Jak na sociálních sítích vyvolávat reakce (engagement)? a je čas se vrátit k trochu konkrétnějším příkladům. Typům příspěvků, na které vám budou fanoušci více reagovat a vy tím získáte lepší pozici ve věčném boji o zviditelnění.

(1) Ve většině případů bude fungovat ono klasické call-to-action, tedy něco čím vyvoláte akci/reakci fanouška. Ten nejprostší způsob, který platí roky a byl již mockrát zmíněn je …. prostě se na něco ptejte. Pokládejte otázky. Chtějte znát názor. Pokládejte výzvy. Řekněte si o komentář, líbí či sdílení. Často se používá i výzva k označení přátel. Tady si jenom dejte pozor, Facebook tvrdí, že takto „vlezlé“ příspěvky umí detekovat a potlačuje je (u češtiny bych o tom silně pochyboval).

(2) Můžete zkusit vyvolat reakce tím, že použijete doplňovačku Doplňovačka je text s vynechaným místem pro doplnění, případně text který mohou fanoušci dokončit.

(3) Tradičně dobře funguje prosté hlasování – můžete použít formu ankety, ale ty na sociálních sítích mívají rozporuplné výsledky. Zkuste spíš vyvolat hlasování nějakou jinou formou – hlavně tak aby odezvou byly komentáře. Na Facebooku můžete využít reakcí, tedy oněch více „Líbí“ než je jenom Líbí. K anketám viz Jak na Facebooku vytvořit anketu? a Jak fungují ankety (hlasování) na Twitteru? (na Instagramu je anketa schovaná v Příbězích).

(4) Variantou předchozího je, že se pokusíte fanoušky rozdělit na dva tábory,  názorově nebo prostě jenom nějakou to formou gamifikace. Čímž sledujete hlavně to, že se sami začnou v komentářích dohadovat.

TIP: Nejste si moc jisti, co to vlastně ten engagement neboli zapojení je? Mrkněte do Co je to engagement neboli zapojení? A o čem to vlastně vypovídá?

(5) Pokud chcete posílit sdílení, tak jedna z vhodných cest je ta, že dobře poradíte – chytré/užitečné tipy a triky bývají často sdíleny. Ale to ostatně platí o dobrém a hodnotném obsahu obecně. Pokud bude navíc mírně kontroverzní, ještě lépe.

(6) Hodně si všímejte trendů, dění, toho čemu se lidé na sociálních sítích věnují. Pokud se to hodí k tomu čemu se věnujete (ať už jako firma nebo osoba), tak toho zpravidla můžete velmi dobře využít. Trendy prostě letí. Jen si dejte pozor, ať se nespojujete s něčím negativním nebo rozšířeným natolik, že to už fanoušky bude obtěžovat.

(7) Už v době blogování platilo, že uživateli generovaný obsah (UGC, User Generated Content) je velmi vítaný. Na sociálních sítích to platí stále – dejte fanouškům prostor, chtějte po nich fotky, texty, videa, recenze. Na Facebooku vám je mohou nahrávat přímo ve formě příspěvků nebo využít komentáře, vy je potom můžete vzít a zveřejnit, původní autor většinou takovýto příspěvek bude sdílet svým přátelům, hodit se bude i označování. U recenzi viz Mohu nějak motivovat lidi, aby mi psali (online) recenze?

(8) Využívejte videa a nebojte se toho, že by snad měly být za každou cenu dokonalé. Nemusí, zejména ne v podobě živého videa nebo Příběhů. Na Facebooku navíc platí, že videa přímo na Facebooku jsou zvýhodňovaná a ty z YouTube a dalších zdrojů mimo Facebook mají snižovaný dosah. Nebojte se sdílet/retweetovat videa z osvědčených zdrojů.

TIP: Na Instagramu nezapomínejte na tolik potřebné hashtagy, jinde je potřebovat nebudete. Viz Jak zjišťovat potřebné hashtagy k příspěvkům na Instagramu. Kompletní návod

(9) Nemáte-li prostor, čas či finance na videa, držte se alespoň velkého využívaní fotografií. Nezapomínejte, že Facebook miluje fotografie bez textu, čisté. A že to platí nejenom v reklamě, ale i u příspěvků. Fanoušci budou milovat pěkné a atraktivní fotografie, ale pokud jim nabídnete foto pohledy na to co děláte,  bude to ještě lepší.

citat-prikald-pablo.png

(10) Tím, že Facebook upřednostňuje čisté fotografie se ale nenechte moc omezovat. Jedna ze zaručených cest k vyššímu zapojení je použití citátů a vůbec všech těch chytrých věci. Ty se většinou dávají právě do nějaké obrázkové podoby.

(11) Patří sem i animované GIFy, které se staly hitem a jsou snadnou cestou jak si dopomoci k něčemu na co lidé reagovat (prostě proto, že se to hýbe). Pokud nevíte jak na ně, tak třeba viz Jak používat na Facebooku animované GIFy

(12) U fotografií pomáhají i koláže a formáty příspěvků, kde je možné dát více fotografií. Prohlížení více fotografií se totiž počítá do zapojení. Pokud nevíte jak na ně, tak viz Jak vytvořit koláž z fotografií? Pro Instagram, Facebook a vůbec kamkoliv

(13) Čas od času zkuste nějaké slevy, soutěže a rozdávačky, ale pamatujte, že sice zpravidla vyvolají vysoké zapojení, ale mohou mít spíše negativní dopad, pokud nalákáte pouze výhry chtivé lidi. Tady také pozor na jednu nepříjemnou věc popsanou v Co je to soutěžní mafie na Facebooku? A na co si dávat pozor při pořádání soutěží?

TIP: V ‣ Jak používat Facebook pro marketing, ‣ Návod pro Instagram či v ‣ Twitter for dummies najdete stovky tipů a triků hodících se pro marketing na sociálních sítích

Reklamy