TIP#2048: Je jméno domény důležité pro vyhledávání (SEO)? 

Některé věci se v čase mění. A otázka významu jména domény je skvělým příkladem. Před mnoha lety bylo jméno domény pro vyhledávání důležité – jenže to bylo v době kdy algoritmy byly hloupé a také kdy natvrdo upřednostňovaly “shodu” ve jméně domény s hledaným výrazem. 

Google měl jméno domény (a také slova v URL) jako důležitý “ranking factor” poměrně dlouho, o Seznamu nemluvě. Jenže to nakonec vedlo k tomu, že si kupa chytráku pořizovala domény jenom proto, aby se jim dařilo v SEO – samozřejmě hlavně na onu přesnou shodu, což je vhodné zdůraznit.  

Dnes je jméno domény poměrně nevýznamné a u Google je tomu tak už od roku 2012. Přesto to občas stále vede k nákupům generických doménových jmen za obrovské peníze (v zahraničí i v Česku). Nejenom že už přesná shoda nic neznamená, ale ony už delší dobu neznamenají nic ani (klíčová) slova v doméně.

“Now if you’re still on the fence, let me just give you a bit of color, that we have looked at the rankings and the weights that we give to keyword domains, and some people have complained that we’re giving a little too much weight for keywords in domains.

And so we have been thinking about adjusting that mix a little bit and sort of turning the knob down within the algorithm, so that given two different domains it wouldn’t necessarily help you as much to have a domain with a bunch of keywords in it.”

Výše popsané se věnuje právě témat (klíčových) slov v názvu domény – jde o vyjádření Matta Cuttse z roku 2011! O rok později navíc Matt Cutts upozornil, že lpění na (klíčových) slovech v doméně může ve skutečnosti poškodit umístění ve vyhledávání.

Pokud vám to stále nestačí, tak John Mueller v roce 2020 uvedl následující:

Just because a website has a keyword in its domain name doesn’t mean that it’s more relevant than others for that keyword. In short, you don’t need to put keywords in the domain name.

Doménové jméno tedy můžete zapomenout z pohledu SEO. Samozřejmě má případný význam z hlediska značky – pokud je shodné s vaší značkou, tak usnadňuje přímou návštěvu. Ale i zde je to diskutabilní. Většina lidí prostě název toho kam chtějí jít píše do vyhledávání.

Další tipy týkající se SEO

Načítání…

Something went wrong. Please refresh the page and/or try again.