Setkávám se s tím poměrně často u klientů. Zpravidla trvají na tom, že každá fotografie pro Facebook, Twitter či Instagram (atd) musí být opatřen logem firmy.
Je to zvláštní nápad, protože každý příspěvek firmy je zpravidla označen logem firmy – většina jich totiž do profilového obrázku dá vlastní logo. Vznikají tak paradoxní situace, kdy příspěvek s logem v profilovce ještě obsahuje logo v obrázku.
Zkuste na to tohle jít trochu s citem. Dávejte logo jenom tam, kde jde o příspěvek (a hlavně vizuál) nějak přímo podporující či týkající se značky, brandu. Nedávejte loga do čistých fotografií, nedávejte je někam kde by to ještě víc zaplevelilo fotku/obrázek.
Objevuje se i argument “no kdyby tu fotku stáhli a použili někde jinde, tak tam bude naše logo” nebo “naše logo zabrání tomu, aby tu fotku ukradli”. Nezabrání a ničemu to nepomůže – pokud budou chtít, tak to logo stejně odstraní. Pokud ne, tak přítomnost loga stejně nijak pozici značky neposiluje.
Pokud stále pochybujete, zkuste se podívat na některé známé značky na sociálních sítích – dobrý příklad je třeba Coca-Cola – loga do fotografií nedávají, podporu brandu zajišťuje sám brand – vyobrazené produkty. Nenajdete je ani u Apple, dávají přednost čistým fotografiím a kreativním fotkám ukazujícím ikonické logo v mnoha podobách. Stejně tak Samsung. A pokud byste chtěli něco českého, tak mrkněte na O2.
Při zkoumání “logo ano či ne” se také zkuste na to podívat z pohledu toho, že vaše vizuály se budou zobrazovat na mobilních telefonech, ve značně zmenšené podobě. Nikoliv na počítači, kde se na to vy jako šéf (firmy, marketingu) či správce sociální sítě díváte.
V Dávat do obrázků v záhlaví na sociálních sítích loga či claimy? najdete ještě toto téma pro obrázek v záhlaví kam se velmi často také (ještě více zbytečně) dostávají loga a ještě řada dalších věcí.