Chyba 404 je označení chyby „neexistující URL“, objeví se v okamžiku, kdy si vyžádáte nějakou internetovou adresu, která nevede na existující obsah. Může jít o chybu v URL, ale také obsah, který dříve existoval a pak byl odstraněn či přesunut.
Pokud provozujete web či blog, měli byste čas od času prověřovat přehled 404 chyb, které se týkají vašich vlastních adres. Umožní vám to zjistit chyby ve vašem vlastním obsahu (odkazujete na vlastní obsah, ale špatně) nebo špatné vnější odkazy. Ať už chybné, nebo odkazující na již neexistující obsah na vašem webu.
Pro WordPress si ideálně pořiďte nějaký ten plugin, viz Jak na WordPressu automaticky hlídat nefunkční odkazy?
Pokud nemáte žádný vlastní nástroj na straně webu, tak 404ky vám pomůže odhalit Google Search Console i Google Analytics. Ta první pomůcka je užitečná i v tom, že je nejenom shromáždí a pomůže najít odkud vedou, ale také si je postupně můžete označovat jako vyřízené.

To proto, že s 404 chybami je dobré pracovat.
- Ty vlastní opravte – opravou výchozího odkazu.
- Ty cizí zkuste také napravit, pomocí refereru zjistíte odkud pocházejí a pak už je potřeba jen zjistit co s tím. Zda poprosit tamní autory o opravu nebo zda je důvod na vaší straně, tedy v podobě něčeho co dříve existovalo a už neexistuje. V takovém případě můžete buď zmizelý obsah vrátit nebo alespoň nastavit přesměrování tam, kam se případně přestěhoval.

Search Console se hodí v tom, že vám většinou řekne, odkud ona chybná URL pochází. Někdy to ale nebude uvedeno a budete muset zapojit trochu kreativity. Použít vyhledávání přímo na webu nebo zkusit Google a inurl: volbu ve vyhledávání. V některých případech nakonec nenajdete nic, což může být i případ URL, které někdo chybně zadal ručně.
Vrácení obsahu co zmizel či byl přesunutu nebo nastavení přesměrování je poměrně důležitý nástroj v okamžiku, kdy na onu chybějící URL přichází návštěvnost. Ale důležité to může být i v SEO. Můžete tak vyhledávači dát vědět, že se obsah přesunul (místo matení, že neexistuje). Pokud na webu neumíte vytvářet přesměrování, můžete zkusit alespoň na oné URL vytvořit nový obsah.
TIP: Co dělat se starým obsahem je místem, kde můžete začít studovat jak na údržbu webu, který se už rozrostl. Souvisí s 404kami, protože smazané články můžete chtít ošetřit přesměrováním nebo je nechat aby se hlásily jako neexistující
404ky si můžete na webu vyrábět i sami v podobě odkazů co mají sice vést na jiné weby, ale špatně jste je vytvořili – chybí jim https/http, jsou špatně napsané, připletl se vám tam nějaký znak navíc, místo adresy jste do odkazu zkopírovali něco zcela jiného (často vlastní text odkazu).
Pokud 404 mají skutečně být 404, tedy opravdu jde o obsah co neexistuje, neměl by existovat a nemá smysl ho nahrazovat? Nechte to být, po delší době Google (a další vyhledávače) takovéto adresy vyřadí z indexu. Pokud ale na neexistující adresu (co existovat nemá) odkazuje jiný web, tak je dobré se i tuto situaci pokusit řešit.
TIP: ‣ Pomocník Webdesignera soustřeďuje tipy okolo SEO, webdesignu, blogů či blogování. Sledování 404ek patří i do činnosti popsané v Co je to SEO Analýza