TIP#894: Jak často přispívat na blog?

Čekáte-li jednoduchou odpověď na právě položenou otázku z nadpisu, tak trochu zklamu. Jednoduché to totiž není, byť jedno snadné pravidlo se určit dát – tak často jak je to jenom možné. Čím častěji budete přispívat, tím více v oblibě vás budou mít vyhledávače, tím více budete mít návštěv a návštěvníků, tím větší je šance, že vás lidé budou častěji a více sdílet. A také vytvoříte víc obsahu, který bude lepší potravou pro vyhledávače a zvětší se tím šance, že přivedou více návštěvníků.

Osobně na školeních říkávám, že u firemního blogu by minimálně mělo jít o jeden příspěvek týdně, ale upozorňuji, že je to v zásadě málo. Je to podobně jako s frekvencí firemních příspěvků na Facebooku, takže dva až třikrát týdně může být dobrý počet.

Celé je to podmíněno hlavně tím, máte-li o čem psát. A také tím, zda vyšší frekvence bude opravdu něco přinášet. Je dobré si to otestovat (a čas od času testy opakovat), protože pokud pár týdnů blogujete jako o život a nijak se to na návštěvnost neprojevilo, tak je otázka, zda s tím pokračovat. Možná vyšší frekvence nic nepřináší, ale možná také prostě volíte špatná témata a nedaří se vám příspěvky prvotně šířit. Nezapomeňte, že vyhledávače mívají až několik měsíců zpoždění, než se nějak projeví změna.

TIP: Související téma je Jak hodně se snažit při blogování hledět na správný obsah klíčových slov?

Osobní blog by měl mít ideálně ještě vyšší frekvenci, tam je ideální blogovat denně. Můžete navíc velmi dobře využít různorodých forem, kratší či delší příspěvky, nějaké to video či fotografie (viz iJaká je správná délka příspěvků na Facebooku, Twitteru či blogu?).

Nezapomeňte, že každé zveřejnění příspěvku na blogu je dost hodně nutné doprovodit jeho zviditelněním. Nasdílením na sociální sítě, využitím e-mailingu co možná rozesíláte, podpořit nějakou tou menší PPC/reklamní kampaní. Pokud jde o firemní blog, tak případně i zviditelněním přes PR aktivity.

PS: Ještě neblogujete? Pak zkuste Kde si mohou založit a psát blog? Pomůže vám s výběrem vhodné platformy/řešení.

TIP: V Jak často zveřejňovat příspěvky na Instagram? A co si počít s Příběhy? najdete pokračování týkající se Instagramu.

Reklamy