TIP#1605: Co všechno dělat aby vaše živé vysílání (live stream) mělo diváky?

Živé (Live) vysílání je jedním z nejnovějších nástrojů na sociálních sítích. Na Facebooku je na osobních i firemních profilech (Stránky), na Instagramu je skryto v Příbězích/Stories, na Twitteru je už přímo součástí a nemusíte jít přes Periscope. Linkedin také umí živě vysílat, YouTube to umí už hodně dlouho a nástrojů je ještě více (viz například Jaké mobilní aplikace použít pro live streaming videa?) včetně rozšířeného a oblíbeného streamingu hraní her.

Uskutečnit živé vysílání je vlastně překvapivě snadné a není na to potřeba ani žádný extra hardware – stačí slušný mobilní telefon (ale můžete vysílat i přes kameru v počítači a mít lepší vybavení). Jediné podstatné je, abyste měli dostatečně kapacitní připojení k Internetu (Jak poznám, jestli mé internetové připojení zvládne živé vysílání (live)?) protože  živě vysílat videa má dost zásadní zátěž.

Jedna věc je ale ještě podstatnější. Chcete určitě aby vaše živé vysílání mělo diváky a budete pro to muset něco udělat. Žádná ze sociálních sítích totiž informaci o tom že živě vysíláte nedostane k dostatku potenciálních diváků. Co navíc, pokud to nebudou vědět dostatečně předem, tak si neudělají čas – a jakkoliv jim možná na mobilu přijde upozornění o živém vysílání co právě začalo, tak nebudou mít čas a prostor se dívat.

Živé vysílání prostě musíte zviditelnit, dostat k co nejvíce lidem, nejenom fanouškům, ale hlavně i dalším „cizím“ uživatelům sociálních sítích a Internetu vůbec.

Co – Kdy – Kde

Začněte tak zhruba týden před vlastním živým vysíláním (za předpokladu že nevysíláte denně,  pochopitelně) a informujte a lákejte budoucí účastníky – musíte jim říci nejen co budete vysílat ale přesně kdy to budete dělat a kde to budete dělat. Na Facebooku pro tento účel můžete navíc využít Event/Událost.

Nezapomeňte využít všech kanálů, které máte k dispozici – všech sociálních sítí, vlastních webových stránek, spřátelených sociálních sítí a webových stránek. Pokud máte peníze na reklamu, zcela určitě nějaké využijte pro reklamu i pro připlácení na dosah příspěvků tam kde je to možné.

Nebojte se fanoušky požádat o pomoc při šíření, ať pozvánky na live vysílání sdílejí dál.

7 – 5 – 3 – 2 – 1 – Jedem!

Můžete začít sedm dní před aktivitou, pak jeden den počkat a opět pozvat (pět dní před aktivitou), opět jeden den počkat a opět zvát (tři dny před aktivitou). Pak už nečekat a zvát dva dny před aktivitou, jeden den před aktivitou a v den živého vysílání určitě zvěte ještě několik hodin před a poslední pozvánku (výzvu) dejte těsně přes začátkem. Na Facebooku to dělejte jak v založené Události, tak na vaší Stránce, osobním profilu či Skupině.

Příliš „velkého“ oslovování se nebojte, sociální sítě vaše příspěvky ukazují jenom pár procentům vašich fanoušků, opakování je tak nutné aby se informace dostala k co největšímu počtu.

Využijte co nejvíce i různých hodin v různých dnech, potřebujete zasáhnout co nejvíce lidí – neděle večer, pondělí dopoledne, čtvrtek odpoledne jsou stále nejvíce vhodné kombinace, stejně jako platí ranní (okolo osmé), obědová (12 až 13), odpolední (okolo čtvrté) a večerní (v létě mezi osmou a devátou, v zimě spíš okolo sedmé) špička. Trochu to ovlivňuje koronavirus, ale tohle si můžete (a měli byste) otestovat.

K těm co nejsou vaši fanoušci se dostanete buď přes placenou reklamu (a připlácení na Facebooku), přes sdílení vašimi fanoušky a využitím nějakých cizích profilů na sociálních sítích – to si domluvte předem, stačí když budou sdílet vaše zvací příspěvky či události, ale mohou přispět i vlastní aktivitou a kreativitou.

V průběhu samotné akce už nějak extra zvát smysl nemá, ale po skončení budete mít k dispozici kompletní záznam – ten můžete použít pro příspěvek o tom že „jsme vysílali živě“ a pokud už víte termín dalšího „live“, tak ho nezapomeňte oznámit.

TIP: Mrkněte do ‣ Jak používat Facebook pro marketing, ‣ Twitter for dummies a do ‣ Návodu pro Instagram pro množství užitečných tipů pro marketing na sociálních sítích.