K oblíbenému tématu „jak často“ tu už máme Jak často přispívat na blog? a obecné Jak často přispívat na firemní sociální sítě? Šest užitečných pravidel či Jak často přispívat na váš osobní profil na Twitteru, Facebooku (atd)?. Instagram je trochu specifický, takže je možná vhodné se podívat právě a jenom na Instagram. A také na to, jak se na vaší aktivitě na Instagramu mohou (či mají) podílet Příběhy.
Základní zjednodušené pravidlo pro frekvenci přispívání na Instagram je jednoduché – není důležité kolik, ale je důležité konzistentní přispívání. Nic nezkazíte tím, pokud budete vytvářet jeden příspěvek denně. Pokud máte fanoušky očekávající větší aktivitu, můžete i několik denně, ale velmi pravděpodobně to nic zásadního nepřinese (tedy pokud nejste celebrita a tak podobně).
Chcete-li srovnání, tak většina značek na Instagram dává jednu až dvě fotografie denně, ale jsou i takové, které jedou v podstatně větším počtu – důležité je, aby jejich příspěvky byly opravdu vizuálně atraktivní, protože jenom tak uspokojí fanoušky. Ke kterým se ostatně už déle příspěvky dostávají klasicky pod vlivem zásadně omezujících algoritmů.
TIP: K Instagramu se vám bude hodit Jak získat více sledujících na Instagramu a hlavně Jak zjišťovat potřebné hashtagy k příspěvkům na Instagramu. Zejména to poslední je něco, co nesmíte podceňovat, protože pokud nebudete důsledně a dobře doplňovat hashtagy, nikdo vaše (nové i starší) příspěvky nenajde.
Vyšší počet příspěvků vám samozřejmě zajistí větší počet Líbí a komentářů a při správném použití různorodých hashtagů také zásadně vyšší šanci na to, že vaše příspěvky budou objeveny. Vyšší engagement/zapojení na příspěvcích bude znamenat, že vás Instagramu bude lépe zobrazovat právě ve vyhledávání a tam dostupných trendech. Větší počet příspěvků také zásadně zvýší šanci na nové sledující.
U klasických příspěvků vedle hashtagů také pamatujte na označení místa, odkud fotografie pochází. Facebook a jeho Places/Místa jsou sice bídně udržované oproti Foursquare/Swarm, ale Instagram je používá i ve vyhledávání a uživatelé budou běžně hledat fotografie z určitého místa kde zrovna jsou nebo kam se chtějí vypravit.
Od uvedení Příběhů je dost zásadní je přidat do aktivit na Instagramu. Jsou výhodné tím, že si můžete dovolit více aktuální a živý obsah (za 24 hodin po zveřejnění se stejně ztratí) a zkoušet si více „hrát“ s různorodými filtry, texty a nálepkami, které Instagram o Příběhů přidal. Je vhodné klasicky kombinovat fotky s videem, nebát se pustit se do nějakého toho kratšího živého vysílání. Příběhy ale nepřeceňujte, příspěvky opatřené hashtagy vedou k tomu, že váš profil budou lidé objevovat i podle fotografií starých měsíce. U Příběhů tohle možné není.
S Příběhy navíc můžete pracovat i tak, že ty které si získaly největší pozornost můžete později použit jako klasický příspěvek. Pomůže vám to případně udržet konzistentní přispívání v klasické podobě příspěvků. Příběhy nakonec můžete použít i pro vytvoření klasického příspěvků, stačí si pomocí Příběhu vytvořit fotografii i se všemi vychytávkami a místo do Příběhu ji umístit přímo na profil.
Příliš neřešte časy zveřejnění, s algoritmickým newsfeedem tohle zásadně ztratilo smysl. Přispívejte jak vám to nejlépe bude vyhovovat, případně si udělejte pár týdnů dlouhé testování pro zjištění, která část dne je nejlepší. Měli byste se spíše snažit aby vaše příspěvky byly dobře objevitelné přes hashtagy – to vám přinese nové „návštěvníky“ příspěvku a také možná nové fanoušky.
V srpnu 2020 se objevily Reels/Sekvence. Technicky jsou to Příběhy/Stories co nemizí po 24 hodinách a je velmi vhodné je zařadit do repertoáru. Vše podstatné v TIP#1690: Jak na Instagram Reels? Jak používat klon TikToku od Facebooku? Kompletní návod
TIP: ‣ Návod pro Instagram obsahuje desítky dalších užitečných tipů pro využití této obrázkové sociální sítě. Pro Příběhy můžete začít třeba v Příběhy na Instagramu vs. klasické příspěvky. Proč dělat oboje a k čemu slouží. Velký přehled