TIP#989: Proč vám nejspíš nikdy neodpovím na tweet (či komentář na jiné sociální síti)?

Je tu pár tipů, které souvisejí s dnešním tématem – Jak se na Twitteru vyznat v trolících účtech a nemuset s nimi komunikovat a Blokovat nebo tlumit na Twitteru? A jak zacházet s otravnými lidmi? Experiment Amnestie!. Souvisejí s tím, že od doby co Twitter zavedl možnost ztlumit (mute) nějaký účet, tak tuhle funkčnost používám. Nemohu říci, že snad nějak extrémně často, spíše uvážlivě a až po více špatných zkušenostech, ale je dost zásadním vysvobozením.

Na Twitteru se dost množí to co bylo dříve známo hlavně na Facebooku, objevují se lidé, kteří na tweety prostě reagují nesmysly, zbytečnými komentáři, nadávkami, snahou přesvědčit tweetujícího, že přece o něčem takovém nesmí tweetovat, nebo že to nesmí psát tak, jak to píše.Nebo ještě lépe, že si nesmí myslet to co si myslí. Prostě klasický trol a troling, tak trochu daň z toho, že Twitter je rozšířená a používaná sociální síť.

Chvíli je něco takového zábavné, chvíli se možná budete pokoušet na tyhle lidi reagovat – nejprve v dobré víře slušnou odpovědí a snahou o komunikaci, dost často vám vlastně nedojde, že je to jenom provokující trol, později pro reakce možná použijete hrubou odpověď (protože „na hrubý pytel, hrubá záplata“). Každý si tím projde, ale nakonec to stejně skončí na tom, že můj účet je můj dům, můj hrad a pokud někoho doma nechci, no tak ho tam prostě nepustím.

Dřív se tohle „nepustit“ muselo řešit blokováním, ale nebylo to příliš šikovné – přestali jste otravný účet vidět, on přestal vidět vás a navíc na to přišel. Ona praktičtější možnost s tlumením je lepší, přestanete onen účet vidět, ale on vás vidí a dokonce může vesele pokračovat v tom co dělal doposud. Jen s malou podstatnou změnou, vy máte klid a nevíte co dělá. On je v klidu, protože neví, že vy nevíte.

Což je vlastně odpověď na to, proč vám nejspíš nikdy neodpovím na tweet. Dost dobře jste se možná dostali do ztlumeného stavu.

S výše uvedeným souvisí ještě jedna zvláštní představa lidí na sociálních sítích, že snad mají nějaké právo na to aby s nimi někdo komunikoval. A že ten koho si vybrali za cíl trolingu má povinnost to trpět a bavit se s nimi. Naštěstí ne. A platí to jak pro osobní, tak pro firemní účty. A má to všechno, mimochodem, kořeny nějaké to desetiletí zpět v době kdy existovaly pouze diskuzní fóra a chatovací servery.

TIP: Tohle celé osobně používám ještě tak, že po prvních negativních zkušenostech s trolem si ho nejprve přihazují na Seznam/List, který má význam „NEREAGOVAT“. Pomáhá dost i u klientů, kde řeším Twitter – spolehlivě se tam totiž stává to, že se tam objeví trolící účet, který najdu na onom seznamu. Svým způsobem je ten Twitter prostě malý. Hodit se vám bude tenhle tip, Lepší práce se Seznamy (Lists) na Twitteru v Google Chrome?

No a pokud snad tápete jak s Twitterem, tak skočte do ‣ Twitter for dummies. Tipů k Twitteru je tam dostatek.

Reklamy