Některé věci se v čase mění. A otázka významu jména domény je skvělým příkladem. Před mnoha lety bylo jméno domény pro vyhledávání důležité – jenže to bylo v době kdy algoritmy byly hloupé a také kdy natvrdo upřednostňovaly “shodu” ve jméně domény s hledaným výrazem.
Google měl jméno domény (a také slova v URL) jako důležitý “ranking factor” poměrně dlouho, o Seznamu nemluvě. Jenže to nakonec vedlo k tomu, že si kupa chytráku pořizovala domény jenom proto, aby se jim dařilo v SEO – samozřejmě hlavně na onu přesnou shodu, což je vhodné zdůraznit.
Dnes je jméno domény poměrně nevýznamné a u Google je tomu tak už od roku 2012. Přesto to občas stále vede k nákupům generických doménových jmen za obrovské peníze (v zahraničí i v Česku). Nejenom že už přesná shoda nic neznamená, ale ony už delší dobu neznamenají nic ani (klíčová) slova v doméně.
“Now if you’re still on the fence, let me just give you a bit of color, that we have looked at the rankings and the weights that we give to keyword domains, and some people have complained that we’re giving a little too much weight for keywords in domains.
And so we have been thinking about adjusting that mix a little bit and sort of turning the knob down within the algorithm, so that given two different domains it wouldn’t necessarily help you as much to have a domain with a bunch of keywords in it.”
Výše popsané se věnuje právě témat (klíčových) slov v názvu domény – jde o vyjádření Matta Cuttse z roku 2011! O rok později navíc Matt Cutts upozornil, že lpění na (klíčových) slovech v doméně může ve skutečnosti poškodit umístění ve vyhledávání.
Pokud vám to stále nestačí, tak John Mueller v roce 2020 uvedl následující:
“Just because a website has a keyword in its domain name doesn’t mean that it’s more relevant than others for that keyword. In short, you don’t need to put keywords in the domain name.”
Doménové jméno tedy můžete zapomenout z pohledu SEO. Samozřejmě má případný význam z hlediska značky – pokud je shodné s vaší značkou, tak usnadňuje přímou návštěvu. Ale i zde je to diskutabilní. Většina lidí prostě název toho kam chtějí jít píše do vyhledávání.
Další tipy týkající se SEO
-
TIP#2592: Ještě stále máte na webu Google AMP? Je to zlo, rychle s tím pryč
Je to vlastně už docela dlouho, co jsem na všech mých webech zrušil podporu Google AMP. Pak jsem delší dobu chtěl napsat tip tomu věnovaný, ale nějak to zapadlo v záplavě jiných…
-
TIP#2500: Otevírat odkazy v novém okně (záložce) či neotevírat?
Otevření odkazu v novém okně či záložce je běžná praxe na mnoha webových stránkách. Ale je to vždy správný krok? Jaká jsou rizika a výhody obou přístupů? Související příspěvky TIP#835: Co se…
-
TIP#2400: Pomohou vám příspěvky na Linkedin pro SEO?
Betteridguv zakon, ke kterému se možná ještě vrátí jiný tip, říká něco o tom, že pokud v novinách padne v titulku otázka, tak odpověď je prostě NE. Nejsme sice v novinách, ale…
-
TIP#2329: Měl bych zamezit indexování štítků či rubrik na WordPressu? Jak to udělat?
Pokud se přes site:pooh.cz či site:365tipu.cz podíváte (lépe řečeno, podívali jste se) na věci zaindexované Google, tak uvidíte šílený zmatek Několik tisíc výsledků zahrnujících v prvním případě na dvě tisícovky (v druhém…
-
TIP#2326: Poradí mi AI jaké další tipy mám psát pro 365tipů? Využití #ChatGPT pro návrh témat
Naučte se používat umělou inteligenci pro navrhování témat článků, příspěvků, textů na sociální sítě. ChatGPT (chat.openai.com) to umí dost dobře, včetně zohlednění různorodých aspektů. Navíc umí i pracovat (tak trochu) s klíčovými…
-
TIP#2152: Proč mi někdo píše, že na mém webu je “broken link”? A co s tím mám dělat
Pokud provozujete web, který je větší a hlavně zajímavý pro umístění odkazů pro SEO (vyhledávání), tak se připravte, že vám začne chodit spam v podobě upozornění na “broken link”, tedy poškozený odkaz.…
-
TIP#2098: Přidat web do služeb jako Ahrefs, Yandex? Jak nastavit indexaci od Google, Bingu a dalších?
Přidat web do Google Search Console (původní Webmaster Tools) je bez diskuze zásadně užitečná a důležitá věc. Otázkou ale je, zda chcete web mít v dalších službách jako je Ahrefs, Yandex, Bing…
-
TIP#2048: Je jméno domény důležité pro vyhledávání (SEO)?
Některé věci se v čase mění. A otázka významu jména domény je skvělým příkladem. Před mnoha lety bylo jméno domény pro vyhledávání důležité – jenže to bylo v době kdy algoritmy byly…
-
TIP#2043: Jak na WordPressu vytvořit Sitemapu? Nejlepší pluginy pro sitemap.xml
Sitemapu (sitemap.xml) vám váš vlastní WordPress nevytvoří (WordPress.com ano), takže si musíte pořídit nějaký plugin, který to umí – například All in One SEO, a další, viz dále. Ručně ji totiž zcela…
-
TIP#1983: Jak váš web dostat do vyhledávače? Mám za to platit?
Jeden z častých podvodů v oblasti SEO je, že vás osloví SEO agentura či člověk a nabídne vám, že “dostane váš web do vyhledávače”. Zpravidla za to bude chtít poměrně dost peněz…
-
TIP#1979: Je možné aby mi SEO agentura/člověk garantoval umístění ve vyhledávači?
Čas od času je možné se s tím stále setkat. Narazíte na reklamu na ty co “dělají SEO” a tam je uvedeno, že vám budou garantovat umístění na určité pozici či na…
-
TIP#1977: Co je to v SEO guest post (hostující příspěvek) a proč to může být problém
Guest posting (guest post) je nejčastěji označení pro zveřejnění příspěvků od někoho cizího na vlastním blogu či webu. V češtině tomu tedy můžeme říkat hostující příspěvky, ale častěji se setkáte s anglickým…
-
TIP#1933: Chcete koupit či získat zpětné odkazy? Co udělat když oslovujete provozovatele webu a s čím vším počítat
Čas od času se objevuje poptávka po zveřejnění článku (či doplnění existujícího článku) kvůli získání zpětných odkazů (Co je to backlink, zpětný odkaz?). A až na občasné vzácné výjimky je to stále…