TIP#884: Jaká je správná délka příspěvků na Facebooku, Twitteru či blogu?

Můžeme být vlastně rádi, že Twitter umožňuje jen 140 znaků a délku tweetu tak není až tam moc potřeba řešit (byť tam zrovna platí, že čím kratší, tím lepší). Stejně tak to netřeba moc řešit na Instagramu, tam nikdo nic moc nečte a značnou část příspěvku stejně zabírají hashtagy. Co ale s blogem? Kolik znaků by měl příspěvek na blogů mít? A to takový Facebook?

Chcete-li rychlou odpověď, tak žádná správná délka příspěvku ne blogu neexistuje. Příspěvky mají být tak dlouhé aby to odpovídalo tématu. Něco záměrně natahovat nebo zkracovat nedává smysl.

Přirozený blog bude mít krátké (jeden, dva odstavce) i dlouhé (i desítky odstavců) příspěvky. Všimněte si, že jsem navíc použil odstavce, nikoliv počet znaků – odstavce totiž rozhodují o čitelnosti textu (vedle rozdělení mezi nadpisy a použitím obrázků). Odstavce musí být dostatečně krátké, dobře strukturovat text. Jestli blogpost bude mí 400 nebo 1 400 znaků (když už se vrátíme k obvyklé míře) záleží na tématu. A hodit se vám bude  Jak často přispívat na blog?

S Facebookem je to trochu stejné, jako se všemi sociálními sítěmi, nikdo sem nechodí číst dlouhé texty, takže neuškodí, pokud je příspěvek krátký. Facebook navíc dlouhé příspěvky zpravidla zobrazuje zkráceně (něco jako první dva řádky a pak je nutné klikat na „více“). Ale ani tady to není bezvýhradně platné, čas od času se vyplatí psát dlouhé příspěvky (včetně využití Poznámek/Notes). Prostě pokud téma vyžaduje delší povídání, tak se ho vůbec nebojte použít. Ale i tady si dejte velký pozor na to, abyste u dlouhých příspěvků používali odstavce, tedy odřádkování.

Pravdou, ve všech případech, je, že délka příspěvků většinou ovlivňuje zapojení/engagement. Lidé se skutečně mohou unavit příliš dlouhým čtením a poté „zapomenout“ na nějaké to líbí či komentování. Pokud se ale stanete otroky statistik, tak sice budete mít všechno zcela perfektní, ale zároveň zcela nepřirozené a k ničemu.

Advertisements