TIP#235: Jak používat na Facebooku animované GIFy

Někdy v roce 2015 (zhruba v květnu/červnu) se na Facebook konečně dostaly (a vrátily) animované GIFy. Byť pouze na osobních profilech a ve Skupinách, ne na (firemních) Stránkách. Na ty se animované GIFy dostaly až od srpna 2015, včetně doplnění možnosti používat animované GIFy v reklamě na Facebooku.  Ale pozor, nebylo je tehdy možné přímo nahrávat, museli jste GIF mít někde na Internetu a vkládal se ve formě odkazu.

Někdy v roce 2017 konečně došlo k tomu, že animovaný GIF je možné nahrát jako každý jiný obrázek. Tady ale stále pamatujte, že nevýhoda animovaných GIFů je (a bude), že mohou být velmi velké – stovky kilobajtů až megabajty.

TIP: K čemu se hodí PNG/JPG/GIF atd? Jak zvolit správně formát obrázku či fotky? vám umožní pochopit co jsou ty jednotlivé velmi rozdílné formát ypro práci s obrázky na Internetu.

2017-08-19 15_02_06-(1) 365tipů - Home.png

Animovaný GIF tedy klasicky nahrajete jako obrázek – nedivte se, pokud se vám neukáže náhled, ale symbol (ikonka) filmu jasně ukazuje, že to Facebook správně pochopil. Po odeslání se bude GIF nahrávat na Facebook, podobně jako se to děje u videa – bude se ukazovat kolik už se nahrálo.

2017-08-19 15_04_03-(2) 365tipů - Home

A protože se to chová jako video, tak bude následovat i zpracování Facebookem do pustitelné podoby. Podle toho jak velký GIF je, to může trvat několik sekund až minut.

2017-08-19 15_05_06-(2) 365tipů - Home.png

Výsledkem je klasický příspěvek umožňující přehrání GIFu – místo symbolu pro přehrání videa je ale použit symbol pro animovaný GIF.

Spuštěný GIF se přehrává pořád dokola. Platí na ně totéž co na videa, tedy automatické spouštění. Viz níže.

Obrázky i animované GIFy je možné nahrávat i do komentářů.

TIP: Kde vypnout automatické přehrávání videí na Twitteru, Facebooku i Instagramu se sice týká hlavně videa, ale určitě se vám tento tip bude hodit.

 

Reklamy