TIP#1354: Dávat do obrázků v záhlaví na sociálních sítích loga či claimy?

Obrázek v záhlaví (cover) na Facebooku a Twitteru má poměrně zásadní úlohu – většinou tu, že má vést k „akvizici“, tedy stání se fanouškem. Na Facebooku se z něj navíc stává příspěvek (na Twitter naštěstí ne). Čas od času je potřeba tyhle obrázky měnit, většinou situačně (podle událostí, ročních období, nových produktů, atd). A vždy je potřeba myslet na to, že mají nějaké dané rozměry a také to, že mají různá omezení (na Twitteru například to, že do záhlaví zasahuje profilová fotka).

Dost často se s klienty řeší, že chtějí do těchto obrázků dávat logo nebo nějaké textové/grafické claimy. A dost často se obtížně vysvětluje, že to první se nehodí a to druhé je potřeba zvažovat.

Logo do obrázku v záhlaví nepatří

Záhlaví je vždy vidět společně s profilovým obrázkem, což většinou bývá logo nebo něco co logo zastupuje. Ještě jedno logo v záhlaví/cover je pak poněkud absurdní.

2019-05-12 08_49_30-(13) 365tipů - Hlavní stránka.png
Obrázek v záhlaví Stránky na Facebooku. Logo je už umístěno vlevo v podobě profilového obrázku. Duplikovat ho v obrázku není důvod.
2019-05-12 08_50_32-@365tipů (@365tipu) _ Twitter.png
Na Twitteru logo (profilový obrázek) zasahuje do obrázku v záhlaví (cover). Také tedy nemá smysl aby tam bylo ještě jednou.

Claimy s rozvahou

Claimy a různé marketingové výkřiky tam být mohou, ale má to několik praktických pravidel a zadrhelů

  • Vždy platí, že existují buď překryté nebo neviditelné části záhlaví. Dané i tím, že se záhlaví zobrazuje jak na desktopu (počítač) tak na mobilech. V řadě případů se (zejména na mobilech) zobrazuje velmi různorodě
2019-05-14 06.14.56.png
Mobilní zobrazení Stránky na Facebooku dost jasně ukazuje, že fotka je oříznutá po stranách oproti webové podobě.
  • Vždy platí i to, že záhlaví bude na mobilech malé, takže jakékoliv „malé“ claimy a texty budou obtížně čitelné až nečitelné
  • Facebook nesnáší text ve fotografiích a příspěvky s nimi penalizuje, tam je lepší dávat zcela čisté fotografie. Twitteru je to jedno (text mu nevadí). K tou omezení na Facebooku blíže viz Jak je to s omezením textů v obrázcích v reklamě na Facebooku?
  • Pokud do záhlaví dáváte opravdu fotku, tak cokoliv do ní přidávané v textové či logo podobě zpravidla bude vyžadovat nějaký pruh (nebo útvar) do kterého to umístíte. Na Stránce na Facebooku jde dát kamkoliv, na Twitteru ho nemůžete dát dolů (nebo musíte počítat s překryvem profilovkou)
  • Na Facebooku nezapomeňte, že nastavení nového záhlaví/cover vytvoří příspěvek a je nutné se k té fotografii (příspěvku) vrátit a doplnit text. Půjde to k fanouškům jako každý příspěvek
    2019-05-12 08_52_59-(13) 365tipů - Hlavní stránka.png
  • Na Facebooku mají záhlaví Stránky, osobní profily, Události (Events) a Skupiny (Groups). Vše má různé rozměry i různá omezení.  Skupiny například nemají profilový obrázek, takže tam případné umístění loga do záhlaví dává smysl.
  • Instagram fotku v záhlaví nemá, tam nic řešit nemusíte. Profilovou fotku má už jenom miniaturní
  • Youtube má profilovou fotku hned pod fotkou v záhlaví, platí tam tedy totéž co pro Facebook a Twitter.
  • Pinterest fotku v záhlaví nemá

Další užitečné tipy týkající se záhlaví

Reklamy